Η Renault έχει ήδη συγκεντρώσει 42,5 εκατομμύρια ευρώ από 850 κρατήσεις για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο 5 Turbo 3E, παρά την τιμή του που ανέρχεται σε 155.000 ευρώ και την αναμονή για την παράδοση που ξεκινά το 2027.
Το αυτοκίνητο, που συνδυάζει την κλασική αισθητική του θρυλικού Renault 5 Turbo με σύγχρονη τεχνολογία, θα παραχθεί σε μόλις 1980 κομμάτια.
Με χαρακτηριστικά όπως βάρος 1.450 κιλών και επιδόσεις 0-100 χλμ/ώρα σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα, η Renault φαίνεται να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού παρά τις υψηλές απαιτήσεις.
Πιο αναλυτικά
Παρά την πολύ υψηλή τιμή του Renault 5 Turbo 3E, μέσα σε μία μόλις εβδομάδα η γαλλική εταιρεία είδε τα ταμεία της να γεμίζουν χρήμα εν αναμονή της πιο ενδιαφέρουσας ηλεκτρικής αναβίωσης των πρόσφατων ετών

Το αμάξωμα του Renault 5 Turbo 3E είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, το βάρος στα 1.450 κιλά, τα 0-100 χλμ/ώ. θα καλύπτονται σε κάτω από 3,5 δ/λ. και η τελική ταχύτητα στα 266 χλμ/ώ.
Κάτι κάνουν σωστά στη Γαλλία. Έχοντας το ιστορικό παρελθόν του θρυλικού Renault 5 Turbo από τη δεκαετία του ’80, η ιδέα ενός ακραίου αισθητικά και πολύ δυνατού ηλεκτρικού απογόνου του φαίνεται πως πείθει κόσμο
Τι κι αν στις 22 Απριλίου που άνοιξε επίσημα η πλατφόρμα κρατήσεων η τιμή που ανακοινώθηκε επισήμως ήταν €155.000;
Τι κι αν όσοι θελήσουν να το αποκτήσουν θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2027 για να το παραλάβουν; Και, τέλος, τι κι αν όσοι ενδιαφέρονται θα πρέπει, μαζί με το αίτημα ενδιαφέροντός του, να έχουν πρόχειρα €50.000 για να τα καταθέσουν ως αρχική προκαταβολή;

Φαίνεται, λοιπόν, πως τίποτα από τα παραπάνω δεν στάθηκε αρκετό μέχρι στιγμής για να αποτρέψει ζωηρό ενδιαφέρον. Όπως προκύπτει από τη δήλωση του εκπροσώπου της Renault, μέσα στην πρώτη κιόλας εβδομάδα κατατέθηκαν 850 κρατήσεις. Κάντε τον πρόχειρο πολλαπλασιασμό και κάποια 42,5 εκατομμύρια ευρώ ήδη είναι στα ταμεία της
Και τι, ε; Εν αναμονή των εξελίξεων και της αγίας υπομονής κάνα δυο χρόνια από σήμερα, όταν θα αρχίσει το εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας στη Διέππη να κατασκευάζει τα πρώτα «κομμάτια».
Όχι ότι θα φτιαχτούν και πολλά
Μόλις 1980 τεμάχια και το καλούπι θα κλείσει, τουλάχιστον όπως λένε σήμερα οι Γάλλοι.
Όσο για το «1980», παραπέμπει σ’ εκείνη ακριβώς τη χρονιά που το εμβληματικό, πρησμένο στα αναβολικά και τελείως εξωπραγματικό Renault 5 Turbo, ένα από τα πιο δυσκολοδήγητα αυτοκίνητα τουλάχιστον σε αγωνιστικούς ρυθμούς, πρωτοβγήκε στην παραγωγή.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αναβίωσή του, το Renault 5 Turbo 3E θα εφαρμόσει, λέει, μία επαναστατική τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων μέσα στους πίσω τροχούς.

Αυτό θα το κάνει, επίσης λέει, πιο ελαφρύ, θα απελευθερώσει χώρο και θα εκτείνει τη διάρκεια της μπαταρίας. Μένουν να φανούν όλα αυτά για τον ηλεκτρικό διάδοχο των 540 ίππων και την υπερβολικά υψηλή τιμή ροπής των 4800 Nm
Για την ώρα, η Renault φαίνεται πως παίζει ολόσωστα το χαρτί της retro-tech αναβίωσης όπου και μόνο το αρχετυπικό σχήμα είναι ικανό να πείσει κόσμο να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη
Photo: Renault
- H ασφάλτινη ιεροτελεστία μας με το Clio Williams