Η Koenigsegg παρουσίασε το Jesko Absolut, ένα αυτοκίνητο που κατέρριψε πολλαπλά ρεκόρ επιδόσεων σε αεροδρόμιο της Σουηδίας. Με εντυπωσιακούς χρόνους όπως 2,74 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 100-200 χλμ./ώρα και 8,88 δευτερόλεπτα για το 0-400 χλμ./ώρα, το Jesko Absolut καθόρισε νέο ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής, φτάνοντας ταχύτητα εξόδου 359,83 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας V8 5.0 λίτρων αποδίδει έως 1.600 ίππους, ενώ το ελαφρύ αμάξωμα από ανθρακονήματα συμβάλλει στην εξαιρετική αναλογία βάρους-ισχύος. Οι επιδόσεις αυτές ενισχύουν τη φήμη της Koenigsegg στον τομέα των υπεραυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Η Koenigsegg μας έχει συνηθίσει σε ρεκόρ ταχύτητας, όσο κι αν υποστηρίζει πως πλέον δεν τα κυνηγάει. Όταν έχεις όπλα σαν το Jesko στις αποθήκες σου, και να θες δεν μπορείς να αποφύγεις τις ιστορικές επιδόσεις
Το Jesko Absolut ξαμολήθηκε σε έναν άδειο αεροδιάδρομο και διέλυσε τα χρονόμετρα, σε κάθε μέτρηση. Τα 2,79 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι η μόνη καταγραφή που δεν σου παίρνει το μυαλό, καθώς το σπινάρισμα των τροχών δεν επέτρεψε ένα πέρασμα κοντά στα 2,5 δλ. Άπαξ και έβαλε τη δύναμη κάτω, όμως, το απόλυτο Koenigsegg άρχισε να «γράφει»: 100-200 χλμ./ώρα σε μόλις 2,74 δλ., 200-300 χλμ./ώρα σε 3,96 δλ., 400άρι σε 8,88 δλ. και ταχύτητα εξόδου 291 χλμ./ώρα, 0-800 μέτρα σε 13,27 δλ. και ταχύτητα εξόδου 359,83χλμ./ώρα! Η τελευταία επίδοση, δε, συνιστά ρεκόρ όλων των εποχών για αυτοκίνητο παραγωγής, τόσο σε χρόνο όσο και σε ταχύτητα!
Οι ιστορικές καταγραφές επιτεύχθηκαν στο αεροδρόμιο Örebro, με τον δοκιμαστή της Koenigsegg, Markus Lundh, στο τιμόνι. Να θυμίσουμε πως το Jesko Absolut βροντάει στην άσφαλτο χάρις στον 5.0λιτρο twinturbo V8, που αποδίδει 1.600 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 1.500 Nm ροπής με τη χρήση βιοαιθανόλης, ενώ ακόμα και με χρήση συμβατικής βενζίνης 98 οκτανίων η απόδοση βρίσκεται στα 1.280 άλογα και τα 1.000 Nm ροπής. Η τεράστια σταθερή αεροτομή του απλού Jesko έχει αντικατασταθεί από δυο ακροπτερύγια στο ύψος του κινητήρα, μεγιστοποιώντας την αεροδυναμική απόδοση του ανασχεδιασμένου αμαξώματος. Το πίσω μέρος είναι επιμηκυσμένο και διαθέτει καλύμματα στους αντίστοιχους τροχούς, υιοθετώντας μια παραλλαγή της McLaren Speedtail. Αμάξωμα και πλαίσιο είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, κρατώντας το βάρος μόλις στα 1.320 κιλά (100 κιλά λιγότερα από το κανονικό). Η αναλογία κιλών/ίππο δηλαδή, κυριολεκτικά δεν υπάρχει. Κι αυτό, διότι για κάθε ίππο του Absolut -όταν αποδίδει 1.600- αντιστοιχούν μόλις 825 γραμμάρια!
https://www.instagram.com/reel/DJR9VeBC0f-/?utm_source=ig_embed