Η Renault επαναφέρει το εμβληματικό μοντέλο R4 με την ηλεκτρική έκδοση E-Tech, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στους δρόμους της Ευρώπης. Το νέο R4, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των B-SUVs, διαθέτει μοντέρνα χαρακτηριστικά όπως φωτιζόμενη γρίλια και ψηφιακό πίνακα οργάνων, συνδυάζοντας ρετρό στοιχεία με σύγχρονη τεχνολογία.
Προσφέρει δύο εκδόσεις ισχύος (120 και 150 ίππους) και δύο επιλογές μπαταρίας (40 kWh και 52 kWh), με αυτονομία που φτάνει έως 400 χλμ. Οι πωλήσεις του αναμένονται το Σεπτέμβριο σε όλη την Ευρώπη.
Πιο αναλυτικά
H Renault αναβίωσε το θρυλικό 4 στα τέλη του προηγούμενου έτους, δίνοντας συνέχεια σε ένα ρετρό σερί που ξεκίνησε με το νέο R5. Λίγους μήνες μετά την επίσημη πρεμιέρα του, το ολοκαίνουργιο R4 έκανε τα πρώτα του χιλιόμετρα στους δημόσιους δρόμους, ως μέρος των πρώτων δημοσιογραφικών παρουσιάσεων ανά την Ευρώπη.
Οι διαστάσεις το τοποθετούν στην δημοφιλέστατη κατηγορία των B-SUVs, με το μήκος να ξεπερνά για λίγο τα 4,1 μέτρα (4,14 μ., 2,62 μέτρα το μεταξόνιο, 1,8 μέτρα το πλάτος, 1,57 μέτρα το ύψος). Όπως το νέο 5 E-Tech, έτσι και το 4άρι βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small. Η φωτιζόμενη γρίλια και η συρόμενη υφασμάτινη οροφή είναι δύο από τα νέα χαρακτηριστικά που φανερώνουν το χαρακτήρα, το σύγχρονο στυλ, και τη μοναδικότητα του νέου R4. Η φαρδιά μάσκα ξεχωρίζει χάρη στο φωτισμένο περίγραμμα που περιβάλλει τους στρογγυλούς προβολείς LED στις άκρες της.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ρετρομοντέρνα οπτική, με στοιχεία από το παρελθόν (διαμόρφωση ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό, παραλληλόγραμμο καντράν) να συναντούν το παρόν. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρεται σε 7 ή 10 ίντσες και 5 διαφορετικές επιλογές layout, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων OpenR Link είναι στάνταρ στις 10 ίντσες. Σε αντίθεση με τον σουπερμίνι αδερφό του, δε, δίνει μεγάλη έμφαση στην πρακτικότητα. Ενδεικτική η διαμόρφωση του πίσω μέρους και της πόρτας του πορτμπαγκάζ συγκεκριμένα, όπου το κατώφλι φόρτωσης απέχει μόλις 60 εκατοστά από την άσφαλτο. Τα 420 λίτρα του χώρου αποσκευών, επίσης είναι σημαντικά μεγαλύτερη τιμή από τα 326 λίτρα του 5 E-Tech.
Από τεχνικής άποψης, δυο εκδόσεις ισχύος και ισάριθμες επιλογές μπαταρίας προσφέρονται, με την ελαφρύτερη να ξεκινά από τα 1.410 κιλά. Η βασική αξιοποιεί ηλεκτρομοτέρ 120 ίππων και 225 Nm, ενώ η ισχυρότερη 150 άλογα και 245 Nm. Η Renault ανακοινώνει επιδόσεις μόνο για την κορυφαία έκδοση, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε λιγότερο από 8,5 δλ., τη ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε κάτω από 7,0 δλ. και την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά (σε όλες τις εκδόσεις) στα 150 χλμ./ώρα.. Από πλευράς συστοιχιών τώρα, έχουμε μια 40 kWh και μια 52 kWh: η πρώτη εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 300 χλμ., ενώ η δεύτερη 400 χλμ. Αντίστοιχα η μικρότερη φορτίζει με μέγιστη ισχύ 80 kW και η μεγάλη έως 100 kW, με το 15-80% να ολοκληρώνεται σε μισή ώρα.
Οι πωλήσεις του νέου R4 θα ξεκινήσουν εντός του προσεχώς φθινοπώρου, συγκεκριμένα το μήνα Σεπτέμβριο, σταδιακά σε όλη την Ευρώπη.