Η Renault παρουσίασε στη διεθνή έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στο Μπέρμινχαμ τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα Trafic, Goelette και Estafette, που κατασκευάζονται σε μια πρωτοποριακή ηλεκτρική πλατφόρμα. Αυτά τα οχήματα, που αναμένονται στην αγορά το 2026, προσφέρουν μοναδικά χαρακτηριστικά και είναι σχεδιασμένα για να καλύψουν ποικιλία επαγγελματικών αναγκών.
Διαθέτουν δύο επιλογές μπαταριών για διαφορετική αυτονομία, από 350 έως 450 χλμ., και τεχνολογία που υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση. Ο σχεδιασμός τους συνδυάζει μοντέρνα αισθητική με πρακτικότητα, ενώ προσφέρουν ευέλικτους χώρους φόρτωσης και εξελιγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.
Πιο αναλυτικά
Η Renault με την ηγετική θέση που κατέχει εδώ και πολλά χρόνια στα ελαφρά επαγγελματικά van οχήματα, επαναπροσδιορίζει τη δημοφιλή αυτή κατηγορία με τα νέα ηλεκτρικά LCV Trafic, Goelette και Estafette. Τα εν λόγω μοντέλα είναι κατασκευασμένα σε μια νέα, πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα «skateboard», όμως το καθένα διαθέτει τα δικά του μοναδικά γνωρίσματα και πρόκειται τρεις διαφορετικές προσωπικότητες, που συμπληρώνουν η μία την άλλη χάρη στο κοινό τους DNA.
Καλεσμένοι από την Ελληνική Αντιπροσωπεία της Renault στην παγκόσμια πρεμιέρα των εν λόγω μοντέλων που πραγματοποιήθηκε στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων στο Μπέρμινχαμ, είχαμε την ευκαιρία να τα δούμε από κοντά, να μάθουμε όλες τις πρώτες πληροφορίες και να συνομιλήσουμε με τον Heinz-Jürgen LÖW (Ανώτερος Αντιπρόεδρος, της Renault Ελαφρά Επαγγελματικά Οχήματα). Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε με ανυπομονησία τα αποκαλυπτήριά τους, γιατί πρόκειται για πολύ μοντέρνα και σύγχρονα LCV που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα σχεδιαστικά και τεχνολογικά πρότυπα της κατηγορίας και αν μη τι άλλο θέτουν νέα στάνταρ στα van.
Τα νέα Renault Trafic, Goelette και Estafette θα κατασκευάζονται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο της Sandouville και θα κυκλοφορήσουν στις αγορές από το 2026. Είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Flexis, μίας ανεξάρτητης εταιρείας που ιδρύθηκε το 2024 από τον Όμιλο Renault, τον Όμιλο Volvo και τον Όμιλο CMA CGM. Η νέα σειρά ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων E-Tech 100%, εξελίχθηκε για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών αναγκών, ενώ θα επεκταθεί κι άλλο προς τα πάνω και κάτω, εξυπηρετώντας κάθε ανάγκη των επαγγελματιών. Βασισμένα πάνω στη νέα πλατφόρμα «skateboard» και την αρχιτεκτονική SDV (Software Defined Vehicle της Ampere), αυτά τα νέα, ευρύχωρα και εύκολα διαμορφώσιμα βαν, έχουν στόχο να παρέχουν στον επαγγελματία την τεχνολογία που θα τον βοηθήσει στην μετάβασή του στην ηλεκτροκίνηση. Η SDV εξασφαλίζει ευελιξία, εργονομία και συνδεσιμότητα, με σχεδόν άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης και μειωμένο κόστος λειτουργίας, ενώ εγγυάται υψηλά επίπεδα ασφάλειας και επιδόσεων.
Για μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση, τα νέα Trafic, Goelette και Estafette E-Tech διαθέτουν δύο επιλογές μπαταριών για πιο μικρή ή μεγάλη αυτονομία. Στην πρώτη περίπτωση τοποθετείται μια μπαταρία με τεχνολογία LFP (φωσφορικό λίθιο-σίδηρο), απαλλαγμένη από σπάνια μέταλλα όπως κοβάλτιο και νικέλιο, για αυτονομία σχεδόν 350 χλμ. (στο Trafic), η οποία καλύπτει τους επαγγελματίες που εργάζονται κυρίως σε αστικές περιοχές. Όσοι διανύουν πιο μακρινές αποστάσεις θα έχουν στη διάθεσή τους τη μεγαλύτερη μπαταρία με τεχνολογία NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο) για αυτονομία περίπου 450 χλμ. (Trafic). Δεν θα υπάρξουν πιο μεγάλες μπαταρίες, γιατί έτσι θα αυξάνονταν το κόστος, το βάρος και θα μειώνονταν το ωφέλιμο φορτίο. Με ισχύ 204 ίππων και 345 Nm ροπής, ο νέος ηλεκτροκινητήρας, σχεδιασμένος στην Ευρώπη, διαθέτει αρκετά καλή απόδοση. Επίσης, τα οχήματα αυτά θα φέρουν λειτουργίες Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G), θα είναι διαθέσιμα για πρώτη φορά με τεχνολογία 800V και θα φορτίζουν από 15% έως 80% σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Νέο Renault Trafic E-Tech electric
Με το νέο, τέταρτης γενιάς Trafic, η Renault ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο σε μία ιστορία που ξεκίνησε το 1980 και έκτοτε έχει παραχθεί σε πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες. Το Trafic E-Tech electric διαθέτει πολύ μοντέρνα εμφάνιση που αντικατοπτρίζει τέλεια τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της Renault. Στο μπροστινό μέρος με τη φουτουριστική αισθητική ξεχωρίζει το ενιαίο παραλληλόγραμμο μαύρο πάνελ στο πάνω μέρος, όπου ενσωματώνονται τα φώτα ημέρας και στο κέντρο το φωτιζόμενο σήμα της μάρκας. Πιο χαμηλά ο προφυλακτήρας κρύβει τα κυρίως φώτα και η μεγάλη μαύρη επιφάνειά του είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει από τα μικροχτυπήματα. Από το πλάι, η ανάγλυφη γραμμή των ώμων αναδύει ένα τόνο δυναμισμού, με ένα διακριτικό οπτικό εφέ που δίνει την αίσθηση κίνησης και ενέργειας. Στο πίσω μέρος διακρίνονται η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, τα κάθετα λεπτά LED φανάρια με μια μοναδική τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή και πιο χαμηλά το σκαλοπάτι στον προφυλακτήρα. Η εικόνα στιβαρότητας τονίζεται και από την ανθεκτική μαύρη προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αλλά και τα προστατευτικά, χαμηλά στις πόρτες.
Το νέο Trafic E-Tech electric διαθέτει κοντό μπροστινό πρόβολο και μεγάλο μεταξόνιο, με τροχούς ακροβολισμένους στις 4 γωνίες για μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου, διατηρώντας, παράλληλα, κύκλο στροφής αντίστοιχο με εκείνον ενός Renault Clio (10,3 μ.). Το van L1 έχει χώρο φόρτωσης 5,1 κ.μ. με μήκος 4,87 μ. και πλάτος 1,92 μ. (ίδιο και στα τρία οχήματα). Το van L2 έχει χώρο φόρτωσης 5,8 κ.μ. με μήκος 5,27 μ. και μεταξόνιο που είναι 40 εκ. μακρύτερο. Ταυτόχρονα, το συνολικό ύψος έχει μειωθεί στα 1,90 μ., εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε όλα τα υπόγεια πάρκινγκ. Στο εσωτερικό του υπάρχουν πάρα πολλές θήκες, ενώ το ταμπλό είναι επίσης εξαιρετικά μοντέρνο με τις δύο οθόνες των 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια κεντρική οθόνη 12 ιντσών στραμμένη προς τον οδηγό.
Νέο Renault Goelette E-Tech electric
Ένα ιστορικό LCV της Renault, το Goelette, κυκλοφορούσε για δέκα χρόνια από το 1956. Σκληροτράχηλο, στιβαρό και εύκολα προσαρμόσιμο, ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή vans για στόλους, ή για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σχεδιασμένο για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αναγκών, το Goelette E-Tech electric θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: σασί με καμπίνα, κλειστό φορτηγό και ανατρεπόμενο, ανοίγοντας το δρόμο για ένα πλήθος επιλογών μετατροπών. Εκμεταλλευόμενο πλήρως την ευέλικτη και έξυπνη αρχιτεκτονική της νέας γενιάς οχημάτων, το Goelette E-Tech electric εμφανίζει εξαιρετική αναλογία διαστάσεων, από το μπροστινό μέρος μέχρι την μεσαία κολόνα, ακριβώς ίδια με εκείνη του Trafic E-Tech electric. Το μέρος πίσω από την καμπίνα, σχεδιάστηκε με στόχο να μπορεί να δεχθεί πληθώρα μετασκευών και προσαρμοσμένων χαρακτηριστικών, με δομικά μέρη ικανά να φιλοξενήσουν ένα κλειστό κουτί, ή άλλες διαμορφώσεις προσαρμοσμένες στις συγκεκριμένες απαιτήσεις κάθε χρήστη. Τα πίσω φώτα είναι λειτουργικά και κομψά, βελτιώνοντας τη συνολική σχεδίαση του οχήματος. Διαθέσιμο με ή χωρίς πλευρικά σκαλοπάτια, το Goelette E-Tech electric είναι ένα λειτουργικό και σύγχρονο όχημα, ικανό να προσαρμόζεται σε όλες τις καταστάσεις, ενώ χάρη στους ενισχυμένους άξονές του, μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 1,4 τόνους.
Νέο Renault Estafette E-Tech electric
Το Estafette E-Tech electric είναι σίγουρα το van που θα γυρίζει κεφάλια στο πέρασμά του, περισσότερο και από επιβατικά αυτοκίνητα. Αποτελεί μια σύγχρονη αναβίωση του εμβληματικού van της Renault, που έφερε επανάσταση στην κατηγορία του το 1959, υιοθετώντας κίνηση στους εμπρός τροχούς σε μια εποχή που τα επιβατικά αυτοκίνητα της μάρκας ήταν ακόμα πισωκίνητα. Συνολικά, πάνω από μισό εκατομμύριο βαν Renault Estafette κατασκευάστηκαν μεταξύ 1959 και 1980. Το νέο Estafette E-Tech electric έχει μήκος 5,27 μ., πλάτος 1,92 μ., και ύψος 2,60 μ., επιτρέποντας σε άτομα ύψους έως 1,90μ. να μετακινούνται εύκολα στο εσωτερικό, μεταξύ της καμπίνας και του χώρου φόρτωσης των 9,2 κ.μ.. Με σχεδιαστικά στοιχεία δανεισμένα από το Trafic E-Tech electric, το Estafette E-Tech electric διαθέτει μπροστά το ενιαίο μαύρο πάνελ όπου ενσωματώνονται τα φώτα ημέρας και το σήμα της Renault που φωτίζεται. Παράλληλα διαθέτει ένα μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ τριών τμημάτων, για καλύτερη ορατότητα, ασφάλεια και οδηγική άνεση.
Οι συρόμενες σε ράγα πόρτες ανοίγουν και κλείνουν με μία μόνο κίνηση, χωρίς να απαιτείται τράβηγμα πρώτα, όπως συμβαίνει συνήθως με τα βαν. Για να διευκολυνθεί ακόμη περισσότερο η εργασία των οδηγών – χειριστών, οι εξωτερικές λαβές έχουν σχεδιαστεί για να ανοίγουν με τον αγκώνα, ώστε να μπορούν να κρατούν σταθερά τα εμπορεύματα. Επιπλέον, η δεξιά συρόμενη πόρτα – στην πλευρά του πεζοδρομίου – έχει γίνει ελαφρύτερη. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια και στις δύο πλευρές διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο από το όχημα, βελτιώνοντας έτσι την εργονομία κατά τη χρήση. Στο πίσω μέρος, μια μονοκόμματη πόρτα με ρολό, βελτιστοποιεί το χώρο φόρτωσης, και το πίσω σκαλοπάτι, υπογραμμίζει τον, στιβαρό και υψηλής τεχνολογίας, χαρακτήρα του οχήματος.