Έρευνα ΕΥ: Ένας στους τρεις έχει πρόθεση να δαπανήσει λιγότερα σε σχέση με πέρυσι τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

Η έρευνα της ΕΥ αποκαλύπτει ότι το 36% των Ελλήνων θα δαπανήσει λιγότερα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, με παράγοντες όπως η ηλικία και ο πληθωρισμός να επηρεάζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας
  • Ένας στους τρεις Έλληνες καταναλωτές (36%) σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ενώ οι περισσότεροι (54%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου τα ίδια ποσά.
  • Η έρευνα δείχνει ότι οι προθέσεις των καταναλωτών επηρεάζονται από την ηλικία, με το 50% των ατόμων ηλικίας 50-64 ετών να δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή καθόλου, σε αντίθεση με το 26% των 18-29 ετών.
  • Η τιμή είναι το πιο σημαντικό κριτήριο για τις εορταστικές αγορές (95%), ακολουθούμενη από την ποιότητα (65%), ενώ οι καταναλωτές εκφράζουν επιφυλακτικότητα λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και των υψηλών τιμών.

Ένας στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (36%) δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα στις αγορές κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σε σύγκριση με πέρσι, με βάση την έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024.

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτώμενους (54%) δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια χρήματα, ενώ 4% θα ξοδέψουν περισσότερα και 6% δε θα κάνουν αγορές. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται συγκρατημένοι όσον αφορά τις αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο. 

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.

Η πρόθεση για εορταστικές αγορές συνδέεται άμεσα με την ηλικία των καταναλωτών, καθώς μόλις 26% των ερωτώμενων ηλικίας 18 – 29 ετών δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή καθόλου, ενώ το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στην ηλικιακή ομάδα 50 – 64 (50%). Πιο χαλαρή εμφανίζεται η σύνδεση με εισοδηματικά κριτήρια, υποδηλώνοντας, ενδεχομένως, ότι η απροθυμία για αγορές δεν οφείλεται μόνο στις υψηλές τιμές και τη συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Η διάθεση για μειωμένες ή μηδενικές αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο στην Ελλάδα, διαμορφώνεται στο ίδιο ακριβώς επίπεδο στις τυπολογίες των καταναλωτών που αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First), αλλά και τον αντίκτυπο των αγοραστικών τους επιλογών στην κοινωνία (Society First), αγγίζοντας το 50% και στις δύο κατηγορίες.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν, επίσης, σχετικά με τα σημαντικότερα κριτήρια με βάση τα οποία θα κάνουν τις αγορές τους την εορταστική περίοδο. Η τιμή αναδεικνύεται, με διαφορά, ως το σημαντικότερο κριτήριο (95%), ακολουθούμενη από την ποιότητα (65%).

Οι καταναλωτές, και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες ηλικίες, αποδίδουν, επίσης, σημασία στο αν το προϊόν βρίσκεται σε προσφορά (55%), ενώ για το 28% των καταναλωτών 18-29 ετών σημαντική είναι και η μάρκα/brand του προϊόντος. Μικρότερη σημασία αποδίδεται στην εξατομίκευση (16%), τις διαδικτυακές κριτικές από άλλους καταναλωτές (15%), την ευκολία στην επιστροφή ή αλλαγή (10%), καθώς και στην ευελιξία και τις επιλογές στην παράδοση (8%).

Αντίστοιχα, σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της έρευνας EY Holiday Shopping Survey, σχεδόν τα δύο τρίτα των 13.000 ερωτηθέντων καταναλωτών (64%) είναι επιφυλακτικοί ως προς τις εορταστικές εκπτώσεις, ενώ το 45% δηλώνουν σκεπτικοί ως προς την οικονομική τους δυνατότητα να διαθέσουν χρήματα για αυτή την περίοδο.

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την έρευνα, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζουν τη διάθεση για αγορές κατά την εορταστική περίοδο, όπως επιβεβαιώνεται και από τη σημασία που αποδίδουν οι Έλληνες καταναλωτές στις τιμές των προϊόντων. Το ίδιο, ωστόσο, παρατηρούμε και σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύοντας μια γενικότερη συνειδητή στροφή των καταναλωτών προς πιο συγκρατημένη αγοραστική συμπεριφορά, αναζητώντας την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή αξία».


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 2 Μαΐου 2025

Καρκίνος του παχέος εντέρου: «Είμαι ογκολόγος και αυτή είναι η κορυφαία τροφή-ασπίδα που επιβάλλεται να καταναλώνετε στο πρωινό σας»

Μάρκο Ρούμπιο: «Το Ιράν οφείλει να αποδεχθεί τις επιθεωρήσεις για τα πυρηνικά»

Ντόναλντ Τραμπ: Μαχαίρι άνω των 160 δισ. δολαρίων σε περιβαλλοντικά και εκπαιδευτικά κονδύλια

Δεν υπάρχει τίτλος για τροποποίηση στο μήνυμά σας. Παρακαλώ παρέχετε έναν τίτλο άρθρου για να τον βελτιώσω.

Καιρός σήμερα: Άγριες φουρτούνες στο Αιγαίο, καταιγίδες και ασυνήθιστη ζέστη

Δικαστής Τέξας καταδικάζει ως παράνομη την επίκληση Τραμπ σε νόμο του 1798 για μαζικές απελάσεις

Κίνα προς ΗΠΑ: Άρση των επιβληθέντων δασμών προϋπόθεση για έναρξη διαπραγματεύσεων

Στα μέσα Μαΐου ο τρίτος γύρος συνομιλιών ΗΠΑ-Ιαπωνίας για τους δασμούς

«Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα παραταθεί» – Η προειδοποίηση του Αμερικανού Αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς

Λουτρό αίματος στο Σουδάν: Τουλάχιστον 542 άμαχοι νεκροί στο Βόρειο Νταρφούρ μέσα σε τρεις εβδομάδες

Ντόναλντ Τραμπ: Αποστέλλει επιτέλους οπλισμό στην Ουκρανία – Αποκαλύπτεται ο χάρτης με τα σπάνια ορυκτά της χώρας

Ολυμπιακός: Αποθέωση και φρενίτιδα στη Μαδρίτη για το εισιτήριο στο Άμπου Ντάμπι

Αγγελόπουλοι στα αποδυτήρια του Ολυμπιακού: «Καμία ομάδα τέσσερα συνεχόμενα Final 4, πάμε για το τρόπαιο»

Ισραήλ: Απειλεί με «συντριπτική ισχύ» αν η Συρία εγκαταλείψει τους Δρούζους

00:00 / 00:00

Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ κατακτά Χρυσό Βραβείο για την κοινωνική του δράση στα Prix...

Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ τιμήθηκε με το Χρυσό Βραβείο «Pharma For Society» στα Prix Galien Greece 2025, αναγνωρίζοντας την κοινωνική του προσφορά και την αφοσίωσή...

ΔΕΗ: Εξασφάλισε θέση-κλειδί στον κορυφαίο ευρωπαϊκό οργανισμό DIGITALEUROPE

Η ΔΕΗ εντάχθηκε πρόσφατα στο DIGITALEUROPE, τον κορυφαίο ευρωπαϊκό οργανισμό που εκπροσωπεί τους ψηφιακά εξελισσόμενους κλάδους, ως το πρώτο εταιρικό μέλος από την Ελλάδα....

Εντυπωσιακό γιγαντιαίο ΙΚΕΑ ανοίγει στο Ηράκλειο Κρήτης

Η ΙΚΕΑ εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης, το οποίο είναι το 7ο μεγάλο κατάστημα της εταιρείας στην Ελλάδα. Το κατάστημα, που...

ΑΔΜΗΕ: Εκτοξεύονται επενδύσεις με εντυπωσιακή κερδοφορία το 2024

Το 2024 είναι χρονιά-σταθμός για τον ΑΔΜΗΕ, καθώς σημειώνει ρεκόρ επενδύσεων ύψους 732 εκατ. ευρώ και εντυπωσιακή αύξηση 21% στα καθαρά κέρδη, που φτάνουν...

Καραβίας (Eurobank): Έτος ορόσημο το 2024, στόχος σωρευτική διανομή κερδών στην τριετία 2025 με 2027 διπλάσια της περιόδου 2022 – 2024

Συνολικό μέρισμα 674 εκατ. ευρώ (10,5 λεπτά ανά μετοχή) θα διανείμει η Eurobank στους μετόχους της από τα κέρδη της χρήσης 2024 (payout ratio...

ΕΥΔΑΠ: Εντυπωσιακή άνοδος εσόδων κατά 6,3% το 2024

Η ΕΥΔΑΠ ανακοίνωσε αύξηση εσόδων κατά 6,3% για το 2024, φτάνοντας τα 373,7 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της αύξησης κατανάλωσης νερού κατά 6,2% λόγω...

Όμιλος Βογιατζόγλου: Εντυπωσιακή άνοδος πωλήσεων κατά 11,09% το 2024

Ο Όμιλος Βογιατζόγλου ανακοίνωσε αύξηση 11,09% στον κύκλο εργασιών του για το 2024, φτάνοντας τα 41,76 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 37,59 εκατ. ευρώ...

Ο Όμιλος Motor Oil ενισχύει τον αθλητισμό και επενδύει διαχρονικά σε κορυφαίους Έλληνες αθλητές

Ο Όμιλος Motor Oil, μέσω του προγράμματος κοινωνικής ευθύνης «Φροντίζω», συνεχίζει να υποστηρίζει ενεργά τους Έλληνες αθλητές, ενισχύοντας τις προσπάθειές τους για επιτυχίες σε...

Το HoReCa Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον εμπνέει τους επαγγελματίες της καφεστίασης να...

Το πρόγραμμα HoReCa Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον επιστρέφει με δωρεάν Masterclasses σε πέντε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, από 5 έως 20 Μαΐου, με...

ελίν: Εκτινάχθηκε κατά 11% ο συνολικός τζίρος το 2024

Ο Όμιλος ελίν ανακοίνωσε αύξηση 11% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του για το 2024, φτάνοντας τα 2.757 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 2.483 εκατ....

Coca-Cola HBC: Εκτοξεύθηκαν κατά 10,6% τα έσοδα στο πρώτο τρίμηνο 2025

Η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε ότι τα έσοδα της για το πρώτο τρίμηνο του 2025 υπήρξαν αυξημένα κατά 10,6% σε οργανική βάση, με τον όγκο...

Νώντας Πασχαλίδης (Neurosoft): Στοχεύουμε σε οργανική ανάπτυξη – Ανοιχτοί σε εξαγορές

Ο Νώντας Πασχαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Neurosoft, αναλύει την πορεία και τις προοπτικές της εταιρείας, που έχει μεταμορφωθεί από software house σε ηγέτη στα...

BSH Οικιακές Συσκευές: Η κυριαρχία στην αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών – Οι προκλήσεις...

Η BSH Οικιακές Συσκευές, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών της στην ελληνική αγορά το 2024, διατηρεί την ηγετική της θέση στις μεγάλες οικιακές...

Η ακτινογραφία του χαρτοφυλακίου της BriQ Properties

Εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση της BriQ Properties το προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος (script dividend), το οποίο προβλέπει αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου έως και...

Premia Properties: Ενίσχυση κεφαλαίου και δυναμικές επενδυτικές κινήσεις

Η Premia Properties παρουσίασε θετικά οικονομικά αποτελέσματα για το 2024 κατά τη διάρκεια ημερίδας για θεσμικούς επενδυτές, επιβεβαιώνοντας την επιτυχία της στην επίτευξη στόχου...

Aegean: Θετικές οι προβλέψεις για το καλοκαίρι

«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα...

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Εκτοξεύθηκαν τα κέρδη το 2024 – Πρόταση για διανομή μερίσματος-μαμούθ με αύξηση 60%

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση κερδών για το 2024, με καθαρά κέρδη που ανήλθαν σε 818,3 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της πώλησης της...

Aegean: Αισιόδοξες οι εκτιμήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο

Η Aegean Airlines εκφράζει αισιοδοξία για την καλοκαιρινή περίοδο του 2025, καθώς οι θετικές προβλέψεις συνεχίζουν παρά τις γενικότερες αβεβαιότητες. Η εταιρεία παρουσίασε αύξηση...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ντενίση: «Τι με φέρατε εδώ πέρα για 5 λεπτά;» – Το ξέσπασμα της ηθοποιού...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, η Μιμή Ντενίση παραχώρησε...

Ο 28χρονος που θανατώθηκε ως ο «Δράκος του Σέιχ Σου» – «Μανούλα μου γλυκιά...

Ο 28χρονος Αριστείδης Παγκρατίδης, γνωστός ως ο «Δράκος του...

Μαργαρίτα Θεοδωράκη: «Πληγώθηκα βαθιά από τη διαθήκη του πατέρα μου – Είμαι πεπεισμένη ότι...

Η Μαργαρίτα Θεοδωράκη παραχώρησε μια συγκινητική συνέντευξη στην εκπομπή...

Νίκος Κοκλώνης: Ξέσπασε στο Πρωινό για τα χρέη και την Καινούργιου – «Ψέματα δεν...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, ο Νίκος Κοκλώνης απάντησε...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ