Αποτελούν την απόλυτη τάση των τελευταίων ετών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και λόγος αγοράς -ή όχι- ενός μοντέλου. Μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, πλέον κοιτάζει πρώτα περισσότερο τον αριθμό ή τη διάμετρο της «βιτρίνας» στην καμπίνα παρά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου! Δεν θέλουν οθόνες όλοι, όμως, καθώς πολλοί παραμένουν πιστοί στα παραδοσιακά κουμπιά. Και πολύ καλά κάνουν, όπως αποδεικνύει η τελευταία έρευνα που μας έρχεται από την Αμερική.
Το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ερευνών Toyota (TRI), πραγματοποίησαν ένα πείραμα με 16 διαφορετικούς ανθρώπους, προκειμένου να διαπιστωθεί πόσο επηρεάζει τους χρόνους αντίδρασης, την αντίληψη, τα αντανακλαστικά, γενικότερα τη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, η ενασχόληση με τα μενού και τα υπομενού των συστημάτων πολυμέσων. Οι συμμετέχοντες πήραν θέση σε προσομοιωτές, με τους ερευνητές να παρακολουθούν τα πάντα: κινήσεις χεριών και των ματιών, διαστολή της κόρης του ματιού, ποσοστό εγρήγορσης, μέχρι και την ηλεκτρική αγωγιμότητα του δέρματος. Στη συνέχεια, ζητήθηκε από τους «οδηγούς» να εκτελέσουν συνήθεις διαδικασίες, όπως η ρύθμιση του ηχοσυστήματος και της πλοήγησης, καθώς και την αποστολή ή αναπαραγωγή φωνητικών μηνυμάτων. Το μέγεθος της κόρης του ματιού και η ηλεκτροδερμική απόκριση παρείχαν στη συνέχεια δεδομένα για το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος κατά την οδήγηση και την αλληλεπίδραση με την οθόνη αφής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ενασχόληση με τα μόνιτορ μείωσαν την ακρίβεια και την ταχύτητα των συμμετεχόντων στην έρευνα κατά 58% ενόσω το όχημα κινούνταν στον προσομοιωτή, συγκριτικά με όταν ήταν σταματημένο (σε φανάρι, για παράδειγμα). Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη διατήρηση του αυτοκινήτου στη θέση του, καθώς τα όργανα κατέγραψαν αύξηση 40% στις παρεκκλίσεις από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Όσο κι αν υπάρχουν τα συστήματα υποβοήθησης, ακόμα ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει Νο1 στον έλεγχο του οχήματος. Κάτι που αλλοιώνεται, όταν ο οδηγός πρέπει να κοιτάει και να σκρολάρει κάθε τρεις και λίγο στην οθόνη, για να κάνει δουλειές που με τα κανονικά κουμπιά γίνονται ταχύτατα και αυτοματοποιημένα.
Το άρθρο Επικίνδυνες οι οθόνες, βάλσαμο τα κουμπιά εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.





