Η Nissan παρουσίασε το φρεσκαρισμένο ηλεκτρικό της kei car Sakura (μη μπερδευτούμε με τη Shakira), που σπάει ταμεία στην Ιαπωνία και διακρίνεται για την ευελιξία, αλλά -απολύτως φυσιολογικά, λόγω της επιτυχίας του- και τη χαμηλή του τιμή.
Το Sakura ξεχωρίζει από την ακτίνα στροφής των μόλις 4,8 μέτρων και το μικρό μέγεθος (μόλις 3.395 χλστ. το μήκος και 1.475 χλστ. το πλάτος, με 1.655 χλστ. ύψος και 2.495 χλστ. μεταξόνιο), που επιτρέπει στον οδηγό του να εκτελεί γρήγορους ελιγμούς με ευκολία. Οι κομψοί λεπτοί προβολείς με τις τριπλές δέσμες φωτός αυξάνουν την ασφάλεια τη νύχτα, την ώρα που οι ελάχιστοι πρόβολοι εντείνουν την ευελιξία του αυτοκινήτου. Οι ζάντες αλουμινίου αντλούν έμπνευση από τους ιαπωνικούς διακοσμητικούς κόμπους mizuhiki, που συναντώνται συνήθως σε φακέλους και συσκευασίες δώρων, αποτελώντας μια μοναδική λεπτομέρεια στη σχεδίαση του λιλιπούτειου Nissan.

Στο εσωτερικό τα άνετα καθίσματα έχουν σχέδιο καναπέ και είναι επενδυμένα με πολυτελές ύφασμα, ενώ παρά το μικρό μέγεθος . οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό δεν απουσιάζουν – όπως για παράδειγμα στην επιφάνεια του κεντρικού πίνακα οργάνων, που μπορεί να χωρέσει ένα smartphone, ένα πορτοφόλι και άλλα μικροαντικείμενα. Την παράσταση κλέβει ο πίνακας οργάνων Advanced Drive Assist των 7,0 ιντσών, καθώς και η οθόνη των 9,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που είναι τοποθετημένη οριζόντια για να τη βλέπει ο οδηγός με ελάχιστη κίνηση των ματιών. Το σύστημα πλοήγησης Nissan Connect προσφέρει μια σειρά λειτουργιών για τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας του Sakura, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης διαδρομής βάσει των αναγκών φόρτισης, μιας υπηρεσίας έκτακτης κλήσης SOS και της ασύρματης συνδεσιμότητας Apple Car Play. Παράλληλα, το Sakura είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Pro PILOT Park, το οποίο ελέγχει αυτόματα το τιμόνι, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, την αλλαγή ταχυτήτων και το χειρόφρενο στη στάθμευση.
Στα μηχανικά μέρη συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα 63 ίππων και 195 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 20 kWh. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 130 χλμ./ώρα και το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται στον πολύ καλό χρόνο των 9,8 δλ., ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 προγράμματα: Eco, Standard και Sport. Χρησιμοποιώντας το e-Pedal Step, μπορεί να επιβραδύνει ομαλά και σταθερά αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού και αφήνοντας το φρενάρισμα στην ανάκτηση ενέργειας, φορτίζοντας παράλληλα τη μπαταρία. Φουλ φορτισμένη μπορεί να προσφέρει μέχρι 180 χλμ. αυτονομίας, ενώ άξιο μνείας είναι το πολύ χαμηλό -ειδικά για ηλεκτρικό- βάρος των 1.070 κιλών.

Το ανανεωμένο Sakura διατίθεται ήδη στην αγορά της Ιαπωνίας, με τιμή εκκίνησης τα 2.599.300 γεν που αντιστοιχούν σε μόλις 14.132 ευρώ.
Το άρθρο Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό Nissan των 14.000 ευρώ εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.














