Το Fiat Grande Panda ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» στην Ελλάδα, σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Eleon Loft στον Βοτανικό.
Το μοντέλο της Fiat ξεχώρισε ανάμεσα σε 11 υποψήφια αυτοκίνητα, κερδίζοντας την πρώτη θέση χάρη στην πληρότητα της γκάμας του, το μοντέρνο design και την προσιτή τιμή του.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Renault 5 E-Tech Electric, ενώ το Citroën C3 κατέλαβε την τρίτη θέση.
Η εκδήλωση, που τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περιλάμβανε και την απονομή τιμητικών πλακετών στον σχεδιαστή Σωτήρη Κωβό και τον δημοσιογράφο Γιώργο Τριανταφύλλη.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρθηκαν ως νέοι ανταγωνιστές στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ τονίστηκε η ανάγκη για περαιτέρω κίνητρα προώθησης της ηλεκτροκίνησης.
Πιο αναλυτικά
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα 2026» στο φιλόξενο χώρο του Eleon Loft στον Βοτανικό, τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Με την εκδήλωση αυτή, όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της φετινής ψηφοφορίας που ανέδειξε νικητή το Fiat Grande Panda, ολοκληρώθηκε μια δωδεκάμηνη πορεία του γνωστού και καταξιωμένου πλέον θεσμού, στο πλαίσιο της οποίας αξιολογήθηκαν περισσότερα από 50 εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν το διάστημα αυτό στην ελληνική αγορά.

Θυμίζουμε σε αυτήν την τελική φάση για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026 συμμετείχαν όχι 10, αλλά 11 αυτοκίνητα, καθώς στη δέκατη θέση είχε υπάρξει ισοψηφία – και βάσει του επίσημου κανονισμού όταν δύο μοντέλα ισοψηφούν στο τέλος της κατάταξης περνούν και τα δύο στον «τελικό». To Fiat Grande Panda με το οποίο η ιταλική εταιρία επανήλθε στη δημοφιλή στη χώρα μας κατηγορία «B» είναι διαθέσιμο σε βενζινοκίνητη, υβριδική και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, έχοντας στα προσόντα του, πέραν της πληρότητας της γκάμας του, το μοντέρνο design, αλλά και τον ελκυστικό τιμοκατάλογό του.
Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας έχουν ως εξής:
- Fiat Grande Panda: 378
- Renault 5 E-Tech Electric: 338
- Citroёn C3: 253
- Dacia Bigster: 232
- Hyundai Inster: 228
- MG ZS Max: 227
- Chery Tiggo 4: 220
- Kia EV3: 219
- Skoda Elroq: 208
- Geely EX5: 199
- BYD Atto 2: 198
Θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονιστεί πως η βαθμολογική κατάταξη δεν αντικατοπτρίζει σε καμία περίπτωση πραγματικές διαφορές μεταξύ των υποψηφίων μοντέλων που ήταν όλα τους υψηλού επιπέδου. Εκείνο που στην πραγματικότητα μετράει είναι το ποιος είναι πρώτος, ποιος είναι ο νικητής. Το Fiat Grande Panda προτιμήθηκε καθώς συγκεντρώνει ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένη πρόταση: είναι μια compact, αλλά με καλούς χώρους πρόταση που διαθέτει και το μεγάλο προσόν ότι δεν προσφέρει απλώς μια ευρεία γκάμα επιλογών, αλλά διαθέτει και μια βασική έκδοση ιδιαίτερα προσιτή. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Renault 5 E-Tech Electric, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο με μοντέρνο design, υψηλή τεχνολογία και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά, στοιχεία που άλλωστε εντυπωσίασαν αρκετά από τα μέλη της κριτικής επιτροπής που το τοποθέτησαν στην πρώτη θέση στη δική τους βαθμολογία. Σε σχετικά μικρή απόσταση ακολούθησε το Citroen C3, ένα μοντέλο με αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το Grande Panda, και ακολούθησαν οι υπόλοιποι διεκδικητές του τίτλου.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργος Βασιλάκης, αναφέρθηκε στην ταχύτητα που μπήκαν στην ευρωπαϊκή αγορά οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες, προσφέροντας σε καλή τιμή μοντέλα με υψηλή ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, πιέζουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να διαθέσουν και αυτοί αντίστοιχα προϊόντα. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη καθιέρωσης και άλλων κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, πέραν των οικονομικών, όπως οι ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων στις πόλεις.
Στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται από την έλευση εντελώς άγνωστων, μέχρι πρότινος, στο ελληνικό κοινό εταιρειών αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα, Νίκος Λουπάκης, σχολιάζοντας πως ο Έλληνας καταναλωτής έχει τώρα περισσότερες συμφέρουσες προτάσεις να επιλέξει. Σε αυτές τις συνθήκες η πρόκριση ενός νέου μοντέλου στην τελική δεκάδα, που φέτος λόγω ισοψηφίας ήταν 11άδα, αποτελεί από μόνη της μια μεγάλη επιτυχία. Χωρίς αυτό, βέβαια, να μειώνει την αξία του μεγάλου νικητή, που συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ώστε να θεωρηθεί ένα μοντέλο ως η καλύτερη πρόταση αγοράς για τον Έλληνα οδηγό-καταναλωτή.
Στην εκδήλωση που τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Πανελλήνιου Συλλόγου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ) διαβάστηκε μήνυμα του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Δήμα, ο οποίος δεν μπόρεσε να παραβρεθεί. Πέραν του «διαγωνιστικού σκέλους» η εκδήλωση περιλάμβανε και την απονομή ειδικής τιμητικής πλακέτας στον Έλληνα σχεδιαστή Σωτήρη Κωβό, για τη συμβολή του στην εξέλιξη της σχεδίασης της σύγχρονης αυτοκίνησης. Ο Σωτήρης Κωβός έχει εμπλακεί στη διαμόρφωση πολλών γνωστών μοντέλων, και ήταν αυτός που καθόρισε τη μορφή του Toyota Yaris πρώτης γενιάς. Τιμητική πλακέτα έλαβε και το τακτικό μέλος του θεσμού, ο δημοσιογράφος Γιώργος Τριανταφύλλης, που συμπληρώνοντας το 67ο έτος της ηλικίας του γίνεται πλέον ομότιμο μέλος και σταματά να συμμετέχει στις ψηφοφορίες.
Σημειώνουμε πως τη διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα στήριξαν ως υποστηρικτές η εταιρία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων Ιαπωνική με το δίκτυο συνεργείων Autofit, η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρία Ferst, η ΕΜΑ Α.Ε., η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα, καθώς επίσης και η πίστα καρτ SFi Karting Circuit.
Το άρθρο Το Fiat Grande Panda είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.




























