Ο Τζέρι ΜακΓκόβερν, επικεφαλής σχεδιασμού της Jaguar, αποχώρησε από την εταιρεία, καθώς η στρατηγική του για τον επανασχεδιασμό της μάρκας, που περιλάμβανε την κυκλοφορία ενός ροζ ηλεκτρικού μοντέλου, δεν βρήκε ανταπόκριση.
Η καμπάνια του, που στόχευε σε ένα άφυλο προφίλ, αντιμετώπισε έντονες αντιδράσεις και οδήγησε σε δραματική πτώση των πωλήσεων.
Η Jaguar, που ανήκει πλέον στον όμιλο Tata, αντιμετωπίζει προκλήσεις για την επιβίωσή της, καθώς η εικόνα της στο καταναλωτικό κοινό παραμένει θολή, ενώ οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά 97%.
Η κατάσταση αυτή εγείρει ανησυχίες για το μέλλον της μάρκας, όπως και του ίδιου του ιαγουάρου, που κινδυνεύει με εξαφάνιση.
Πιο αναλυτικά
Ο επικεφαλής της εκκεντρικής καμπάνιας για τη νέα εποχή της Jaguar βρίσκεται εκτός εταιρείας. Οριστικά. Mήπως όμως η μάρκα κινδυνεύει να γίνει είδος υπό εξαφάνιση, όπως και ο ίδιος ο ιαγουάρος;

O Tζέρι ΜακΓκόβερν αποτελεί παρελθόν για τη Jaguar. Η μάρκα θα επιβιώσει από την εμπορική καταιγίδα;
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Jaguar κυριολεκτικά συνοδεύτηκε εκτός γραφείων εταιρείας. Μέχρι εκείνη την ώρα, η επαγγελματική κάρτα του Τζέρι ΜακΓκόβερν έγραφε ‘’Chief Creative Εxecutive’’. Ωστόσο κρίθηκε ότι η συμβολή του στον στρατηγικό και, αν μου επιτρέπετε, σημειολογικό επανασχεδιασμό της μάρκας έπρεπε να τελειώσει άμεσα.
Μάλιστα, του ζητήθηκε να έχει αποχωρίσει μέχρι τη Δευτέρα.
Με άλλα λόγια, να μαζέψει τα πράγματά του και να φύγει.
Όπως έγραψε πριν λίγες ώρες ο Guardian, «ο Τζέρι ΜακΓκόβερν αποχώρησε από τη θέση του επικεφαλής δημιουργικού διευθυντή τη Δευτέρα, έπειτα από είκοσι χρόνια στον κλάδο, στον οποίο επέβλεπε τον σχεδιασμό μερικών από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της εταιρείας, καθώς και την κυκλοφορία ενός νέου, ροζ ηλεκτρικού Jaguar».
Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη πριν μερικούς μήνες, οι εικόνες με τη ροζ κονσεπτική Jaguar που θα σηματοδοτούσαν την αλλαγή πορείας της άλλοτε αμιγώς βρετανικής εταιρείας και νυν του ομίλου της ινδικής Tata, στο πορτφόλιο της οποίας ανήκει η JLR (Jaguar Land Rover), είχαν κάνει το γύρο του κόσμου


Οι αντιδράσεις ήταν, κατά κύριο λόγο, από αρνητικές έως καταδικαστικές. Δεν ήταν το ροζ. ‘Η το γαλάζιο σε παλ απόχρωση. Οκέι ήταν κι αυτό, αλλά το χρώμα λειτουργούσε ως επικοινωνιακός αγωγός σύνδεσης της μάρκας με ένα άφυλο προφίλ, συμβατό με την τάση που είχε αναδυθεί από τη λεγόμενη ‘’Woke ατζέντα’’. Βασικά, ήταν σκέτη εμπορική αυτοκτονία



Μία από τις καμπάνιες του επανασχεδιασμού της Jaguar. Πήγε άπατη
Μπορούσε η Jaguar να δει την επόμενη μέρα της ταυτισμένη με αυτή την τάση;
Το κοινό, τόσο και το εν δυνάμει όσο και το υπάρχον εμπορικά, δηλαδή οι πελάτες της, δεν φάνηκε διατεθειμένο να την ακολουθήσουν.
Eνδεικτικά, μέχρι τον Απρίλιο του 2025 οι πωλήσεις είχαν κατακρημνιστεί στο μείον 97% σε σχέση με τις αντίστοιχες της περασμένης χρονιάς.

Με όλο αυτό το σασπένς, προβληματικές αναφορές για το ηλεκτρικό της ρομποταξί στις ΗΠΑ και γενικότερα θολή εικόνα για το πώς θα αποκατασταθεί η εικόνα της στο καταναλωτικό κοινό, μάλλον υπάρχει κίνδυνος για την επιβίωση της μάρκας με σήμα τον ιαγουάρο. Όπως ακριβώς κινδυνεύει με εξαφάνιση και το υπέροχο αιλουροειδές

Ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία, το επικό Jaguar E-Type. Οι άλλες, χρυσές εποχές της εταιρείας
Photo: Jaguar





