Παρά την αυξανόμενη τάση για αυτοματοποιημένα κιβώτια και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το χειροκίνητο κιβώτιο φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά, ειδικά στον κόσμο των υπεραυτοκινήτων. Ο Άντι Μόρλεϊ, επικεφαλής της Hewland Engineering, αναφέρει ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για χειροκίνητα κιβώτια, με παραδείγματα όπως τα Aston Martin Victor, Pagani Utopia και Koenigsegg CC850 να αποδεικνύουν την ύπαρξη ενός κοινού που επιθυμεί την πλήρη εμπλοκή στην οδήγηση. Η Hewland, με μακρά ιστορία στην κατασκευή κιβωτίων, βλέπει αυτή την τάση ως μια πραγματική αναβίωση και όχι απλώς μια μόδα, με πολλές εταιρείες να επενδύουν ξανά σε χειροκίνητες λύσεις λόγω της συγκεκριμένης ζήτησης για υψηλές επιδόσεις και μηχανική εμπλοκή.
Πιο αναλυτικά
Η Hewland είναι μια από τις πιο γνωστές εταιρείες κατασκευής κιβωτίων αυτοκινήτων. Ο επικεφαλής της έχει κάτι να πει για το θέμα

Αντίθετα προς την τάση για αυτοματοποιημένα κιβώτια, το χειροκίνητο επιμένει. Ειδικά σε «ειδικές» κατασκευές όπως το Honda Type R
Καλά νέα για όσους ονειρεύονται ακόμη την πλήρη εμπλοκή των κάτω άκρων και όχι το ραχάτι του αριστερού ποδιού.
Ένας άνθρωπος που ξέρει από κιβώτια ταχυτήτων όσο λίγοι υποστηρίζει ότι πλησιάζουμε σε μια «μεγάλη επιστροφή» του κλασικού «H» (σ.σ.: το σχήμα του ελληνικού αλφαβήτου που παραπέμπει στο σχήμα διαδρομών του επιλογέα), εκείνου του χειροκίνητου «σταυροδρομιού» που, για κάποιους, μετατρέπει την οδήγηση σε τελετουργία.
Ο Άντι Μόρλεϊ, αφεντικό της Hewland Engineering, βλέπει σημάδια αναβίωσης του μάνιουαλ (μην το μπερδεύεις με τα εγχειρίδια) στον κόσμο των υπεραυτοκινήτων.
Και όταν λέει «αναβίωση» δεν εννοεί ένα νοσταλγικό deja vu. Εννοεί πραγματικές παραγγελίες, πραγματικά πρότζεκτ

Ο ίδιος ανέφερε παραδείγματα όπως το Aston Martin Victor, το Pagani Utopia και το Koenigsegg CC850. Αυτοκίνητα-φετίχ, για λίγους, που αποδεικνύουν πως υπάρχει ακόμη κοινό που δίνει τα καραλεφτά του και θέλει να πατάει συμπλέκτη, σπρώχνοντας μεταλλικά «δόντια» να κουμπώνουν σε γρανάζια. Ενδεικτικά, η Pagani και μόνο, λέει ότι αφιέρωσε σχεδόν το ένα τρίτο της παραγωγής του Utopia σε χειροκίνητα κιβώτια
«Βλέπουμε ξεκάθαρη άνοδο στη ζήτηση για χειροκίνητα κιβώτια», λέει ο Μόρλεϊ
«Πριν από πέντε χρόνια όλοι μιλούσαν για ένα μέλλον που θα αποτελείται από σιωπηλά ηλεκτρικά και αυτόματα που απλώς θα κάνουν τη δουλειά. Τώρα, όμως, δουλεύουμε ήδη επάνω σε μισή ντουζίνα παραγγελίες υψηλών επιδόσεων – και αυτό δεν δείχνει να είναι μια περαστική φάση ή μόδα. Υπάρχουν μοντέλα που κτίζονται ήδη από την αρχή έχοντας το χειροκίνητο κιβώτιο ως βάση σχεδιασμού»
Η Hewland δεν είναι νεοφώτιστη στον «χώρο». Ηδη από το 1957 κατασκευάζει κιβώτια για πίστες και ήταν το μακρινό 1964, όταν ο μεγάλος Νταν Γκέρνυ κέρδισε με μια Brabham BT7 που φορούσε κιβώτιο της Hewland.

Σήμερα κάποιες κατασκευάστριες εταιρείες φαίνεται να ρίχνουν ξανά χρήμα και επένδυση τεχνογνωσίας στα χειροκίνητα. Οχι από ρομαντισμό, αλλά επειδή υπάρχει συγκεκριμένη ζήτηση: υψηλές ροπές και μηχανικοί που δουλεύουν επάνω σε λύσεις
«Υπάρχει μια μεγάλη μετατόπιση στη χειροκίνητη φιλοσοφία για τις μεγάλες εταιρείες επιδόσεων», επιμένει. «Και πιστεύουμε ότι αυτή η τάση θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες».

Ναι, μπορεί η μαζική αγορά να πηγαίνει προς τα ηλεκτρικά και τη κιβώτια μονής σχέσης, αλλά θα υπάρχει πάντα ένα μέρος του κοινού που δεν θέλει απλώς την ευκολία. Θέλει όσο γίνεται περισσότερη εμπλοκή των άνω και κάτω άκρων. Σχεδόν σαν μια προσωπική εξέγερση εν μέσω παγκοσμιοποιημένης απλοποίησης.
Photo: Δ. Μανώλαρος / 4Drivers / Hewland / Pagani






