Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κατέγραψαν ιστορική πρωτιά στις πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα ντίζελ, με μερίδιο αγοράς 10,5% έναντι 8,1% των πετρελαιοκινητήρων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν την τρίτη θέση με 18,9%, ενώ τα υβριδικά κυριαρχούν με 34,5%. Η άνοδος των plug-in υβριδικών οφείλεται σε σημαντική αύξηση πωλήσεων σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία.
Συνολικά, τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, αντανακλώντας τη στροφή της αγοράς προς πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.
Πιο αναλυτικά
Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα λογίζονται ως η γέφυρα μεταξύ Μ.Ε.Κ. και ηλεκτροκίνησης. Μπαίνουν στην πρίζα, αλλά δεν εξαρτώνται ολοκληρωτικά από αυτή. Χρησιμοποιούν θερμικά μοτέρ, αλλά ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από ένα κανονικό ή απλό (mild ή full) υβριδικό. Για να τα κάνουν όλα αυτά, βέβαια, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να αντιλαμβάνεται τις αρχές λειτουργίας τους. Κοινώς, να ξέρει να τα χρησιμοποιεί. Προς το παρόν, μια χαρά τα αγοράζει και τα φέρνει μπροστά από τα άλλοτε κυρίαρχα ντίζελ.
Οι πωλήσεις στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το μήνα Οκτώβρη έλαβαν ιστορική χροιά, καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά τα PHEV κατάφεραν να περάσουν στις προτιμήσεις των αγοραστών, τους -μια φορά κι έναν καιρό παντοκράτορες της αγοράς- πετρελαιοκινητήρες. Το μερίδιο αγοράς για τα plug-in υβριδικά έφτασε το 10,5%, την ώρα που τα ντίζελ είδαν το δικό τους να συρρικνώνεται στο 8,1% και να μένουν στην προτελευταία θέση της κατάταξης, μπροστά μόνο από τα υδρογονοκίνητα και τις λοιπές σχετικές τεχνολογίες (3,3%). Τα ηλεκτρικά ανάγονται στην τρίτη δύναμη της αγοράς, με μερίδιο 18,9%, έχοντας μπροστά τους τη βενζίνη (24,8%) και ακόμα πιο μπροστά τα υβριδικά, που ξεπερνούν το 34% (34,5%).

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου τα ντίζελ κρατιούνται με νύχια και δόντια στην τέταρτη θέση, απολύτως οριακά εμπρός των PHEV (9,2% αντί 9,1% μερίδιο). Τα EVs και πάλι παίρνουν την τρίτη θέση, με 16,4%, ενώ βενζίνη (27,4%) και υβριδικά (34,6%) δίνουν τον τόνο στις αγορές των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε. Τους πρώτους δέκα μήνες του 2025 , ταξινομήθηκαν 1.473.447 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, οι οποίες συνολικά αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν άνοδο: Γερμανία (+39,4%), Βέλγιο (+10,6%), Ολλανδία (+6,6%) και Γαλλία (+5,3%).
Τα στοιχεία του Οκτωβρίου για την περίοδο από την έναρξη του έτους έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις αυτοφορτιζόμενων υβριδικών στην ΕΕ αυξήθηκαν στις 3.109.362 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+27,1%), Γαλλία (+26,3%), Γερμανία (+10,3%) και Ιταλία (+8,9%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 34,6% της συνολικής αγοράς της ΕΕ. Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυνατότητα plug-in συνεχίζουν να αυξάνονται, φτάνοντας τις 819.201 μονάδες κατά την ίδια περίοδο. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+109,6%), η Ιταλία (+76,5%) και η Γερμανία (+63,4%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα plug-in αντιπροσωπεύουν πλέον το 9,1% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7% πέρυσι.
Το άρθρο Για πρώτη φορά τα plug-in πέρασαν σε πωλήσεις τα ντίζελ εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.






