Η παγκόσμια περιοδεία της Νατάσας Μποφίλιου και του Γιάννη Χαρούλη, αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση των Μίκη Θεοδωράκη και Μάνου Χατζιδάκι, βρίσκεται σε κίνδυνο μετά την απαγόρευση του Γιώργου Χατζηδάκι, γιου του Μάνου Χατζιδάκι, να χρησιμοποιηθεί το έργο του πατέρα του. Ο Χατζηδάκις, επικαλούμενος την ανάγκη διατήρησης του καλλιτεχνικού ελέγχου, απέρριψε την πρόταση της περιοδείας, γεγονός που οδήγησε σε νομικές ενέργειες. Η περιοδεία, που είχε προγραμματιστεί να ταξιδέψει σε εννέα χώρες, αντιμετωπίζει αβεβαιότητα, ενώ το ενδιαφέρον του κοινού παραμένει υψηλό.
Πιο αναλυτικά
Ένα από τα μεγαλύτερα μουσικά projects του 2026, με πρωταγωνιστές τη Νατάσα Μποφίλιου και τον Γιάννη Χαρούλη, βρίσκεται ξαφνικά στον «αέρα».
Η πολυαναμενόμενη παγκόσμια περιοδεία τους, αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση των Μίκη Θεοδωράκη και Μάνου Χατζιδάκι, φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο μετά από ανακοίνωση του γιου του αείμνηστου συνθέτη. Ο Γιώργος Χατζηδάκις απαγόρευσε αυστηρά τη χρήση του έργου του πατέρα του στις συναυλίες, πράγμα που σημαίνει πως, αν πραγματοποιηθεί η περιοδεία, θα πρέπει να αφαιρεθεί το όνομα του Χατζηδάκι και φυσικά η μουσική του από το πρόγραμμα.

Η περιοδεία, που είχε παρουσιαστεί ως ένα μεγάλο καλλιτεχνικό ταξίδι σε εννέα χώρες και 22 πόλεις με τη συμμετοχή της 21μελούς ορχήστρας Hellenic Music Ensemble, είχε ήδη ανακοινώσει σχεδόν όλες τις στάσεις της. Από το Theatre Royal Drury Lane στο Λονδίνο μέχρι το εμβληματικό Carnegie Hall της Νέας Υόρκης και την Όπερα του Σίδνεϊ, η παραγωγή της GTP Entertainment είχε έτοιμο ένα πρόγραμμα που φιλοδοξούσε να μεταφέρει την ελληνική μουσική στα πιο λαμπερά stages του κόσμου. Special guest στη Βόρειο Αμερική η Judy Kuhn, μια από τις σημαντικότερες φωνές του Broadway.
Γιώργος Χατζιδάκης – Απαγορεύσει να ερμηνεύσουν τα τραγούδια του πατέρα του η Μποφίλιου και ο Χαρούλης
Όμως οι εξελίξεις άλλαξαν απότομα. Με επίσημη δήλωσή του, ο Γιώργος Χατζηδάκις αποκάλυψε ότι η εταιρεία SEED POINT, υπεύθυνη για τη διαχείριση του έργου του Μάνου Χατζιδάκι, είχε απορρίψει εδώ και μήνες την πρόταση της συγκεκριμένης περιοδείας. Όπως τόνισε, ο πατέρας του ήταν πάντα αυστηρός στη διατήρηση του καλλιτεχνικού ελέγχου και αρνιόταν συνεργασίες που δεν πληρούσαν τα κριτήριά του.

Παρά την άρνηση αυτή, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει, η παραγωγή της περιοδείας φαίνεται να προχώρησε κανονικά, γεγονός που τον οδήγησε να πάρει νομικά μέτρα.
Η ανακοίνωση του Γιώργου Χατζιδάκι
«Ο Μάνος Χατζιδάκις σε όλη του τη ζωή είχε ένα θεμελιώδες μέλημα: να διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο πάνω στο πνευματικό του έργο, ώστε κάθε δημόσια παρουσίασή του να αντανακλά πλήρως τα καλλιτεχνικά και αισθητικά κριτήρια που ο ίδιος είχε θέσει. Είναι γνωστό ότι, στο όνομα της καλλιτεχνικής και αισθητικής αρτιότητας, απέρριπτε συστηματικά προτάσεις που δεν ανταποκρίνονταν στο όραμά του και στις αρχές του, αδιαφορώντας για το οποιοδήποτε οικονομικό ή άλλο όφελος.
Μετά τον θάνατό του, ως γιός και μοναδικός κληρονόμος του, είναι μέγιστη ευθύνη μου να διαφυλάσσω το έργο του με τον τρόπο που ο ίδιος είχε προσδιορίσει. Για το σκοπό αυτό έχω αναθέσει, τη διαχείριση και προστασία του έργου του στην εταιρεία μουσικών εκδόσεων SEED POINT, η οποία ενεργεί εκ μέρους μου.

Προ μηνών, η SEED POINT έλαβε πρόταση από τον κ. Πάνο Λιαρόπουλο για τη διοργάνωση παγκόσμιας περιοδείας, υπό το καλλιτεχνικό σχήμα Hellenic Music Ensemble, με παρουσίαση έργων του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίκη Θεοδωράκη, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννησή τους.
Η συγκεκριμένη πρόταση απορρίφθηκε ρητά διότι δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του Μάνου Χατζιδάκι.
Ωστόσο, ενημερωθήκαμε πρόσφατα ότι ο κ. Λιαρόπουλος, προχώρησε μονομερώς στην οργάνωση της εν λόγω περιοδείας, αναθέτοντας την υλοποίηση σε βρετανική εταιρεία παραγωγής, αγνοώντας πλήρως τη ρητή άρνησή μας, γεγονός που μας υποχρέωσε να προβούμε σε νομικές ενέργειες.
Το να ισχυρίζεται κανείς ότι «τιμά» τον Μάνο Χατζιδάκι, ενώ επιλέγει να παρουσιάσει το έργο του παρά τη σαφή και ρητή αντίθεση της οικογένειας του, είναι υποκριτικό και σίγουρα εκτός “Χατζιδακικού ήθους”. Γιώργος Χατζιδάκις».
Τι σημαίνει τώρα αυτό για την περιοδεία
Με τον έναν από τους δύο μεγάλους συνθέτες εκτός προγράμματος, το μέλλον της περιοδείας δείχνει θολό. Όμως το ενδιαφέρον του κοινού παραμένει τεράστιο και όλοι περιμένουν πλέον τις επόμενες κινήσεις τόσο των καλλιτεχνών όσο και της παραγωγής.






