Η Porsche παρουσίασε την ηλεκτρική Cayenne, η οποία αποτελεί την ισχυρότερη Porsche παραγωγής μέχρι σήμερα, με εντυπωσιακή ισχύ 1.156 ίππων.
Η Cayenne Electric διαθέτει προηγμένη αεροδυναμική σχεδίαση και εκτενή χρήση οθονών στο εσωτερικό της, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.
Η μεγάλη μπαταρία των 113 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως 642 χλμ., ενώ η γρήγορη φόρτιση επιτρέπει την αναπλήρωση σημαντικής αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Η τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας και η υποστήριξη ασύρματης φόρτισης ενισχύουν την αποδοτικότητα του μοντέλου.
Η Cayenne Electric Turbo, με τη λειτουργία Launch Control, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, καθιστώντας την ένα από τα ταχύτερα SUV στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Η Porsche εμπλουτίζει τη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της, αλλά όχι με μια απλή προσθήκη. Η Cayenne Electric έρχεται να κάτσεΙ στο θρόνο όχι μόνο της ισχυρότερης Porsche σήμερα, αλλά της πιο δυνατής κατασκευής παραγωγής που έχει βγει από το Τσουφενχάουζεν μέχρι σήμερα!
Εμφανισιακά η ηλεκτρική Cayenne θυμίζει μεγεθυσμένη και «ντοπαρισμένη» εκδοχή της Macan Electric. Οι εμπρός προβολείς και τα φουσκωμένα φτερά μοιάζουν αρκετά στη μικρή της αδερφή, όμως εδώ η πλατφόρμα PPE (Porsche Premium Electric) επιμηκύνεται κατά 180 χλστ. και φτάνει το μήκος στα 4.985 χλστ. και το μεταξόνιο στα 3.023 χλστ. (1.980 χλστ. το πλάτος, 1.674 χλστ. το ύψος). Στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα ενιαία φωτιστικά σώματα και οι μυώδεις γραμμές, οι οποίες διανθίζονται από ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στην κορυφαία Turbo. Ούτως ή άλλως η αεροδυναμική (βλέπε και ζάντες, 20 έως 22 ιντσών) αποτέλεσε πρώτη προτεραιότητα κατά την εξέλιξη της Cayenne Electric, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25 – απίστευτη επίδοση για αυτοκίνητο τέτοιου όγκου.

Στο εσωτερικό τώρα, γίνεται της… οθόνης. Το Curved Flow Display, όπως ονομάζεται η συστοιχία οθονών που απαρτίζει το ταμπλό, αποτελείται από μια οθόνη αφής 14,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, μια 12,25 ιντσών από κάτω της για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού, μια 14,9 ιντσών για το συνοδηγό και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 14,25 ιντσών, ενώ μέσα σε όλα έχουμε και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας στις 87 ίντσες! Οι Γερμανοί κάνουν λόγο για την εκτενέστερη παρουσία οθονών και gadget στα χρονικά των αυτοκινήτων τους, κάτι που κοιτώντας την καμπίνα της νέας Cayenne γίνεται πέρα για πέρα πιστευτό. Η τεχνολογία επεκτείνεται επίσης στο Porsche Digital Key, το οποίο μπορεί να μοιραστεί με έως και επτά χρήστες, και σε έναν νέο φωνητικό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη.
Να περάσουμε σιγά-σιγά, ή μάλλον ταχύτατα, και στα πολύ ενδιαφέροντα. Καταρχάς μια τεράστια μπαταρία 113 kWh αναλαμβάνει την τροφοδοσία των Cayenne/Cayenne Turbo Electric, προσφέροντας μέγιστη αυτονομία 642 και 623 χλμ. αντίστοιχα, ενώ η αρχιτεκτονική των 800 Volt επιτρέπει ισχύ φόρτισης ως 390-400 kW και 10-80% εντός μόλις 16 λεπτών, που μεταφράζεται σε 315 χλμ. (για την Turbo) και 325 χλμ. (για την απλή Cayenne) αυτονομίας σε 10 λεπτά. Η Cayenne Electric είναι η πρώτη Porsche που υποστηρίζει και ασύρματη φόρτιση, με ισχύ ως 11 kW. Μεγάλη βοήθεια στην επαναφόρτιση της μπαταρίας, αλλά και το φρενάρισμα, παίζει η ανάκτηση ενέργειας, που φτάνει σε ένταση επίπεδα Formula E και δύναται να φρενάρει το αυτοκίνητο στο 97% των καθημερινών μετακινήσεων, δίχως ο οδηγός να αγγίξει το πεντάλ του φρένου.

Με τόση δύναμη πάντως, σίγουρα θα χρειαστούν τα τεράστια φρένα (προαιρετικά κεραμικά). Η βασική Cayenne Electric αποδίδει 408 ίππους από τους δυο ηλεκτροκινητήρες, που γίνονται 442 άλογα και 835 Nm με τη λειτουργία Launch Control και επιταχύνουν τους 2,5 τόνους του αμαξώματος στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,8 δλ., με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Η Cayenne Electric Turbo ανεβαίνει στα 857 άλογα, ενώ με τη λειτουργία Push-to Pass (επίσης παρμένη από τα μονοθέσια της Formula E) δίνει άλλους 176 ίππους στον οδηγό, ώστε να τον βοηθήσει να προσπεράσει. Με το Launch Control όμως, γράφει Ιστορία. Η ισχύς φτάνει τα 1.156 άλογα και τα 1.500 Nm, καθιστώντας την Cayenne Electric Turbo ως την ισχυρότερη Porsche παραγωγής όλων των εποχών! Και μια από τις ταχύτερες επίσης, βάσει των 2,5 δλ. που θέλει για το 0-100 χλμ./ώρα και των 7,4 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα (260 χλμ./ώρα η τελική, ηλεκτρονικά περιοριζόμενη).
Το άρθρο Νέα Porsche Cayenne Electric σπάει τα κοντέρ με 1.156 άλογα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.





















