Το Toyota GR Corolla, ένα εντυπωσιακό μικρομεσαίο αυτοκίνητο με αγωνιστική εμφάνιση, έχει κάνει την εμφάνισή του στην Ελλάδα, αν και δεν πωλείται επίσημα στην Ευρώπη. Το μοντέλο αυτό, που κυκλοφόρησε αρχικά για τις αγορές των Η.Π.Α.
και της Ιαπωνίας, διαθέτει έναν ισχυρό τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.6 λίτρων με 304 ίππους και σύστημα τετρακίνησης GR-Four 4WD.
Στην Ελλάδα, ένα μεταχειρισμένο GR Corolla του 2023 πωλείται για 80.000 ευρώ, τιμή που αντανακλά την εξειδικευμένη αγορά στην οποία απευθύνεται.
Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει για την αεροδυναμική του σχεδίαση και τις ενισχυμένες επιδόσεις του, καθιστώντας το ιδανικό για λάτρεις της ταχύτητας και της οδήγησης.
Πιο αναλυτικά
Τον Απρίλιο του 2022 η Toyota πραγματοποίησε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του μικρομεσαίου «υπερ-όπλου» της, του GR Corolla, με την εντυπωσιακή εμφάνιση και χαρακτηριστικά γενικότερα, μοιάζοντας με αγωνιστικό αυτοκίνητο για πολιτική χρήση. Προορίζεται κυρίως για την αγορά των Η.Π.Α. και την Ιαπωνία, ωστόσο στην Ευρώπη δεν πωλείται, παρόλο που σίγουρα αρκετοί θα το ήθελαν. Οπότε αν βρει κάποιος μεταχειρισμένο με το τιμόνι αριστερά, θα προέρχεται από τις Η.Π.Α. Εκεί η τιμή του ξεκινά από μόνο 39.920 δολάρια (34.350 ευρώ), δηλαδή όσο πωλείται στην Ελλάδα το Corolla GR Sport Bi-Tone 1.8 Hybrid 140 hp (από 34.080 ευρώ).
Σε δημοφιλή ιστοσελίδα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Γερμανίας, ένας ντίλερ της Toyota πουλάει καινούργιο GR Corolla στην τιμή των 59.990 ευρώ. Στη χώρα μας το ακριβότερο Corolla είναι το εικονιζόμενο GR Corolla του 2023, ταξινομημένο τον Ιούλιο του 2023 και με 9.462 χλμ. στο οδόμετρό του. Η τιμή του; 80.000 ευρώ! Αναμενόμενο θα έλεγε κανείς, λόγω του ότι ένα καινούργιο GR Yaris κοστίζει από σχεδόν 70.000 ευρώ (69.670 για την ακρίβεια). Άλλωστε το GR Corolla απευθύνεται σε ένα εξαιρετικά ειδικό κοινό, που δεν θα κοιτάξει κάποιο άλλο σπορ μοντέλο και θα πάει απευθείας σε αυτό.
Να υπενθυμίσουμε ότι την κίνηση του ιαπωνικού hot hatch των 1.480 κιλών αναλαμβάνει ο τρικύλινδρος turbo 1.6 λτ. του GR Yaris, αλλά με ανεβασμένη ισχύ 304 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και με ροπή 370 Nm στις 3.000-5.550 σ.α.λ. H Toyota δεν ανακοινώνει χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα, ωστόσο σύμφωνα με δοκιμές που έχουν γίνει ο μέσος όρος βρίσκεται στα 5,5 δευτερόλεπτα. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός iMT 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων και σε όλους τους τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης GR-Four 4WD. Αυτό χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος εξασφαλίζει μεταβλητή ισχύ εμπρός και πίσω. Μέσω του Drive mode ελέγχεται η απόκριση του γκαζιού, το τιμόνι και άλλες παράμετροι, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον ενσωματώνει διαφορικά Torsen LSD εμπρός και πίσω, αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον και διπλά ψαλίδα και αεριζόμενους δίσκους με 4πίστονες και 2πίστονες δαγκάνες. Για την επαφή με το οδόστρωμα φροντίζουν οι 18άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 235/40. Η ακαμψία του αμαξώματος έχει ενισχυθεί, συν του ότι έχουν τοποθετηθεί επιπλέον δοκοί ανάμεσα στους πίσω τροχούς, κάτω από το δάπεδο στο τούνελ και μπροστά από τη δεξαμενή καυσίμου.
Όσο για την εξωτερική εμφάνιση του GR Corolla είναι… τούμπανο, καθώς είναι «πρησμένο» και γεμάτο αεροδυναμικά βοηθήματα. Με τα φαρδύτερα εμπρός φτερά κατά 20 χλστ. και πίσω κατά 30 χλστ., το πλάτος του έχει αυξηθεί στα 1.850 χλστ. (έναντι 1.790 χλστ.), το μήκος είναι 4.410 χλστ. (4.370 χλστ.), το ύψος 1.455 χλστ. (1.435 χλστ.) και το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο στα 2.640 χλστ. Μπροστά κυριαρχεί ο μεγάλος κεντρικός αεραγωγός και το φουσκωμένο καπό με τους αεραγωγούς, ενώ πίσω κυριαρχούν η μεγάλη αεροτομή και οι τρεις απολήξεις της εξάτμισης.
Το άρθρο Μοσχοπουλιέται ένα Toyota GR Corolla στην Ελλάδα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.















