Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, εξέφρασε την αντίθεσή του στις απόψεις του Άδωνι Γεωργιάδη για την οπλοκατοχή, τονίζοντας την ανάγκη για διακομματική συναίνεση και αφοπλισμό χωρίς κυρώσεις. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία των ελληνοαμερικανικών συμφωνιών για τη μείωση του κόστους ζωής και του πληθωρισμού στην Ελλάδα, λόγω των ενεργειακών κρίσεων. Ο Κικίλιας ανέδειξε τον κομβικό ρόλο της Ελλάδας στο παγκόσμιο εμπόριο μέσω του ελληνόκτητου στόλου και αναφέρθηκε σε μελλοντικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία, που θα ενισχύσουν τη γεωστρατηγική θέση της χώρας.
Πιο αναλυτικά
«Απαιτείται διακομματική συναίνεση από τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου και των αυτοδιοικητικών, συμφωνία ότι θα υπάρχει αφοπλισμός σε εύλογο χρονικό διάστημα, εθελοντικά, χωρίς κυρώσεις και από ένα σημείο και μετά έρχεται ο νόμος με τον πιο σκληρό τρόπο. Άβατα δεν υπάρχουν, ο νόμος πρέπει να ισχύει παντού» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο MEGA.
«Ο κ. Γεωργιάδης δεν είναι πρώτος τη τάξει υπουργός, είναι ένας καλός συνάδελφός, έχει το θάρρος της γνώμης του και της άποψής του αλλά δεν συμφωνώ» απάντησε σε σχετική ερώτηση για τις δηλώσεις του για το αμερικανικό μοντέλο στην οπλοκατοχή.
«Οι συμφωνίες Ελλάδας – ΗΠΑ είναι πάρα πολύ καλές, πολύ δυνατές και στέλνουν μήνυμα παντού. Εμάς, πρωτίστως μας ενδιαφέρει η αποτύπωση των συμφωνιών να είναι η μείωση του κόστους ζωής των Ελλήνων πολιτών»
«Τα τελευταία χρόνια, λόγω των ενεργειακών κρίσεων από πολέμους, είδαμε πληθωρισμό που μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ ως προς το κόστος ζωής, είδαμε ακριβές τιμές ενέργειας και στο βιομηχανικό ρεύμα, αλλά κυρίως, σε ό,τι έχει να κάνει με τα νοικοκυριά και είδαμε και ακρίβεια στην καθημερινότητα των πολιτών. Η δυνατότητα τέτοιων συμφωνιών θα πρέπει να έχει ως στόχο, σε βάθος χρόνου, τη μείωση του πληθωρισμού, τη μείωση των τιμών ενέργειας, άρα και τη μείωση των τιμών στα εμπορικά προϊόντα για τη μέση ελληνική οικογένεια».
«Το 80% – 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά της θαλάσσης. Όποιος το ελέγχει αυτό, ελέγχει – κακά τα ψέματα – γεωστρατηγικά, γεωπολιτικά και οικονομικά τον πλανήτη.
Η Ελλάδα, λοιπόν, έχει τον πρώτο εμπορικό στόλο στον κόσμο – ελληνόκτητο στόλο – και πάρα πολλά πλοία που μεταφέρουν LNG. Είναι κυρίαρχη δύναμη στον πλανήτη και αυτό θα παίξει κομβικό ρόλο στη μεταφορά αυτού του φυσικού αερίου» υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας.
Αναφορικά με αμερικανικές επενδύσεις σε υποδομές, ο Υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι, με την έγκριση του Πρωθυπουργού, το επόμενο βήμα από τις συμφωνίες του Ζαππείου είναι οι συζητήσεις για αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά ναυπηγεία και λιμάνια, τα οποία έχουν κυρίαρχο ρόλο στο παγκόσμιο bras-de-fer, για τον έλεγχο των θαλάσσιων οδών, του παγκόσμιου εμπορίου και της ενέργειας.
«Θα γίνουν αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα, σε λιμάνι ή λιμάνια που θα έχουν παράλληλα ενεργειακή χρήση, με σιδηρόδρομο και αεροδρόμιο κοντά και με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν το εμπορικό αλλά και το γεωστρατηγικό – γεωπολιτικό, ενδεχομένως και αμυντικό κομμάτι» επισήμανε ο κ. Κικίλιας, εξηγώντας ότι «πιθανώς, άλλο ένα FSRU, με τη δυνατότητα ένα λιμάνι να κινήσει cargo, containers, RO-RO, LNG κλπ πλοία, αλλά και να φιλοξενήσει, ενδεχομένως, ακόμα και πολεμικά πλοία, μπορεί να εξυπηρετήσει όλη τη στρατηγική της περιοχής».






