Το νέο Daihatsu K-Open παρουσιάστηκε ως διάδοχος του Copen, με σπορ σχεδίαση και χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα εντυπωσιακό kei car.
Παρά το μεγαλύτερο παράστημα και την αίσθηση φαρδύτερου πατήματος, το K-Open παραμένει εντός των διαστάσεων της κατηγορίας kei, με μήκος έως 3,4 μέτρα.
Η καμπίνα του διαθέτει σπορ στοιχεία, όπως suede επιφάνειες, μπάκετ καθίσματα και ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Ο κινητήρας του, πιθανότατα τούρμπο τρικύλινδρος 660 κ.εκ., αποδίδει 64 ίππους, ενώ αν το μοντέλο κυκλοφορήσει διεθνώς, ίσως υπάρξουν εναλλακτικές επιλογές κινητήρων.
Η παραγωγή του Copen ολοκληρώνεται το 2026, με το K-Open να αναμένεται στην αγορά αργότερα.
Πιο αναλυτικά
Λίγες μόνο μέρες κράτησε η ανησυχία για το τέλος παραγωγής του Daihatsu Copen. Πριν καν το υπάρχον μοντέλο αποσυρθεί από την αγορά, οι Ιάπωνες παρουσίασαν το διάδοχό του. Σε μορφή πρωτοτύπου και με ελαφρώς διαφορετικό όνομα, αλλά το λογοπαίγνιο «K-Open» σε πάει αυτόματα στο «Κόπεν».
Το ίδιο ισχύει για την εμφάνιση του concept car. Tο πρώτο που τραβά τα βλέμματα είναι τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω και η νέα μάσκα, μαζί με τις αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες. Το παράστημα φαίνεται σημαντικά μεγαλύτερο, ωστόσο η Daihatsu αναφέρει πως το K-Open παραμένει στην κατηγορία των kei cars, άρα το μήκος του δεν γίνεται να ξεπερνά τα 3,4 μέτρα και το πλάτος τα 1,48 μέτρα. Τα ξεχειλωμένα μετατρόχια πάντως, δίνουν την αίσθηση πως το K-open είναι «ντουλάπα» σε σχέση με το σημερινό Copen. Δίχως καν να βάλεις τα δυο αυτοκίνητα δίπλα-δίπλα, διακρίνεις το πολύ φαρδύτερο πάτημα. Εικόνα που παραπέμπει ευθέως σε σπορ κατασκευή, άσχετα από τη «γλυκούλα» σχεδίαση που, ούτως ή άλλως, αποτελεί σήμα-κατατεθέν του Copen.
Καθαρόαιμα σπορ η χροιά και στην καμπίνα, με suede να καλύπτει την πλειοψηφία των επιφανειών, τα μπάκετ καθίσματα να μοιάζουν παρμένα από αγωνιστικό, τους ιμάντες αντί για λαβές στις πόρτες επίσης, το τριάκτινο τιμόνι να βάζει στο κλίμα τον οδηγό, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από αυτό, ενώ χαμηλά και αριστερά εντοπίζουμε τον παραδοσιακό/ρετρό λεβιέ για τo χειροκίνητο κιβώτιο. Με τί συνδέεται η μετάδοση τώρα, άγνωστο.

Από τη στιγμή που η Daihatsu κάνει λόγο για kei car, ο κινητήρας δεν μπορεί να είναι πάνω από 660 κ.εκ. Κατά πάσα πιθανότητα τούρμπο, τρικύλινδρος εννοείται, με απόδοση 64 ίππων – όσο δηλαδή το ανώτατο όριο στην Ιαπωνία, για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Αν, όμως, το K-Open κάνει διεθνή καριέρα, δεν αποκλείεται να υπάρχει εναλλακτική στο μηχανοστάσιο. Κινητήρες διαθέσιμοι, εξάλλου, υπάρχουν μπόλικοι στα ράφια της Toyota. Η παραγωγή του Copen ολοκληρώνεται τον Αύγουστο του 2026, οπότε το νέο μοντέλο σίγουρα θα λανσαριστεί μετά, προς τα τέλη του επόμενου έτους.
Το άρθρο Σπορ κουκλί το νέο Daihatsu K-Open (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.

















