Η Toyota αναπτύσσει έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με ισχύ άνω των 400 ίππων, ο οποίος αποτελεί εξέλιξη του γνωστού τρικύλινδρου κινητήρα του GR Yaris.
Ο κινητήρας δοκιμάστηκε επιτυχώς σε αγώνες αντοχής στην Ιαπωνία, με τον πρόεδρο της εταιρείας, Ακίο Τογιόντα, να οδηγεί το GR Yaris M Concept και να τερματίζει τρίτος.
Ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη αλλά αναπτύσσεται για να υποστηρίζει μείγμα αιθανόλης 20%.
Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά δηλώνει αισιοδοξία για την πρόοδο του έργου, το οποίο μπορεί να επεκταθεί σε διάφορα οχήματα χάρη στην ευελιξία τοποθέτησής του.
Πιο αναλυτικά
H επόμενη δυνατή κίνηση της Toyota είναι ένας νέος κινητήρας, σε σχέση με ό,τι ξέρουμε από το GR Yaris. Με επιπλέον κύλινδρο, μεγαλύτερη χωρητικότητα και αύξηση ισχύος. Σύνδεση με Ιαπωνία

Το GR Yaris M Concept στην πίστα, στα πλαίσια της σειράς αγώνων αντοχής Super Taikyu
Όπως γράφαμε τον Μάρτιο, το κεντρομήχανο GR Yaris που βλέπετε, το GR Yaris M Concept, βρισκόταν ήδη στην πίστα και έφερε την προσοχή σε ένα ιδιαίτερο εγχείρημα από πλευράς επίσημης Toyota


Είχε προηγηθεί το GR Yaris με κινητήρα στο κέντρο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, στις αρχές του χρόνου.
Το γνωστό hot hatch είχε εγκαταλείψει το γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων που μοιράζεται με το GR Corolla υπέρ ενός μεγαλύτερου τετρακύλινδρου κινητήρα 2,0 λίτρων
Το σχέδιο ήταν να δοκιμαστεί ο πυραύλος τσέπης σε αγώνες αντοχής πριν από μερικούς μήνες, αλλά το ντεμπούτο του στην πίστα αναβλήθηκε μετά από «δυσκολίες» κατά την ανάπτυξη.
Μεταφερόμαστε στον Οκτώβριο
Τελικά το πρότζεκτ «G20E» είναι ακόμα υπό εξέλιξη, όμως η Toyota δοκίμασε με επιτυχία τον νέο κινητήρα σε αγώνες.
Ποιος ήταν στο μπάκετ; Κανείς άλλος από τον πρόεδρο της εταιρείας Ακίο Τογιόντα ο οποίος, μάλιστα, τερμάτισε τρίτος συνολικά, οδηγώντας το GR Yaris με κινητήρα στο κέντρο κατά τη διάρκεια του 6ου γύρου της σειράς Super Taikyu, στην πίστα Okayama Circuit


Μετά από προηγούμενες δημοσιεύσεις σε Μέσα από την Ιαπωνία, η Toyota επιβεβαιώνει τώρα ότι στοχεύει σε περισσότερους από 400 ίππους.
Ο κινητήρας λειτουργούσε εξ ολοκλήρου με βενζίνη κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά αναπτύσσεται για να υποστηρίζει ένα μείγμα αιθανόλης 20% (E20).
Μετά τον αγώνα, ο Akio Toyoda δεν δεσμεύτηκε για ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά δήλωσε ότι η Toyota «σίγουρα έκανε ένα βήμα μπροστά».
Η ομάδα εξέλιξης επιβεβαίωσε την αισιοδοξία του, σημειώνοντας ότι δεν αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του τρίωρου αγώνα.

Μόλις είναι έτοιμος ο νέος κινητήρας, θα μπορούσε να τροφοδοτήσει μια μεγάλη γκάμα οχημάτων, καθώς μπορεί να τοποθετηθεί είτε σε διαμήκη είτε σε εγκάρσια διάταξη διαμήκως, όπως επίσης είτε με τον κινητήρα μπροστά είτε στο κέντρο
Photo: Toyota





