Η Ντόρα Μπακογιάννη εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της για το μνημείο των Τεμπών, τονίζοντας ότι το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη δεν είναι κατάλληλο για διακοσμητικά στοιχεία όπως φαναράκια από το ΙΚΕΑ. Στην εκπομπή του Open, υπογράμμισε τη σημασία του συμβολισμού και της αισθητικής του μνημείου, εκφράζοντας την ενόχλησή της για την εικόνα που παρουσιάζει. Επισήμανε ότι ήδη υπάρχει χώρος μνήμης για τα θύματα της τραγωδίας και άφησε αιχμές για πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας, υποστηρίζοντας ότι ο πόνος των θυμάτων εργαλειοποιήθηκε κομματικά.
Πιο αναλυτικά
Το πρωί της Τρίτης (21/10), η Ντόρα Μπακογιάννη φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του Open, 10 Παντού, και εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της για το μνημείο των Τεμπών, λίγες ώρες πριν από την ψήφιση της τροπολογίας που αφορά το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Μεταξύ άλλων, η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε τόσο στην αισθητική όσο και στον συμβολισμό του μνημείου, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε και τοποθετήθηκε.
Η οργισμένη τοποθέτηση της Ντόρας Μπακογιάννη
Αναφερόμενη στη λειτουργία του μνημείου, η ίδια τόνισε: «Αυτό το μνημείο είναι ένα μνημείο για τους πεσόντες. Ο κ. Δούκας έκανε μνημείο για τα Τέμπη. Άρα υπάρχει μνημείο που μπορεί κάποιος να πηγαίνει», υπογραμμίζοντας ότι ήδη υπάρχει χώρος μνήμης για τα θύματα της τραγωδίας.
Η Ντόρα Μπακογιάννη, ωστόσο, δεν έκρυψε την ενόχλησή της για την εικόνα που παρουσιάζει το μνημείο, σχολιάζοντας: «Υπάρχει όμως μια διαφορά. Το να σκύψω το κεφάλι μου μπροστά στα ονόματα των νεκρών είναι μια πράξη που τη νιώθουμε όλοι. Το να έχω όμως μια εικόνα με τα καντηλάκια του ΙΚΕΑ, με δεν ξέρω τι άλλο γύρω γύρω, σε ένα μνημείο, δεν είναι το ίδιο πράγμα».
Μιλώντας για τον χώρο που επιλέχθηκε για την τοποθέτησή του, σημείωσε: «Με ενοχλεί ο συμβολισμός, όχι της τιμής στους νεκρούς. Ο χώρος. Μπορείς να έχεις 100 πλατείες στην Ελλάδα. Υπάρχουν χώροι που ανήκουν στον ελληνικό λαό και οφείλουμε να τιμούμε όλοι».
Τέλος, άφησε αιχμές για πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών, λέγοντας:
«Αυτή η ιστορία εργαλειοποιήθηκε κομματικά. Εργαλειοποιήθηκε ο πόνος τους».