Η ερευνητική επιτροπή της Πορτογαλίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το καλώδιο του τελεφερίκ Γκλόρια στη Λισαβόνα, το οποίο αποσυνδέθηκε προκαλώντας τον πολύνεκρο εκτροχιασμό στις αρχές Σεπτεμβρίου, δεν πληρούσε τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Η Υπηρεσία Ερευνών Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (GPIAAF) προτείνει την ακινητοποίηση όλων των τελεφερίκ της πόλης για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των συστημάτων πέδησης και καλωδιώσεων με τις προδιαγραφές ασφαλείας. Τα τελεφερίκ της Λισαβόνας έχουν ήδη σταματήσει τη λειτουργία τους μετά το δυστύχημα.
Πιο αναλυτικά
Το καλώδιο που συνέδεε τα δύο βαγόνια του τελεφερίκ Γκλόρια στη Λισαβόνα, η αποσύνδεση του οποίου προκάλεσε τον πολύνεκρο εκτροχιασμό του στις αρχές Σεπτεμβρίου, δεν ήταν σύμφωνο με τους κανονισμούς.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε, σύμφωνα με μια προκαταρκτική έκθεση που δόθηκε απόψε στη δημοσιότητα, η Υπηρεσία Ερευνών των Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (GPIAAF) της Πορτογαλίας.
Η Υπηρεσία συνέστησε επίσης να παραμείνουν ακινητοποιημένα όλα τα υπόλοιπα τελεφερίκ της πρωτεύουσας, ώστε να διασφαλιστεί ότι διαθέτουν συστήματα πέδησης και καλωδιώσεις εντός των προδιαγραφών, «ικανές να ακινητοποιήσουν τα βαγόνια στην περίπτωση που σπάσει το καλώδιο».
Τα τελεφερίκ της Λισαβόνας έχουν διακόψει τη λειτουργία τους μετά το δυστύχημα της 3ης Σεπτεμβρίου.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP