Το άρθρο αναδεικνύει τον σημαντικό και μέχρι πρότινος άγνωστο ρόλο της Βόρειας Ελλάδας στην παραγωγή εμπορικών αμφορέων κατά τον 5ο και 4ο αιώνα π.Χ., αμφισβητώντας την παραδοσιακή άποψη ότι η Αττική και η Κόρινθος ήταν οι πρώτες πόλεις που παρήγαγαν τέτοια αγγεία. Ο αρχαιολόγος Κωνσταντίνος Φίλης επισημαίνει ότι το βόρειο Αιγαίο είχε δραστηριοποιηθεί πολύ νωρίτερα στην παραγωγή και διανομή αμφορέων, γεγονός που αναδεικνύεται στο διεθνές συνέδριο που διοργανώνεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Πιο αναλυτικά
«Μέχρι πρότινος θεωρούσαμε ότι η Aττική και η Κόρινθος ήταν οι πρώτες πόλεις που παρήγαγαν εμπορικούς αμφορείς για να διοχετεύουν λάδι και πιθανώς άλλα καταναλωτικά αγαθά, κυρίως προς τη δυτική μεσόγειο. Φαίνεται όμως ότι το βόρειο Αιγαίο δραστηριοποιήθηκε πολύ νωρίτερα», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρχαιολόγος Κωνσταντίνος Φίλης, προϊστάμενος του τμήματος Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους.
O σημαντικός και μέχρι πρότινος άγνωστος ρόλος των πολυάριθμων εργαστηρίων κατασκευής εμπορικών αμφορέων στη Βόρεια Ελλάδα αναδεικνύεται στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «Amphoras and the Archaeology of Ancient Economies: Regional Production – Regional Circulation: Amphoras and Aegean Communities» που διοργανώνει στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2025 η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
.entry-content
.entry-footer