Η Tesla ανέπτυξε μια καινοτόμο πατέντα για το Cybertruck, που στοχεύει στην αύξηση της αυτονομίας του όταν ρυμουλκεί τρέιλερ.
Το σύστημα περιλαμβάνει ένα φουσκωτό spoiler, το Inflatable Aerodynamic Deflector (IAD), το οποίο βελτιώνει την αεροδυναμική του οχήματος εκτρέποντας τη ροή του αέρα πάνω από το τρέιλερ.
Αυτό μειώνει τις αντιστάσεις και αυξάνει την αυτονομία, χωρίς να προσθέτει σημαντικό βάρος ή κόστος, καθώς δεν απαιτεί περίπλοκους μηχανισμούς. Το Cybertruck, παρά το μεγάλο του μέγεθος και βάρος, επιτυγχάνει αυτονομία έως 550 χλμ.
με το Dual Motor και 515 χλμ. με το Tri-Motor, υπό κανονικές συνθήκες.
Πιο αναλυτικά
To Cybertruck ναι μεν είναι ένα ηλεκτρικό με μια από τις μεγαλύτερες μπαταρίες στην αγορά (123 ολόκληρες kWh), αλλά παράλληλα είναι και ογκόλιθος σε μέγεθος, βάρος και αεροδυναμική. Έχουμε και λέμε: μήκος 5.683 χλστ., πλάτος 2.032 χλστ., ύψος 1.741 χλστ., με τα δυο τελευταία να χαρακτηρίζουν την τεράστια μετωπική επιφάνεια (μεταξόνιο 3.635 χλστ., ενημερωτικά), η οποία προσδίδει έναν αεροδυναμικό συντελεστή της τάξης του Cd 0,38 – 0,43, μαζί με ένα βάρος που κυμαίνεται σταθερά πάνω από 3 τόνους (3.009-3.025 κιλά το Dual Motor, 3.113-3.129 κιλά το Tri-Motor Cyberbeast). Κατά συνέπεια, ο πρώτος που την πληρώνει είναι η αυτονομία – ειδικά όταν υπάρχει ακόμα μεγαλύτερο βάρος ή ρυμουλκούμενο.
Για να βοηθήσει το pick up της, η Tesla κατοχύρωσε μια πατέντα για όταν ρυμουλκεί τρέιλερ το Cybertruck. Βάσει αυτής, όταν στον κοτσαδόρο του αυτοκινήτου είναι συνδεδεμένο τρέιλερ, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει ένα είδος «φουσκωτού» spoiler. Το Inflatable Aerodynamic Deflector κάνει αυτό που λέει η ονομασία του, δηλαδή φουσκώνει και λειτουργεί ευεργετικά υπέρ της αεροδυναμικής, εκτρέποντας τη ροή του αέρα. Κατά κάποιο τρόπο, σαν τα «καπέλα» που έχουν οι τράκτορες στις νταλίκες. Το IAD εκτείνεται σε γωνία τέτοια, ώστε το χείλος εκφυγής να βρίσκεται πάνω από την άκρη του τρέιλερ και να περνάει τον αέρα πάνω από αυτό, αποτρέποντας τη μετωπική του πρόσκρουση και την τυρβώδη ροή του. Κοντολογίς, μειώνει τις αντιστάσεις και αυξάνει την αυτονομία.
Το γιατί είναι φουσκωτό και όχι από στέρεο υλικό (πχ ανθρακονήματα), προφενάστατο: αφενός το κόστος, αφετέρου το βάρος. Το IDA δεν χρειάζεται περίπλοκο μηχανισμό με βραχίονες και μοτέρ για να λειτουργήσει. Μόνο ένα κομπρεσέρ για την παροχή του αέρα και τα δεσίματα στο αμάξωμα. Το τελευταίο που χρειαζόταν το Cybertruck θα ήταν περισσότερο βάρος, ειδικά με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της αυτονομίας. Ενδεικτικά, υπό κανονικές συνθήκες το Dual Motor των 600 ίππων ταξιδεύει περίπου 550 χλμ. με μια φόρτιση, ενώ το τρικινητήριο των 845 ίππων φτάνει μέχρι τα 515 χλμ.
Το άρθρο Η πατέντα της Tesla για έξτρα αυτονομία στο Cybertruck εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.