Η Dacia παρουσίασε το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης, το Hipster, το οποίο στοχεύει να γίνει το επόμενο best-seller ηλεκτρικό όχημα.
Με φουτουριστικό και γωνιακό σχεδιασμό, το Hipster είναι μικρό σε μέγεθος αλλά προσφέρει άνεση με τέσσερα καθίσματα και ευέλικτο χώρο αποσκευών.
Το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστική προσέγγιση και πρακτικότητα, ενώ η ασφάλεια δεν παραμελείται.
Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες για τον κινητήρα και την μπαταρία, η αυτονομία του καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες με δύο επαναφορτίσεις την εβδομάδα.
Η Dacia στοχεύει να κρατήσει την τιμή του κάτω από 20.000 ευρώ, εφόσον εγκριθεί για παραγωγή.
Πιο αναλυτικά
Από τους δημιουργούς των Duster και Bigster, τώρα έρχεται το… Hipster. Η Dacia αποκάλυψε ένα ολοκαίνουργιο πρωτότυπο για το μέλλον των αυτοκινήτων πόλης, με τη φιλόδοξη αποστολή του να δημιουργήσει το best-seller ηλεκτρικό του αύριο.
Ο φουτουρισμός διακρίνεται σε κάθε σπιθαμή του αμαξώματος, το οποίο εγκαταλείπει εντελώς τις καμπύλες για χάρη ενός εξαιρετικά γωνιακού σχεδιασμού που στοχεύει στη μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου. Με την πρώτη ματιά δεν του φαίνεται, αλλά το Hipster είναι εκπληκτικά μικρό σε μέγεθος καθότι σε μήκος φτάνει τα μόλις 3 μέτρα! Ύψος και πλάτος είναι πιο νορμάλ (1,53 μ. και 1,55 μ. αντίστοιχα), ενώ το βάρος περιορίζεται σε λιγότερο από 800 κιλά. Παρά το μικροσκοπικό του ανάστημα, η Dacia ισχυρίζεται ότι το Hipster διαθέτει τέσσερα κανονικά καθίσματα και έναν μικρό χώρο αποσκευών 70 λίτρων, που ωστόσο αυξάνεται στα 500 λίτρα κατόπιν αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος.
Το εμπρός τώρα, δεν είναι το κλασικό δίδυμο οδηγού-συνοδηγού αλλά αποτελείται από ενιαίο πάγκο, για τη μείωση του κόστους. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται η αντικατάσταση των χειρολαβών από υφασμάτινους ιμάντες, η χρήση ειδικών επενδύσεων και πλαστικών, τα «αιωρούμενα» προσκέφαλα εμπρός-πίσω και η ενσωμάτωση των πίσω φωτιστικών σωμάτων πίσω από το παρμπρίζ της πόρτας του πορτμπαγκάζ, εξαλείφοντας την ανάγκη για ξεχωριστά κρύσταλλα. Παρά τη μινιμαλιστική προσέγγιση , η Dacia δεν έχει κάνει καμία έκπτωση στην ασφάλεια, τοποθετώντας αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ εκτός από ευρύχωρη η καμπίνα είναι και εντυπωσιακά πρακτική, καθώς υπάρχουν 11 σημεία αγκύρωσης διάσπαρτα για την τοποθέτηση αξεσουάρ όπως ποτηροθήκες, επιπλέον φώτα, φορητό ηχείο Bluetooth ή ακόμα και υποβραχιόνια.
Στο μηχανικό σκέλος οι Ρουμάνοι δεν προσδιορίζουν ούτε ισχύ ηλεκτροκινητήρα, ούτε χωρητικότητα μπαταρίας. Παρόλα αυτά δηλώνουν πως η αυτονομία αρκεί για καθημερινή χρήση, απαιτώντας μόνο δύο επαναφορτίσεις την εβδομάδα. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποίησε η Dacia, στη Γαλλία το 94% των οδηγών διανύουν λιγότερο από 40 χλμ. κάθε μέρα. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος για τοποθέτηση μεγάλης συστοιχίας σε ένα αυτοκίνητο πόλης, διατηρώντας το κόστος χαμηλά. Πόσο χαμηλά; Σκοπός είναι να κρατηθεί η τιμή υπό των 20.000 ευρώ, αν και εφόσον φυσικά το Hipster πάρει μελλοντικά έγκριση για παραγωγή.
Το άρθρο Νέο Dacia Hipster για την πόλη του μέλλοντος εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.