Η Ford ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του Focus ST, σηματοδοτώντας το κλείσιμο ενός κύκλου που ξεκίνησε το 2002 με το ST170.
Μετά την κατάργηση του Focus RS το 2018, το ST παρέμεινε το μοναδικό hot hatch της εταιρείας, αλλά οι αλλαγές στις προτεραιότητες της Ford οδήγησαν στην απόφαση να σταματήσει η παραγωγή ολόκληρης της σειράς Focus.
Το τελευταίο Focus ST βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Saarlouis στο Βέλγιο, το οποίο θα κλείσει το Νοέμβριο.
Το μοντέλο, εξοπλισμένο με τον 2.3 EcoBoost κινητήρα των 280 ίππων, προσέφερε εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά η εποχή του φτάνει στο τέλος της, αφήνοντας πίσω του μια κληρονομιά στην κατηγορία των hot hatches.
Πιο αναλυτικά
Μετά την κατάργηση του Focus RS το 2018, το ST έμεινε μόνο του να κρατάει τη σημαία των hot hatches για τη Ford. Οι προτεραιότητες της εταιρίας, όμως, έχουν αλλάξει τόσο, ώστε πλέον δεν χωράει στη γκάμα ολόκληρο το Focus, όχι απλά η κορυφαία εκδοχή του. Κάτι που επικυρώθηκε λίγες μέρες πριν, όταν το τελευταίο Focus ST βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.
Το εργοστάσιο στο Saarlouis, στο Βέλγιο, ετοιμάζεται να κλείσει τις πύλες του το Νοέμβριο, με το Focus ST να ρίχνει αυλαία ένα μήνα νωρίτερα. Σε κόκκινο χρώμα και τις 19άρες ζάντες σε ανθρακί απόχρωση, ολοκληρώνει έναν κύκλο που άνοιξε το 2002 και το ST170 της πρώτης γενιάς Focus. Στο πέρασμα των ετών, βέβαια, το Focus ST έφτασε σε σημείο να κοντράρει -μέχρι κάποια έκταση, μην υπερβάλλουμε- το RS σε δύναμη και επιδόσεις. Από τα 170 άλογα ανέβηκε στα 225, από τον 2.5άρη τούρμπο πεντακύλινδρο της δεύτερης γενιάς, έφτασε τα 250 στο λανσάρισμα της τρίτης και τώρα, στην κορύφωσή του, γλυκοκοιτάζει τα 300 άλογα.
Την κίνηση αναλαμβάνει ο 2.3 EcoBoost, με απόδοση 280 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm στις 3.000-4.000 σ.α.λ., σε αποκλειστική συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ισχύς και οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ., τελική ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 250 χλμ./ώρα) μπορούν να παραμένουν κοινές με το απλό ST, όμως το Edition διαθέτει μελετημένες αναβαθμίσεις. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο διαθέτει το σύστημα anti-lag των GT και F-150 Raptor, παρέχοντας βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι όταν είναι επιλεγμένα τα προγράμματα Sport ή Track. Όλα τα ωραία, όμως και δυστυχώς, κάποτε τελειώνουν…
Last Focus ST
byu/tbazsi95 inFord
Το άρθρο Τέλος εποχής και παραγωγής για το Ford Focus ST εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.