Το Lexus LS, η ναυαρχίδα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δέχεται μια ανανέωση για να παραμείνει ανταγωνιστικό απέναντι σε μοντέλα όπως τα Audi A8, BMW Σειρά 7 και Mercedes S-Class.
Παρά τις περιορισμένες αισθητικές αλλαγές, το ανανεωμένο μοντέλο επικεντρώνεται στην τεχνολογία, με βελτιωμένα γραφικά στις οθόνες και προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το Lexus Safety System + ADAS.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις LS 500 και LS 500h διατηρούν τους ίδιους κινητήρες, με το LS 500 να διαθέτει έναν twinturbo V6 3.5 λίτρων και το υβριδικό LS 500h να συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα.
Το ανανεωμένο LS είναι ήδη διαθέσιμο στην Ιαπωνία με τιμές που ξεκινούν από 63.840 ευρώ.
Πιο αναλυτικά
H σημερινή, 5η γενιά του Lexus LS βρίσκεται κοντά μας από το 2017. Στο διάστημα αυτό, όλοι οι ανταγωνιστές του (πρωτίστως η τριανδρία των Audi A8, BMW Σειρά 7 και Mercedes S-Class) έχουν αλλάξει γενιά, αποκτώντας ολοένα πλουσιότερη τεχνολογία και πιο προηγμένα συστήματα. Η ναυαρχίδα των Ιαπώνων ωστόσο συνεχίζει αγέρωχη, δεχόμενη ακόμα μια ανανέωση προκειμένου να παραμείνει επίκαιρη και φρέσκια – τόσο σχεδιαστικά, όσο κυρίως τεχνολογικά.
Από τη στιγμή που οι Ιάπωνες επικεντρώθηκαν στα της τεχνολογίας, δεν προξενεί εντύπωση το ότι αισθητικά οι αλλαγές είναι περιορισμένες. Ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, με κυριότερο σημείο διαφοροποίησης τα γραφικά των LED, λίγο διαφορετικοί προφυλακτήρες, έξτρα χρώματα στην παλέτα, νέα σχέδια για τις ζάντες, τα κλασικά. Ανάλογη εικόνα και στην πολυτελή καμπίνα, όπου η οθόνη αφής των 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ανάλογης διαγωνίου διαθέτουν καλύτερα γραφικά. Περισσότερο ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζουν οι λειτουργίες που ελέγχονται μέσω των δυο οθονών.
Το αναβαθμισμένο LS εξοπλίζεται με την τελευταίας γενιάς «ομπρέλα» συστημάτων Lexus Safety System + ADAS, που δίνει έμφαση στην πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων. Η λειτουργία Proactive Driving Assist, για παράδειγμα, σαρώνει συνεχώς το χώρο εμπρός και πέριξ του αυτοκινήτου, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από πεζούς, ποδηλάτες και παρκαρισμένα οχήματα, από τα οποία μπορεί να ξεπηδήσει ξαφνικά το οτιδήποτε. Το Pre-Crash συνδυάζει την αναγνώριση του εξωτερικού περιβάλλοντος και εκείνη για την κόπωση του οδηγού, ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα αναλόγως εξωτερικών συνθηκών και εγρήγορσης του ανθρώπου στο τιμόνι. Το Lexus Teammate προσφέρει πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για μποτιλιαρίσματα, επιδείνωση συνθηκών και διαδρομές που δυνητικά, μπορεί να κουράσουν τον οδηγό. Πέραν αυτών, στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται πλέον και ένα «μαύρο κουτί», που συλλέγει δεδομένα και υλικό από τις κάμερες εμπρός-πίσω.
Σχετικά με τα μοτέρ, οι διαθέσιμες εκδόσεις συνεχίζουν να είναι οι LS 500 και LS 500h. Αλλαγές στα τεχνικά δεν υφίστανται, οπότε στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν twinturbo V6 3.5 λίτρων και 420 ίππων, με το υβριδικό LS500h να συνδυάζει το ίδιο μοτέρ σε ατμοσφαιρική μορφή 294 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα, φτάνοντας συνολικά τα 359 άλογα. Αμφότερες συνδυάζονται προαιρετικά με σύστημα τετρακίνησης (πισωκίνητο στάνταρ όλα τα LS), ενώ στάνταρ είναι το 10άρι αυτόματο κιβώτιο Multistage. Ενδεικτικά, το 0-100 χλμ./ώρα καλύπτεται σε μόλις 4,6 δλ. για το 500άρι και σε 5,4 δλ. για το υβριδικό. Το ανανεωμένο LS είναι ήδη διαθέσιμο στην Ιαπωνία, με τιμές που ξεκινούν από τα 11,1 εκατ. γεν (63.840 ευρώ) και φτάνουν μέχρι τα 17,73 εκατ. γεν (101.870 ευρώ).
Το άρθρο Ανανέωση για το αγέρωχο Lexus LS εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.