Ο 20χρονος ναυτικός που έχασε τη ζωή του στο πλοίο Blue Star Chios είχε προσληφθεί κανονικά και είχε ολοκληρώσει την απαραίτητη εκπαίδευση για τη χρήση των υδατοστεγών πορτών, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας.
Ο νεαρός, που σπούδαζε σε ιδιωτική σχολή μηχανικών, είχε ναυτολογηθεί ως καθαριστής μηχανής και είχε περάσει από πλήρη διαδικασία ενημέρωσης και εξοικείωσης υπό την εποπτεία ανώτερων αξιωματικών.
Το τραγικό συμβάν συνέβη καθώς ετοιμαζόταν να ξεκινήσει τη βάρδιά του και κατευθυνόταν προς το μηχανοστάσιο.
Οι υδατοστεγείς πόρτες λειτουργούν χειροκίνητα και απαιτούν πλήρη άνοιγμα πριν τη διέλευση, με την έρευνα για το περιστατικό να βρίσκεται σε εξέλιξη από τις αρμόδιες αρχές.
Πιο αναλυτικά
Διευκρινίσεις για το τραγικό συμβάν στο Blue Star Chios δίνουν άνθρωποι από την εταιρεία, τονίζοντας ότι ο νεαρός ναυτικός δεν ήταν δόκιμος, είχε προσληφθεί κανονικά και μάλιστα είχε περάσει και από την ειδική εκπαίδευση για τη χρήση της υδατοστεγούς πόρτας στο πλοίο, που τελικά του στοίχισε τη ζωή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο άτυχος ναυτικός σπούδαζε σε ιδιωτική σχολή μηχανικών. Είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο με την ειδικότητα του καθαριστή μηχανής στις 15 Σεπτεμβρίου. «Είχε προσκομίσει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά που προβλέπονται για τη συγκεκριμένη θέση, περιλαμβανομένης και βεβαίωσης βασικής ναυτικής εκπαίδευσης από το Κυπριακό Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με βάση τη διεθνή Σύμβαση. Με βάση αυτή τη βεβαίωση μπορούσε να ναυτολογηθεί. Προσελήφθη κανονικά στη θέση και δεν βρίσκονταν σε στάδιο εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν ήταν δόκιμος.
Με την ναυτολόγησή του στο πλοίο πέρασε την προβλεπόμενη από τον κώδικα ασφαλείας πλήρη διαδικασία ενημέρωσης και εξοικείωσης υπό την εποπτεία ανώτερων αξιωματικών του σκάφους, όπως προκύπτει από έγγραφά επί του πλοίου. Η εκπαίδευση αυτή αφορούσε και στη χρήση των υδατοστεγών πορτών».
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο άτυχος νέος την ώρα που έγινε η τραγωδία, ετοιμαζόταν να ξεκινήσει τη βάρδιά του. Το κακό, έγινε ενώ κατευθύνονταν προς το μηχανοστάσιο.
Πώς λειτουργούν οι μοιραίες πόρτες
Σχετικά με τη συγκεκριμένη πόρτα ασφαλείας, πηγές από την εταιρεία διευκρινίζουν ότι, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, η πόρτα δεν ήταν σε αυτόματη λειτουργία.
Ο χειρισμός γίνονταν τοπικά από κάθε μέλος του πληρώματος που προσέρχονταν ή αποχωρούσε από το μηχανοστάσιο. Η πόρτα ανοίγει και από τις δύο πλευρές πατώντας έναν μοχλό στην κατεύθυνση open – close.
Όση ώρα ο χειριστής πιέζει τον μοχλό η πόρτα κινείται αναλόγως. Αντιστοίχως όταν δεν ασκείται πίεση στον μοχλό αυτή σταματά. Σημειώνεται ότι ο ναυτικός που τη χρησιμοποιεί έχει την πλήρη διαχείριση του συστήματος.
Η διαδικασία προβλέπει οι συγκεκριμένες πόρτες να ανοίγουν πλήρως και ο ναυτικός πρέπει να περιμένει να ολοκληρωθεί το άνοιγμα προκειμένου να την περάσει.
Σε περίπτωση που κάποιος δεν τηρήσει τη διαδικασία – δηλαδή ενδεχομένως επιχειρήσει να περάσει από την πόρτα πριν αυτή ανοίξει ολοκληρωτικά και ταυτόχρονα ενεργοποιήσει τον μοχλό κλεισίματος- θα μπορούσε να εγκλωβιστεί στο σημείο.
Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η ερευνητική διαδικασία από τις αρμόδιες αρχές.
Συνοπτικά
- Ο 20χρονος ναυτικός στο Blue Star Chios είχε ολοκληρώσει εκπαίδευση για τις υδατοστεγείς πόρτες πριν το δυστύχημα.
- Ο νεαρός είχε προσληφθεί κανονικά ως καθαριστής μηχανής και είχε περάσει από πλήρη διαδικασία ενημέρωσης.
- Το συμβάν συνέβη όταν ο ναυτικός κατευθυνόταν προς το μηχανοστάσιο για να ξεκινήσει τη βάρδιά του.
- Η έρευνα για τις συνθήκες του δυστυχήματος συνεχίζεται από τις αρμόδιες αρχές.