Η Mercedes παρουσίασε τη νέα GLC, συνδυάζοντας οθόνες και παραδοσιακά κουμπιά στο εσωτερικό της. Παρά την κυριαρχία των οθονών, η εταιρεία διατήρησε φυσικά κουμπιά στο τιμόνι, ανταποκρινόμενη στις προτιμήσεις των οδηγών για εργονομία και ευχρηστία.
Ο επικεφαλής ηλεκτρονικών της Mercedes, Magnus Östberg, εξήγησε ότι οι έρευνες δείχνουν πως οι οδηγοί προτιμούν να χειρίζονται λειτουργίες χωρίς να απομακρύνουν τα χέρια από το τιμόνι.
Η τάση αυτή υποστηρίζεται και από τις απαιτήσεις του Euro NCAP, που πλέον αξιολογεί θετικά την παρουσία φυσικών διακοπτών για την ασφάλεια των οδηγών. Η Mercedes σκοπεύει να επεκτείνει αυτή την προσέγγιση σε όλα τα μελλοντικά της μοντέλα.
Πιο αναλυτικά
Πριν λίγες μέρες η Mercedes παρουσίασε τη νέα GLC, με ένα εσωτερικό που κυριολεκτικά σχεδόν όλο το ταμπλό είναι οθόνη. Κι όμως, οι Γερμανοί δεν άφησαν εκτός τα φυσικά κουμπιά. Φρόντισαν να βάλουν όλα τα απαραίτητα κυριολεκτικά στα χέρια του οδηγού, στο τιμόνι. Κίνηση που δεν έγινε στην τύχη, ούτε ακολουθήθηκε ως λύση ανάγκης.
Ο Magnus Östberg, επικεφαλής ηλεκτρονικών του «αστεριού», ανέλυσε το σκεπτικό πίσω από τη συγκεκριμένη προσέγγιση: «Τα δεδομένα, οι έρευνες και τα ερωτηματολόγια των πελατών δείχνουν ότι τα κουμπιά είναι καλύτερα, τόσο για την εργονομία όσο και την ευχρηστία. Επίσης είναι πολύ σημαντικά για την προσαρμογή δεδομένων ηλικιακών target group. Αυτές οι έρευνες, λοιπόν, έχουν δείξει ότι οι οδηγοί θέλουν να χειρίζονται τις επιμέρους λειτουργίες από κοντά, τις περισσότερες φορές χωρίς να παίρνουν τα χέρια από το τιμόνι. Για αυτό και τα βάλαμε όλα εκεί, αφήνοντας ελεύθερο το ταμπλό για την Hyperscreen». Η Mercedes, δηλαδή, επιχειρεί να συνδυάσει τα καλύτερα των δυο κόσμων: και οθόνες, που ακόμα έχουν μεγάλη πέραση σε κάποιες αγορές (βλέπε Κίνα), και κουμπιά.
Η τεχνοτροπία με την τοποθέτηση κομβίων -κανονικών, όχι αφής- στις ακτίνες του τιμονιού θα επεκταθεί σε όλες τις μελλοντικές Mercedes. Γενικότερα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν (επι)στροφή στα κουμπιά και τους διακόπτες, ορμώμενες όχι μόνο από τις απαιτήσεις των αγοραστών, αλλά και εκείνες του Euro NCAP. O ανεξάρτητος ευρωπαϊκός φορέας οδικής ασφάλειας εφαρμόζει νέα μεθοδολογία αξιολόγησης, η οποία πλέον λαμβάνει υπόψη και την παρουσία φυσικών διακοπτών στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα ο Euro NCAP ενσωματώνει καινούργιες νόρμες στον τρόπο που βαθμολογεί τα αυτοκίνητα, απαιτώντας από τους κατασκευαστές την τοποθέτηση κανονικών κουμπιών και διακοπτών για δεδομένες λειτουργίες, ούτως ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.
Το άρθρο Mercedes: «Καλύτερα τα κανονικά κουμπιά για τον οδηγό» εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Mercedes παρουσίασε τη νέα GLC με συνδυασμό οθονών και παραδοσιακών κουμπιών για εργονομία και ευχρηστία.
- Ο επικεφαλής ηλεκτρονικών, Magnus Östberg, εξήγησε ότι οι οδηγοί προτιμούν λειτουργίες χωρίς να απομακρύνουν τα χέρια από το τιμόνι.
- Οι απαιτήσεις του Euro NCAP υποστηρίζουν τη χρήση φυσικών κουμπιών για την ασφάλεια των οδηγών.
- Η Mercedes σχεδιάζει να επεκτείνει αυτή την προσέγγιση σε όλα τα μελλοντικά της μοντέλα.