Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών report.oasa.gr τέθηκε σε λειτουργία, επιτρέποντας στους επιβάτες των δημόσιων συγκοινωνιών να αναφέρουν γρήγορα και αξιόπιστα προβλήματα όπως καθυστερήσεις, ακυρώσεις δρομολογίων, κακή κατάσταση οχημάτων ή απρεπή συμπεριφορά προσωπικού.
Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν το μέσο μεταφοράς, να καθορίσουν την τοποθεσία και το χρόνο του περιστατικού, να περιγράψουν το πρόβλημα και να επισυνάψουν αποδεικτικά στοιχεία.
Οι καταγγελίες διαβιβάζονται αυτόματα στους αρμόδιους φορείς, ενώ οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξή τους μέσω μοναδικού κωδικού.
Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε τη σημασία της πλατφόρμας για την άμεση επίλυση προβλημάτων, ενώ αναφέρθηκε και στην επιτυχία της 24ωρης λειτουργίας των ΜΜΜ το περασμένο Σάββατο.
Πιο αναλυτικά
Ένα μεγάλο όπλο έχουν από σήμερα στα χέρια τους όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς από το πρωί της Πέμπτης (18.09.2025) τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα report.oasa.gr.
Τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα για καταγγελίες στον ΟΑΣΑ report.oasa.gr παρουσίασε σήμερα (18.09.2025) το πρωί ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει στους πολίτες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς να καταγράφουν και να υποβάλλουν γρήγορα και αξιόπιστα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών.
Για να διευκολύνεται η διαδικασία, ακολουθούν τα βασικά βήματα χρήσης:
1. Είσοδος στην πλατφόρμα: Από οποιονδήποτε υπολογιστή ή κινητό, πληκτρολογήστε τη διεύθυνση report.oasa.gr.
2. Επιλογή μέσου μεταφοράς: Αφού εμφανιστεί η αρχική σελίδα, πατήστε στο κουμπί «Ξεκινήστε εδώ» και επιλέξτε το μέσο με το οποίο ταξιδεύατε (Λεωφορείο, Τρόλεϊ, Μετρό, Ηλεκτρικός ή Τραμ).
3. Καθορισμός τύπου καταγγελίας: Στην επόμενη οθόνη επιλέξτε την κατηγορία που περιγράφει καλύτερα το πρόβλημα που αντιμετωπίσατε – π.χ. Καθυστέρηση δρομολογίου, Ακύρωση δρομολογίου, Κακή κατάσταση οχήματος ή στάσης, Απρεπής συμπεριφορά προσωπικού ή ‘Αλλο.
4. Τοποθεσία και χρονικά στοιχεία: Επιλέξτε την ακριβή τοποθεσία του περιστατικού στον χάρτη ή πληκτρολογήστε τη διεύθυνση. Συμπληρώστε την ημερομηνία και την ώρα που συνέβη το γεγονός καθώς και τον αριθμό γραμμής ή σταθμού, εάν είναι διαθέσιμος.
5. Περιγραφή και αποδεικτικά: Περιγράψτε συνοπτικά το πρόβλημα στο κατάλληλο πεδίο και, εφόσον χρειάζεται, επισυνάψτε φωτογραφίες ή άλλα στοιχεία (π.χ. φωτογραφία της στάσης ή του οχήματος).
6. Στοιχεία επικοινωνίας: Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία (όνομα, τηλέφωνο, email). Τα στοιχεία αυτά είναι απαραίτητα για τυχόν διευκρινίσεις και για να ενημερωθείτε για την εξέλιξη της καταγγελίας.
7. Υποβολή: Ελέγξτε τα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει και πατήστε «Υποβολή» για να σταλεί η καταγγελία. Θα λάβετε επιβεβαίωση ότι η καταγραφή έχει παραληφθεί.
Οι αναφορές που υποβάλλονται θα διαβιβάζονται αυτόματα στον αρμόδιο φορέα (ΟΣΥ Α.Ε. για λεωφορεία και τρόλεϊ ή ΣΤΑΣΥ Α.Ε. για μετρό, τραμ και ηλεκτρικό), προκειμένου να διερευνηθούν και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
Το κάθε αίτημα θα παίρνει μοναδικό κωδικό ώστε να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της καταγγελίας του «και έτσι θα τα λύσουμε τα προβλήματα» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Σε δήλωσή του ο αναπληρωτής υπουργός τονίζει: «Από σήμερα το πρωί οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους το report.oasa.gr, μια πλατφόρμα όπου μπορούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να καταγγέλλουν οργανωμένα οποιοδήποτε πρόβλημα σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ ή ηλεκτρικό: από καθυστερήσεις και ακυρώσεις μέχρι την κατάσταση οχημάτων, σταθμών ή τη συμπεριφορά υπαλλήλων. Ο πολίτης μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της αναφοράς του και να επισυνάπτει φωτογραφίες ή βίντεο για πληρέστερη καταγραφή. Θέλουμε οι πολίτες να μας υποδεικνύουν αδιαμεσολάβητα τα προβλήματα ώστε να μπορούμε να τα λύνουμε».
Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο κ. Κυρανάκης, αναφέρθηκε επίσης και στο θέμα της 24ωρης λειτουργίας των ΜΜΜ το περασμένο Σάββατο, υπογραμμίζοντας ότι το μέτρο είχε μεγάλη επιτυχία, καθώς το βράδυ του Σαββάτου, μεταφέρθηκαν περίπου 59.000 επιβάτες.
Συνοπτικά
- Η πλατφόρμα report.oasa.gr επιτρέπει στους επιβάτες δημόσιων συγκοινωνιών να αναφέρουν προβλήματα άμεσα και αξιόπιστα.
- Οι χρήστες μπορούν να καθορίσουν το μέσο μεταφοράς, την τοποθεσία, τον χρόνο και να επισυνάψουν αποδεικτικά στοιχεία κατά την καταγγελία.
- Οι καταγγελίες διαβιβάζονται στους αρμόδιους φορείς και οι επιβάτες παρακολουθούν την εξέλιξή τους με μοναδικό κωδικό.
- Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών τόνισε τη σημασία της πλατφόρμας για την επίλυση προβλημάτων και αναφέρθηκε στην επιτυχία της 24ωρης λειτουργίας των ΜΜΜ.