Η BMW δέχθηκε κριτική για τις μεγάλες μάσκες στα μοντέλα της, όπως η Σειρά 7 και η X7, με τον επικεφαλής σχεδίασης Adrian van Hooydonk να αποδίδει την επιλογή αυτή στις προτιμήσεις της κινεζικής αγοράς, όπου τα ρηξικέλευθα σχέδια είναι δημοφιλή.
Παρά τις αντιδράσεις στην Ευρώπη, η BMW σχεδιάζει για παγκόσμια αγορά, όπου οι μεγάλες μάσκες είναι επιθυμητές.
Επιπλέον, οι μεγάλες επιφάνειες εξυπηρετούν λειτουργικούς σκοπούς, φιλοξενώντας κάμερες και αισθητήρες για τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και την αυτόνομη οδήγηση.
Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση της BMW, όπως φαίνεται στο μοντέλο iX3, σηματοδοτεί αλλαγές, με μικρότερα «νεφρά» και διαφορετική διαρρύθμιση φωτιστικών σωμάτων.
Πιο αναλυτικά
Η BMW είχε βρεθεί να δέχεται πυρά από παντού πριν 6 χρόνια, όταν πρωτολάνσαρε την ιδιαίτερη μάσκα στην προηγούμενη 7αρα και την X7, οι οποίες έφτασαν να κονταροχτυπιούνται για το ποια διέθετε τα μεγαλύτερα «νεφρά» στην Ιστορία της φίρμας. Ειδικότερα για τη Σειρά 7, οι Βαυαροί δεν είναι η πρώτη φορά που τα άκουσαν: ποιος ξεχνά την 4η γενιά (Ε65) του 2001, για την οποία μαζεύτηκαν κοντά στις 40.000 υπογραφές από φίλους της μάρκας που ζητούσαν την απόλυση του σχεδιαστή της, Chris Bangle. Η μάσκα πέρασε σχεδόν σε όλη τη γκάμα, πάντα συνοδεία αντιδράσεων. Και για αυτό, σύμφωνα με τον άνθρωπο που τη δημιούργησε, ευθύνονται οι Κινέζοι.
Ο Adrian van Hooydonk, επικεφαλής σχεδίασης της BMW, μίλησε για το ύφος των γραμμών του στο περιθώριο της παρουσίασης της νέας iX3, η οποία εγκαινίασε τη σχεδιαστική τεχνοτροπία Neue Klasse. Μικρότερα τα «νεφρά» πλέον και διαφορετική διαρρύθμιση στα φωτιστικά σώματα, δίνοντας τον τόνο για όλες τις μελλοντικές «Μπέμπες». Κοντολογίς, η μάσκα που προκάλεσε το χαμό μετράει αντίστροφα. Γιατί μπήκε εξαρχής, όμως, στα βαυαρικά κιτάπια; Ο van Hooydonk εξηγεί: «πρόκειται καθαρά για θέμα οπτικής. Στην Ευρώπη γενικά δεν επικροτούμε τα ρηξικέλευθα ή πομπώδη σχέδια. Στην Κίνα, από την άλλη, η μάσκα τυγχάνει σχεδόν καθολικής αποδοχής. Τα αυτοκίνητά μας δεν απευθύνονται μόνο στην Ευρώπη ή τις Η.Π.Α., αλλά είναι παγκόσμια. Οπότε όλα είναι ζήτημα γούστου. Ακόμα και σε άλλες περιοχές, εκτός Κίνας, ο κόσμος ζητάει ακόμα τη μεγάλη μάσκα. Είναι περίεργη και περίπλοκη κατάσταση, να πρέπει να ικανοποιήσουμε τους πάντες».
Ο Ολλανδός designer επεσήμανε και τους λειτουργικούς σκοπούς που εξυπηρετούν οι μεγάλες επιφάνειες στη «μούρη» του αυτοκινήτου, λόγω των πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων: «Στα καινούργια αυτοκίνητα, και ειδικά με τη διάδοση της αυτόνομης οδήγησης, το εμπρός μέρος είναι γεμάτο κάμερες και αισθητήρες. Μια μεγάλη μάσκα βοηθά στο μακιγιάρισμα, αλλά και στην τοποθέτησή τους. Να τα χωρέσεις όλα, με λίγα λόγια».
Το άρθρο BMW: «Οι Κινέζοι φταίνε για τα θεόρατα νεφρά στη μάσκα» εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η BMW δέχθηκε κριτική για τις μεγάλες μάσκες στα μοντέλα της, με την επιλογή να αποδίδεται στις προτιμήσεις της κινεζικής αγοράς.
- Η εταιρεία σχεδιάζει για παγκόσμια αγορά, όπου οι μεγάλες μάσκες είναι επιθυμητές, παρά τις αντιδράσεις στην Ευρώπη.
- Οι μεγάλες επιφάνειες εξυπηρετούν λειτουργικούς σκοπούς, φιλοξενώντας κάμερες και αισθητήρες για αυτόνομη οδήγηση.
- Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση της BMW περιλαμβάνει μικρότερα «νεφρά» και διαφορετική διαρρύθμιση φωτιστικών σωμάτων στα μελλοντικά μοντέλα.