Το Polestar 5, το νέο τετράθυρο supercar της Polestar, συνδυάζει εντυπωσιακό σχεδιασμό και υψηλές επιδόσεις, βασισμένο στο πρωτότυπο Precept.
Με αεροδυναμικό προφίλ, πανοραμική γυάλινη οροφή και προηγμένη τεχνολογία φωτισμού, το Polestar 5 προσφέρει πολυτέλεια και καινοτομία. Το εσωτερικό του είναι σχεδιασμένο ως τετραθέσιο με άνετα καθίσματα και οικολογικά υλικά.
Η νέα πλατφόρμα αλουμινίου προσφέρει ελαφρότητα και αντοχή, ενώ οι ισχυροί κινητήρες του προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις, με το μοντέλο Performance να φτάνει τα 884 ίππους.
Η τιμή του στην Ευρώπη ξεκινά από 119.900 ευρώ, καθιστώντας το ένα πολυτελές και ακριβό όχημα.
Πιο αναλυτικά
Η Polestar (θυγατρική της Geely και της Volvo) αποκάλυψε το τετράθυρο Grand Tourer υψηλών επιδόσεων Polestar 5, το οποίο διαθέτει εντυπωσιακό σχεδιασμό, είναι πανίσχυρο αλλά και πολύ ακριβό. Βασίστηκε στο πρωτότυπο Precept που έκανε την εμφάνισή του το 2020 και η ομάδα σχεδιασμού διατήρησε τα αισθητικά του γνωρίσματα με ελάχιστες αλλαγές.
Μπροστά, το χαμηλό ρύγχος με το SmartZone που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Precept, πλαισιώνεται από τους χαρακτηριστικούς διπλούς προβολείς της Polestar με τεχνολογία Pixel LED ως στάνταρ. Το προφίλ του είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό και αιχμηρό, ενώ αυτό το σχήμα κατέστη δυνατό χρησιμοποιώντας το ψηφιακό καθρέφτη οπισθοπορείας και το εικονικό πίσω παράθυρο όπως στο Polestar 4. Το Polestar 5 διαθέτει επίσης τη μεγαλύτερη πανοραμική γυάλινη οροφή από οποιοδήποτε Polestar μέχρι στιγμής – με μήκος λίγο πάνω από 2 μέτρα και πλάτος 1,25 μέτρα. Στο πίσω μέρος, το Polestar 5 χρησιμοποιεί μια ειδικά σχεδιασμένη αεροδυναμική μπάρα φωτισμού και ενσωματωμένο πίσω διαχύτη για βελτίωση της ροής του αέρα. Με το επίπεδο γυαλί χωρίς πλαίσιο και τις αναδιπλούμενες λαβές των θυρών, ο συντελεστής οπισθέλκουσας που προκύπτει είναι μόλις Cd: 0,24. To Polestar 5 έχει μήκος 5.087 χλστ., πλάτος 2.015 χλστ., ύψος 1.419 χλστ. και μεταξόνιο 3.054 χλστ.
Το εσωτερικό του ηλεκτρικού GT έχει σχεδιαστεί κυρίως ως τετραθέσιο. Τα μπροστινά καθίσματα, σχεδιασμένα σε συνεργασία με τη Recaro, συνδυάζουν άνεση με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, ενώ αντίστοιχα είναι και τα δύο πίσω. Υλικά από φυσικές ίνες χρησιμοποιούνται σε όλο το εσωτερικό, όπως επιφάνειες κατασκευασμένες από λινό που είναι έως και 40% ελαφρύτερες από το πλαστικό και χρησιμοποιούν 50% λιγότερα υλικά ορυκτών καυσίμων. Παρότι ξεπερνά τα 5 μέτρα σε μήκος, ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μικρός με τα 365 λίτρα, συν 62 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό. Μια οθόνη οδηγού 9 ιντσών είναι τοποθετημένη απευθείας στην ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού, μία πολύ μεγαλύτερη 14,5 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, συν μία ακόμα 9,5 ιντσών του head-up display.
Το νέο Polestar 5 βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα αλουμινίου, η οποία είναι ελαφριά και με στρεπτική ακαμψία υψηλότερη από αυτή ενός διθέσιου supercar. Πατάει σε αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια και ηλεκτρομαγνητικά αμορτισέρ, φρενάρει με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά και η επαφή με την άσφαλτο γίνεται με ζάντες διαμέτρου από 20 έως 22 ίντσες και ελαστικά διαφόρων διαστάσεων (π.χ. 255/4021 εμπρός και 295/35R21 πίσω).
Το Polestar 5 Dual Motor με τιμή Ευρώπης από 119.900 ευρώ, διαθέτει συνολική ισχύ 748 ίππων και 812 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9δ δλ., φτάνει τα 250 χλμ./ώρα τελικής και καταναλώνει 17,6 kWh/100 χλμ. Με την μπαταρία των 112 kWh η αυτονομία φτάνει τα 670 χλμ. Το Polestar 5 Performance των 884 ίππων και 1.015 Nm φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ., καταναλώνει 20,9 kWh/100 χλμ. και με την μπαταρία των 112 kWh η διανύει με μία φόρτισης έως 565 χλμ.
Το άρθρο 4θυρο supercar το νέο Polestar 5 των 884 ίππων εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.