Η Hyundai ετοιμάζει την τέταρτη γενιά του i20, με το νέο i20 N να αναμένεται να ενσωματώσει υβριδικό σύστημα για να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro 7.
Το νέο μοντέλο θα προσφέρει αυξημένη ισχύ, φτάνοντας τα 270 άλογα, και βελτιωμένη ροπή, ενώ θα μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η προσθήκη ηλεκτρικού μοτέρ θα αυξήσει το βάρος, αλλά θα αντισταθμιστεί από την υψηλότερη δύναμη.
Το μηχανικό κιβώτιο θα αντικατασταθεί από αυτόματο διπλού συμπλέκτη, προσφέροντας ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων. Το νέο i20 N αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2027, ανταγωνιζόμενο μικρά ηλεκτρικά hot hatch.
Πιο αναλυτικά
H Hyundai ετοιμάζει τον αντικαταστάτη του δημοφιλούς supermini μοντέλου της i20, το οποίο πριν από λίγο καιρό φωτογραφήθηκε με βαρύ καμουφλάζ να δοκιμάζεται σε δρόμους της Ευρώπης. Όπως φαίνεται, το τέταρτης γενιάς i20 θα είναι τελείως αλλαγμένο σχεδιαστικά σε σχέση με το υπάρχον i20 που παρουσιάστηκε το 2020 και δέχτηκε ένα facelift το 2023.
Στην κορυφή της γκάμα του τοποθετούνταν το σκληροπυρηνικό i20 N με τα άκρως δυναμικά χαρακτηριστικά, τόσο από πλευράς επιδόσεων και εμφάνισης, όσο και σε οδική συμπεριφορά, ειδικά με το πακέτο Performance Pack. Η διάθεσή του (όπως και των υπολοίπων βενζινοκίνητων Hyundai N) έχει σταματήσει στην Ευρώπη, όμως σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζεται να επανέλθει δριμύτερο! Να υπενθυμίσουμε ότι το Hyundai i20 N τροφοδοτούνταν με 1.600άρη turbo κινητήρα ισχύος 204 ίππων και 275 Nm ροπής, επιτάχυνε από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 230 χλμ./ώρα.
Για το νέο Hyundai i20 N λέγεται ότι θα εφοδιάζεται με υβριδικό μηχανικό σύνολο, προκειμένου να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro 7. Γεγονός που θα συμβάλλει στην αύξηση της ισχύος, αφού σε συνδυασμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορεί να φτάσει τα 270 άλογα, συν την περισσότερη ροπή. Άλλωστε θα πρέπει να ανταγωνιστεί και νέα μικρά ηλεκτρικά hot hatch (π.χ. ID. Polo GTI). Παράλληλα θα μειωθεί η κατανάλωση και οι ρύποι, ενώ λόγω του ηλεκτρομοτέρ θα βελτιωθεί και η ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, όπου το 1.6 Τ-GDi Flat Power μοτέρ δεν εμφάνιζε την καλύτερη δυνατή απόκριση. Βέβαια, από την άλλη πλευρά η προσθήκη ηλεκτρικού μοτέρ και μπαταρίας υψηλής τάσης θα αυξήσει το βάρος, αν και θα αντισταθμιστεί από την υψηλότερη δύναμη.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης θα αναγκάσει την Hyundai να αφήσει στο περιθώριο το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων και να το αντικαταστήσει με ένα αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη. Γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγήσει επίσης σε αύξηση βάρους, όμως αν συνδυάζεται με paddles στο τιμόνι (το πιθανότερο) και οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία, τότε θα είναι σε θέση να χαρίζει περισσότερα χαμόγελα στους οδηγούς που θέλουν να απολαμβάνουν κάθε στροφή, αλλά και σπριντ σε ευθείες. Εν αναμονή λοιπόν μέχρι να δούμε το εντελώς νέο i20, πιθανώς προς τα μέσα του 2026, με το λανσάρισμα να ακολουθεί το 2027.
Το άρθρο Με 270 άλογα το νέο Hyundai i20 N; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Hyundai ετοιμάζει το νέο i20 N με υβριδικό σύστημα για συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro 7.
- Το νέο μοντέλο θα προσφέρει αυξημένη ισχύ 270 ίππων και βελτιωμένη ροπή, μειώνοντας κατανάλωση και εκπομπές.
- Το μηχανικό κιβώτιο θα αντικατασταθεί από αυτόματο διπλού συμπλέκτη για ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων.
- Το λανσάρισμα του νέου i20 N αναμένεται το 2027, ανταγωνιζόμενο μικρά ηλεκτρικά hot hatch.