Ο ΕΟΠΥΥ προειδοποιεί τους πολίτες για μια νέα εκστρατεία ηλεκτρονικής απάτης (phishing) που στοχεύει στην υποκλοπή τραπεζικών και προσωπικών στοιχείων μέσω ψεύτικων e-mail που υποτίθεται ότι προέρχονται από τον οργανισμό και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων.
Οι πολίτες καλούνται να μην ανοίγουν τους συνδέσμους, να μην απαντούν και να διαγράφουν άμεσα τα μηνύματα.
Σε περίπτωση που έχουν ήδη καταχωρήσει προσωπικά δεδομένα, πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με την τράπεζά τους και να αλλάξουν όλους τους κωδικούς πρόσβασης.
Ο ΕΟΠΥΥ παρέχει οδηγίες για την αναγνώριση των απατηλών μηνυμάτων, όπως η μη επίσημη διεύθυνση e-mail του αποστολέα και η γενική προσφώνηση.
Πιο αναλυτικά
Την προσοχή των πολιτών εφιστά ο ΕΟΠΥΥ καθώς στόχος των απατεώνων είναι η υποκλοπή τραπεζικών και προσωπικών στοιχείων μέσω κακόβουλων συνδέσμων, όπως ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή 05.09.2025.
Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) προειδοποιεί τους πολίτες για μια νέα εκστρατεία ηλεκτρονικής απάτης, μέσω της οποίας αποστέλλονται ψευδή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που υποτίθεται ότι προέρχονται από τον οργανισμό και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων.
Ο ΕΟΠΥΥ συμβουλεύει τους πολίτες να μην ανοίγουν τους συνδέσμους, να μην απαντούν και να διαγράφουν άμεσα το μήνυμα. Σε περίπτωση που έχουν ήδη καταχωρήσει προσωπικά δεδομένα, η άμεση επικοινωνία με την τράπεζα και η αλλαγή όλων των κωδικών πρόσβασης είναι απαραίτητη.
Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
Σας ενημερώνουμε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη εκστρατεία ηλεκτρονικής απάτης, όπου αποστέλλονται παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing). Τα εν λόγω μηνύματα εμφανίζονται ως ειδοποιήσεις που φαινομενικά προέρχονται από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων στους παραλήπτες.
Στόχος τους είναι να σας παροτρύνουν να πατήσετε έναν σύνδεσμο για να προχωρήσει η διαδικασία, ο οποίος όμως στην πραγματικότητα οδηγεί σε κακόβουλες ιστοσελίδες που αποσκοπούν στην υποκλοπή των τραπεζικών σας κωδικών ή άλλων προσωπικών σας δεδομένων.
Πώς να αναγνωρίσετε το απατηλό μήνυμα:
Αποστολέας: Η διεύθυνση email του αποστολέα δεν είναι επίσημη του ΕΟΠΥΥ. Οι πραγματικές διευθύνσεις e-mail του ΕΟΠΥΥ τελειώνουν σε @eopyy.gov.gr. Παραδείγματα απατηλών διευθύνσεων είναι @client.com, @outlook.com, @gmail.com, @yahoo.com, @yahoo.gr κ.λπ.
Γενική Προσφώνηση: Χρησιμοποιείται γενική προσφώνηση («Αγαπητέ/ή Ασφαλισμένε/η») αντί του ονοματεπωνύμου σας.
Αίτημα για Στοιχεία: Ζητείται η επιβεβαίωση τραπεζικών ή προσωπικών στοιχείων μέσω συνδέσμου στο μήνυμα.
Αίσθημα Επείγοντος: Το μήνυμα δημιουργεί την εντύπωση του επείγοντος για να σας πιέσει να δράσετε άμεσα.
Τι πρέπει να κάνετε αν λάβετε τέτοιο μήνυμα:
- Μην πατήσετε κανέναν σύνδεσμο μέσα στο μήνυμα.
- Μην απαντήσετε στο μήνυμα.
- Ακόμη και αν πατήσετε στον σύνδεσμο ή απαντήσετε στο μήνυμα, μην δώσετε κανένα προσωπικό ή τραπεζικό στοιχείο.
- Διαγράψτε άμεσα το απατηλό μήνυμα.
Σε περίπτωση που έχετε ήδη πατήσει τον σύνδεσμο και έχετε εισάγει στοιχεία:
- Επικοινωνήστε ΑΜΕΣΑ με την τράπεζά σας.
- Αλλάξτε όλους τους κωδικούς πρόσβασης που ενδέχεται να έχετε χρησιμοποιήσει (e-banking, email, άλλες υπηρεσίες).
- Παρακολουθείτε στενά τις κινήσεις των τραπεζικών σας λογαριασμών.
Παρακαλούμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί σε οποιοδήποτε τέτοιου είδους μήνυμα αξιοποιώντας τα σημάδια αναγνώρισης τέτοιων μηνυμάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω
Ιωάννα Σουλάκη / Iatropedia.gr