Το άρθρο εξετάζει τη συμπεριφορά των οδηγών στις γερμανικές autobahn, όπου σε ορισμένα τμήματα δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας.
Παρά την ελευθερία αυτή, η πλειονότητα των οδηγών επιλέγει να κινείται με ταχύτητες κάτω των 130 χλμ./ώρα, όπως δείχνουν τα στοιχεία από 1,9 δισεκατομμύρια διελεύσεις το καλοκαίρι του 2024. Μόνο το 1% των οδηγών υπερβαίνει τα 160 χλμ./ώρα.
Οι λόγοι για αυτή τη συγκρατημένη οδήγηση περιλαμβάνουν το υψηλό κόστος καυσίμων και την ανάγκη διαχείρισης της αυτονομίας στα ηλεκτρικά οχήματα.
Παρά τις συζητήσεις για επιβολή ορίων ταχύτητας, οι οδηγοί φαίνεται να επιδεικνύουν αυτοσυγκράτηση, διατηρώντας τις ταχύτητες σε λογικά επίπεδα.
Πιο αναλυτικά
Οι autobahn αναντίρρητα είναι το τελευταίο οχυρό της ταχύτητας, σε δημόσιους δρόμους. Ενώ παντού ακούμε για μειώσεις των ορίων ταχύτητας και κοντεύουμε να φτάσουμε στα 90-100 χλμ./ώρα στις εθνικές οδούς, στη Γερμανία κάποια κομμάτια αυτοκινητοδρόμων παραμένουν ελεύθερα. Όχι ότι δεν έχει γίνει προσπάθεια να χαλιναγωγηθούν, μιλάμε για ολόκληρες συζητήσεις στο γερμανικό κοινοβούλιο. Προς το παρόν, όμως (και ευτυχώς), οι νομοθέτες δείχνουν εγκράτεια. Όπως αποδεικνύεται, το ίδιο κάνουν και οι οδηγοί.
Θεωρητικά (και πρακτικά, όπως έχουμε δει παλιότερα), μπορείς να πάρεις τη Bugatti Chiron σου και να πιάσεις 400άρες. Video με supercars και hypercars να πηγαίνουν «τάπα» στο εθνικό οδικό δίκτυο της Γερμανίας, πάντα στα κομμάτια δίχως οριοθέτηση ταχύτητας (ιδού η πινακίδα με τη μαγική σήμανση), υπάρχουν πολλά. Σύμφωνα με τα στοιχεία καταγραφής της κυκλοφορίας, ωστόσο, ανήκουν στη μειοψηφία. Αναμενόμενο μεν, καθότι δεν πηγαίνουν κάθε μέρα Lamborghini Huracan με 300+ χλμ./ώρα στην autobahn. Από την άλλη, όμως, φαίνεται πως ενστικτωδώς οι οδηγοί στη Γερμανία κρατούν την ταχύτητα σε νορμάλ επίπεδα, ακόμα και όταν δεν υποχρεούνται από το νόμο.
Τα στοιχεία από 1,9 δις διελεύσεων επιβατικών οχημάτων στις autobahh το καλοκαίρι του 2024 (από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο), όπως αναλύθηκαν από το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών, δείχνουν ότι το 83% των οδηγών κινήθηκαν με λιγότερα από 130 χλμ./ώρα! Επαναλαμβάνουμε, στα σημεία δίχως όριο ταχύτητας. Ένα 10% κινήθηκε μεταξύ 130 και 140 χλμ./ώρα, 6% από 140 μέχρι 160 χλμ./ώρα και μόλις το 1% πάνω από 160 χλμ./ώρα! Ο μέσος όρος δεν ξεπέρασε τα 113,5 χλμ./ώρα, σημειώνοντας πτώση τόσο σε σχέση με το 2022 (116,5 χλμ./ώρα) όσο και το 2023 (115,2 χλμ./ώρα), ενώ επιλέχθηκαν οι καλοκαιρινοί μήνες για τη βέλτιστη καιρική παρουσία (χωρίς ομίχλη και βροχή, δηλαδή).
Τα αίτια πίσω από το «φρενάρισμα» των οδηγών στις autobahn, εντοπίζονται στα εξής δύο: κόστος καυσίμων και ηλεκτροκίνηση. Οι κάτοχοι αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ αφήνουν το πόδι από το γκάζι, προκειμένου να μειώνουν την κατανάλωση. Εκείνοι των ηλεκτρικών κάνουν το ίδιο τόσο για λόγους κατανάλωσης, όσο και λόγω των κλασικών περιορισμών της αυτονομίας.
Το άρθρο Πόσο το «πατάνε» οι οδηγοί στην autobahn; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η πλειονότητα των οδηγών στις γερμανικές autobahn κινείται κάτω από τα 130 χλμ./ώρα, παρά την απουσία ορίων ταχύτητας σε ορισμένα τμήματα.
- Μόνο το 1% των οδηγών υπερβαίνει τα 160 χλμ./ώρα, σύμφωνα με στοιχεία από 1,9 δισεκατομμύρια διελεύσεις το καλοκαίρι του 2024.
- Οι οδηγοί επιλέγουν συντηρητικές ταχύτητες λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων και των περιορισμών αυτονομίας στα ηλεκτρικά οχήματα.
- Παρά τις συζητήσεις για επιβολή ορίων, οι οδηγοί επιδεικνύουν αυτοσυγκράτηση, διατηρώντας τις ταχύτητες σε λογικά επίπεδα.