Το Opel Kadett B, που γιορτάζει 60 χρόνια από την κυκλοφορία του, αποτέλεσε ορόσημο για την κατηγορία των compact αυτοκινήτων, προσφέροντας άνεση, ευρυχωρία και οικονομία.
Κυκλοφόρησε το 1965 με τέσσερις εκδόσεις αμαξώματος και έγινε το πρώτο πενταθέσιο της σειράς, ενώ το μήκος του αυξήθηκε, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Το Kadett B ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, με την κουπέ παραλλαγή του να κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στον δυναμικό σχεδιασμό της.
Το σπορ Rallye-Kadett, με τις εντυπωσιακές επιδόσεις του, κατέκτησε πολλές νίκες σε αγώνες, ενώ το Kadett B αποτέλεσε τη βάση για τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της Opel.
Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε το 1973, αφήνοντας πίσω του μια κληρονομιά που παραμένει ζωντανή στους κύκλους των συλλεκτών.
Πιο αναλυτικά
Το 1962, η Opel έθεσε τα θεμέλια για την ιστορία επιτυχίας των μοντέλων compact κατηγορίας της με το πρώτο μεταπολεμικό Kadett, το Kadett A. Με μεγάλο πορτμπαγκάζ, χώρο για τέσσερα άτομα και χαμηλό κόστος συντήρησης, γρήγορα έγινε επιτυχία. Τρία χρόνια αργότερα, όμως, οι Γερμανοί έδωσαν το στίγμα για το μικρομεσαίο οικογενειακό του μέλλοντος, λανσάροντας το Kadett B.
Η δεύτερη γενιά ήταν διαθέσιμη σε τέσσερις εκδόσεις αμαξώματος, από την πρώτη στιγμή: δίθυρο liftback, τρίθυρο station wagon, κλασικό σεντάν και κουπέ. Το αποκορύφωμα: Ενώ στον προκάτοχο χωρούσαν έως και τέσσερα άτομα, το Kadett ταξινομήθηκε επίσημα ως πενταθέσιο για πρώτη φορά το 1965. Επιπλέον, το Kadett μεγάλωσε σε μήκος κατά 18 εκατοστά, ξεπερνώντας το φράγμα των 4 μέτρων. Το μεταξόνιο και το πλάτος του οχήματος αυξήθηκαν επίσης. Αυτό ωφέλησε σε μεγάλο βαθμό το εσωτερικό, αλλά και ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 12% στα 337 λίτρα. Και το station wagon προσέφερε χώρο φόρτωσης μήκους 1,57 μέτρων με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Οι ειδικοί ενθουσιάστηκαν, αλλά κυρίως αποθεώθηκε από τους αγοραστές. Το Kadett B προσέφερε περισσότερες εκδόσεις από πριν, ήταν πιο άνετο, ευρύχωρο, ασφαλές και δυνατό, αλλά κόστιζε μόλις 100 γερμανικά μάρκα παραπάνω από το Kadett A! Μάλιστα δεν ήταν μόνο πρακτικό, αλλά και εξαιρετικά ελκυστικό, χάρη στην κουπέ παραλλαγή. Εμπνευσμένο από τα μοντέλα fastback από τις ΗΠΑ, το ελαφρώς κεκλιμένο πίσω μέρος προσέδιδε δυναμισμό και αεροδυναμική. Οι τρεις αεραγωγοί στη μεσαία κολόνα έδωσαν στο ελκυστικό δίθυρο αυτοκίνητο το ψευδώνυμο «Gill Coupé» και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο, που 60 χρόνια μετά είναι ιδιαίτερα περιζήτητο στους κύκλους των συλλεκτών. Το σπορ Rallye-Kadett τώρα, εξελίχθηκε σε αντικείμενο πόθου για πολλούς λάτρεις των αυτοκινήτων και του motorsport. Eντυπωσιακό, με ένα ματ μαύρο καπό και διακοσμητικές ρίγες, ήταν αρχικά διαθέσιμο με μοτέρ 1.1 λίτρων και διπλών καρμπυρατέρ στα 60 άλογα, φτάνοντας στα 90 άλογα του 1967 μέσα από έναν κινητήρα 1.9 λίτρων, που το επιτάχυνε μέχρι τα 170 χλμ./ώρα. Παρεμπιπτόντως, το ματ μαύρο καπό δεν ήταν σχεδιαστικό τέχνασμα, αλλά προστάτευε τον οδηγό από το να θαμπώνεται στο έντονο ηλιακό φως – μια εμπειρία που είχε τις ρίζες της στα ράλι της εποχής.
Στη Γερμανία, αλλά και διεθνώς, το Rallye-Kadett κέρδισε τα πρωτοσέλιδα με πολυάριθμες επιτυχίες σε κάθε λογής αγώνα. Η λίστα των νικών μεγάλωνε συνεχώς: το εξίσου αξιόπιστο και οικονομικό σπορ αυτοκίνητο γιόρτασε επιτυχίες στο Ράλι Στουτγάρδης-Λυών-Charbonnières, στο Ράλι Έσσης, στο Ράλι Trifels και στον Γύρο του Λουξεμβούργου. Ο βελτιωτικός οίκος της Opel, Günther Irmscher, κέρδισε τον Γύρο της Ευρώπης το 1967. Την ίδια χρονιά, το Kadett γιόρτασε τη μεγαλύτερη επιτυχία του μέχρι σήμερα: η ομάδα Lambart/Vogt κέρδισε την κατηγορία της στο Ράλι Μόντε Κάρλο. Τα στατιστικά στοιχεία για το 1968 αποδεικνύουν πόσο δημοφιλές και επιτυχημένο ήταν το Rallye-Kadett: σε συνολικά 238 αγώνες κατέγραψε 222 νίκες κατηγορίας, καθώς και 345 χρυσά μαζί με 287 ασημένια μετάλλια.
Τον Σεπτέμβριο του 1967, το Olympia A έγινε η premium έκδοση βασισμένη στο Kadett B, με την οποία η Opel μείωσε το χάσμα με το Rekord και έγινε για άλλη μια φορά πρωτοπόρος σε θέματα εξειδικευμένων οχημάτων. Επιπλέον, το Kadett B ήταν ένας πραγματικός πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, καθώς τα πρώτα οχήματα Opel με ηλεκτρική κίνηση – το υβριδικό αυτοκίνητο δοκιμών ‘Stir-Lec I’ (1969) και το πλήρως ηλεκτρικό Kadett XEP (1970) – βασίστηκαν επίσης σε αυτό. Τον Ιούλιο του 1973, η μεγάλη καριέρα του Kadett B έφτασε στο τέλος της, σε περισσότερες από 120 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Το άρθρο Το ιστορικό Opel Kadett B κλείνει τα 60 του χρόνια εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Opel Kadett B αποτέλεσε ορόσημο για τα compact αυτοκίνητα, προσφέροντας άνεση και οικονομία από το 1965.
- Η δεύτερη γενιά του ήταν διαθέσιμη σε τέσσερις εκδόσεις αμαξώματος και έγινε το πρώτο πενταθέσιο της σειράς.
- Το σπορ Rallye-Kadett κατέκτησε πολλές νίκες σε αγώνες και ήταν αντικείμενο πόθου για τους λάτρεις του motorsport.
- Το Kadett B αποτέλεσε τη βάση για τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της Opel και παραμένει περιζήτητο στους συλλέκτες.