Μια πρόσφατη μελέτη από το UCLA Fielding School of Public Health αποκαλύπτει ότι οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να ρυπαίνουν περισσότερο από τα βενζινάδικα, με συγκεντρώσεις βλαβερών σωματιδίων PM2.5 να φτάνουν έως και 200 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, ενώ οι αντίστοιχες μετρήσεις στα βενζινάδικα δεν ξεπερνούν τα 12 μικρογραμμάρια. Η ρύπανση αυτή αποδίδεται στους ανεμιστήρες των κουτιών παροχής ενέργειας των ταχυφορτιστών, οι οποίοι εκπέμπουν περισσότερα σωματίδια στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, η ρύπανση μειώνεται σημαντικά σε απόσταση μερικών μέτρων από τους φορτιστές.
Πιο αναλυτικά
Όσο ακούμε συνεχώς για το πόσο «καθαρά» και eco friendly είναι τα ηλεκτρικά, τόσο έρχονται έρευνες που αποδεικνύουν κατά περίσταση το αντίθετο. Αυτή τη φορά στο κάδρο μπαίνουν οι φορτιστές, οι οποίοι σε ορισμένες περιπτώσεις ρυπαίνουν ως και 17 φορές περισσότερο από τα βενζινάδικα!
Το UCLA Fielding School of Public Health διεξήγαγε μελέτη σχετικά με τη συγκέντρωση βλαβερών σωματιδίων PM2.5, που είναι περίπου 30 φορές μικρότερα από ανθρώπινη τρίχα. Η έρευνα έλαβε χώρα στην ευρύτερη περιοχή του Λος Άντζελες, περιλαμβάνοντας το κέντρο της μεγαλούπολης, τα περίχωρα, τις εθνικές οδούς, αλλά και συγκεκριμένα μέρη, όπως τους σταθμούς ανεφοδιασμού και φόρτισης. Ο μέσος όρος συγκέντρωσης PM2.5 εντός αστικού ιστού καταγράφεται στα 7-8 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, ενώ στους αυτοκινητοδρόμους και γενικότερα στις οδικές αρτηρίες με κυκλοφοριακή συμφόρηση ανεβαίνει στα 10-11 μικρογραμμάρια/κυβικό μέτρο. Τα πολύ ενδιαφέροντα, ωστόσο, προκύπτουν όταν τα μετρητικά όργανα άρχισαν να σημαδεύουν φορτιστές και πρατήρια καυσίμων.
Στους ταχυ-φορτιστές συγκεκριμένα, οι ενδείξεις ξεκινούν από 15 μικρογραμμάρια PM2.5/κυβικό μέτρο και φτάνουν μέχρι το απίστευτο 200 μ.γρ./κ.μέτρο! Σε αντιπαραβολή, ο μέσος όρος των βενζινάδικων δεν ξεπερνά τα 12 μ.γρ./κ. μέτρο. Με άλλα λόγια, ένας ταχυφορτιστής μπορεί να είναι μέχρι 16,67 φορές πιο ρυπογόνος από μια αντλία βενζίνης ή ντίζελ! Υπάρχει εξήγηση, όμως. Σύμφωνα με τη δρ. Yuan Yao, που ήταν και επικεφαλής της έρευνας, οι υψηλές/υψηλότατες ενδείξεις στους ταχυφορτιστές καταγράφηκαν στα κουτιά παροχής ενέργειας (σαν να λέμε τα καφάο, αυτό που διακρίνονται στα δεξιά), τα οποία διαθέτουν ανεμιστήρες για την αποτροπή υπερθέρμανσης. Αυτοί οι ανεμιστήρες στέλνουν τοπικά στην ατμόσφαιρα περισσότερα PM2.5, μαζί με σκόνη και λοιπά σωματίδια, εξ ου και οι απίθανες μετρήσεις. Όπως παρατηρεί η δρ. Yao, μερικά μέτρα μακριά οι ενδείξεις ρύπανσης πέφτουν σχεδόν στα επίπεδα του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Το άρθρο Πιο ρυπογόνοι οι φορτιστές από τα βενζινάδικα! εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η μελέτη του UCLA Fielding School of Public Health δείχνει ότι οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων ρυπαίνουν περισσότερο από τα βενζινάδικα, με συγκεντρώσεις PM2.5 έως 200 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο.
- Η ρύπανση από τους φορτιστές αποδίδεται στους ανεμιστήρες των κουτιών παροχής ενέργειας, οι οποίοι εκπέμπουν περισσότερα σωματίδια.
- Η συγκέντρωση PM2.5 μειώνεται σημαντικά σε απόσταση μερικών μέτρων από τους φορτιστές, πλησιάζοντας τα επίπεδα του εξωτερικού περιβάλλοντος.
- Οι φορτιστές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι έως και 16,67 φορές πιο ρυπογόνοι από τις αντλίες βενζίνης λόγω των ανεμιστήρων που χρησιμοποιούνται για την αποτροπή υπερθέρμανσης.