Το Suzuki Wagon R, αν και δεν εισάγεται πλέον στην Ελλάδα, έχει καταφέρει να γίνει ένα από τα πιο αγαπημένα μικρά αυτοκίνητα, κυρίως λόγω των μεγάλων χώρων, της χαμηλής κατανάλωσης και της αξιοπιστίας του.
Στην Ιαπωνία, το Wagon R έχει φτάσει τις 10 εκατομμύρια πωλήσεις μετά από 31 χρόνια και 6 γενιές, γιορτάζοντας με επετειακές εκδόσεις. Το μοντέλο διατίθεται και στην Ινδία, με μεγαλύτερες διαστάσεις και διαφορετικούς κινητήρες.
Η επιτυχία του οφείλεται στην απλότητα, την οικονομική συντήρηση και την προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των οδηγών.
Πιο αναλυτικά
Μπορεί εδώ και 17 χρόνια να μην εισάγεται στην Ελλάδα, ενώ ακόμα και το διάδοχο Splash σταμάτησε να διατίθεται προ αμνημονεύτου, όμως το Suzuki Wagon R παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα μικρά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς. Οι μεγάλοι –αναλογικά με το μικρό του μέγεθος- χώροι, η χαμηλή κατανάλωση, η απλότητα στην κατασκευή και η αξιοπιστία –αλλά και η οικονομική συντήρηση- που αυτή συνεπάγεται, έχουν αναγάγει το ιαπωνικό «πιτσιρίκι» σε καλτ μορφή των ελληνικών δρόμων.
Στην Ιαπωνία, βέβαια, δεν είναι απλά καλτ αλλά πλέον αποτελεί εμπορικό θρύλο. Το Wagon R έφτασε στο ορόσημο των 10 εκατομμυρίων αντιτύπων έπειτα από 31 χρόνια σταδιοδρομίας και 6 γενιές (με αστερίσκο, καθώς τουλάχιστον οι μισές είναι facelift των προηγούμενων) και τώρα το γιορτάζει, με την παρουσίαση των ανάλογων επετειακών εκδόσεων. Πρώτο είναι το Wagon R FX Limited (αυτό που θυμίζει την πρώτη του γενιά), ακολουθεί το FZ Limited (με τα διπλά φωτιστικά σώματα) και στην κορυφή τοποθετείται το Stingray X (με τα κάθετα φανάρια μπροστά). Όλα έχουν ακριβώς το ίδιο μήκος των μόλις 3.395 χλστ., πλάτος 1.475 χλστ. και πολύ μακρύ (αναλογικά) μεταξόνιο 2.450 χλστ. Όσον αφορά το ύψος φτάνει τα 1.650 χλστ. ή 1.695 χλστ. στο Smile.
To Wagon R και το Smile εφοδιάζονται με το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 0.6 λτ., ισχύος 49 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και με ροπή 58 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Το πιο δυνατό Stingray έχει το ίδιο μοτέρ αλλά με τούρμπο και απόδοση 64 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 98 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με CVT κιβώτιο ταχυτήτων, κίνηση 2WD ή 4WD. Πέρα από την Ιαπωνία, το Wagon R διατίθεται με ανάλογη επιτυχία και στην Ινδία, μέσω της Maruti Suzuki. Εκεί είναι αρκετά πιο μεγάλο (3.655 χλστ. μήκος και 1.620 χλστ. πλάτος), με 1.00άρι ή 1.200άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ 68,5 και 90 ίππων αντίστοιχα, διαθέσιμο και εκδόσεις CNG, αποκλειστικά μπροστοκίνητο και με 5άρι χειροκίνητο η CVT κιβώτιο.
Το άρθρο Το Suzuki Wagon R έφτασε τα 10 εκατομμύρια πωλήσεις εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Suzuki Wagon R ξεπέρασε τις 10 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, γιορτάζοντας με επετειακές εκδόσεις στην Ιαπωνία.
- Η επιτυχία του οφείλεται στους μεγάλους χώρους, τη χαμηλή κατανάλωση και την απλότητα του σχεδιασμού του.
- Στην Ινδία, το Wagon R διατίθεται με μεγαλύτερες διαστάσεις και διαφορετικούς κινητήρες.
- Παρά την απουσία του από την ελληνική αγορά εδώ και χρόνια, παραμένει ένα αγαπημένο και αναγνωρίσιμο μοντέλο.