Το άρθρο αναφέρεται στην έγκριση μιας νέας τεχνολογίας εμπρός φώτων φρένων, που στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Μια ομάδα από το Ινστιτούτο Ασφάλειας του πανεπιστημίου του Γκρατζ ανέλυσε δεδομένα από 200 ατυχήματα και διαπίστωσε ότι η προσθήκη εμπρός φώτων φρένων μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα κατά 7,5 έως 17%, καθώς επιτρέπει στους οδηγούς να αντιδρούν ταχύτερα.
Ωστόσο, η τεχνολογία δεν είναι πλήρως αποτελεσματική από όλες τις γωνίες, απαιτώντας επιπλέον προσθήκες για ολοκληρωμένη προστασία.
Παρά τις προκλήσεις, οι δοκιμές στη Σλοβακία έδειξαν ότι οι οδηγοί βρήκαν την τεχνολογία χρήσιμη, με το 75% να υποστηρίζει την τοποθέτησή της σε νέα αυτοκίνητα.
Πιο αναλυτικά
Ο τομέας της ασφάλειας είναι βαρυσήμαντος για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, με τα τελευταία και πιο σύγχρονα συστήματα να εστιάζουν στην υποβοήθηση του οδηγού και στην ελαχιστοποίηση ενός ατυχήματος. Ωστόσο και άλλες εταιρείες πατεντάρουν διάφορες τεχνολογίες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όπως συμβαίνει στην συγκεκριμένη περίπτωση που αφορά εμπρός φώτα φρένων!
Μια ομάδα από το Ινστιτούτο Ασφάλειας στο πανεπιστήμιο του Γκρατζ, ανέλυσε τα δεδομένα από 200 ατυχήματα και εν συνεχεία τα αναπαρέστησε σε προσομοιώσεις υπολογιστή, αλλάζοντας έναν καίριο παράγοντα: το χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Για να αλλάξει αυτό, προσέθεσαν στα δεδομένα εμπρός φώτα φρένων. Η κύρια αιτία στη βελτίωση του χρόνου αντίδρασης, καθώς οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί βλέπουν ο ένας πότε πατάει τα φρένα ο άλλος και δρουν αναλόγως, αλλά ταχύτερα. Σύμφωνα με τις δοκιμές των Αυστριακών, ένα εμπρός φως φρένων τοποθετημένο σε ευδιάκριτο σημείο (στη θέση της πινακίδας, για παράδειγμα) μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα από 7,5 ως 17%, αναλόγως ταχύτητας αντίδρασης.
Παρόλα αυτά, δεν είναι όλα ιδανικά. Στο 1/3 των συγκρούσεων οι προσομοιώσεις έδειξαν πως το φως φρένων δεν είναι ευδιάκριτο από όλες τις γωνίες, κυρίως από αυτές των πλευρικών (και αρκετών πλαγιομετωπικών) περιστατικών. Κάτι που σημαίνει ότι δεν βάζεις μια λωρίδα LED στον εμπρός προφυλακτήρα και τέλος, αλλά χρειάζονται προσθήκες και στο πλάι για ολοκληρωμένη προστασία. Οι ερευνητές του Γκρατς αναφέρονται σε μια προηγούμενη μελέτη σε πραγματικές συνθήκες, που διεξήχθη στη Σλοβακία, η οποία δεν προσέφερε δεδομένα σχετικά με τη μείωση των συγκρούσεων, αλλά αποδεικνύει ότι οι οδηγοί βρήκαν την τεχνολογία χρήσιμη και εύκολη στην προσαρμογή. Συνολικά 3.072 αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με μπροστινά φώτα φρένων για διάστημα μεταξύ 6και 11 μηνών, με την πλειοψηφία των οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα να αναφέρει θετικές εμπειρίες στο τέλος της δοκιμής και το 75% να υποστηρίζει την τοποθέτηση εμπρός φώτων σε νέα αυτοκίνητα.
Το άρθρο «Πράσινο φως» για εμπρός φώτα φρένων εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η νέα τεχνολογία εμπρός φώτων φρένων στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με μείωση ατυχημάτων έως 17%.
- Η ανάλυση από το Ινστιτούτο Ασφάλειας του πανεπιστημίου του Γκρατζ έδειξε ότι τα εμπρός φώτα φρένων αυξάνουν τον χρόνο αντίδρασης των οδηγών.
- Η τεχνολογία δεν είναι πλήρως αποτελεσματική από όλες τις γωνίες, απαιτώντας πρόσθετες λύσεις για ολοκληρωμένη προστασία.
- Οι δοκιμές στη Σλοβακία έδειξαν ότι το 75% των οδηγών υποστηρίζει την τοποθέτηση των εμπρός φώτων σε νέα αυτοκίνητα.