Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή αναβάθμισε την τιμή-στόχο της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 31 ευρώ, προσφέροντας περιθώριο ανόδου 50%, λόγω της στρατηγικής συνεργασίας με τη Motor Oil και της αναβάθμισης του ενεργειακού και κατασκευαστικού χαρτοφυλακίου της.
Η συγχώνευση των ενεργειακών δραστηριοτήτων με τη Motor Oil δημιουργεί μια νέα εταιρεία με ισχυρή παρουσία στην αγορά ηλεκτρισμού. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θεωρείται ελκυστική επενδυτική ευκαιρία, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι εκτιμήσεις για το 2025 προβλέπουν πωλήσεις 3,5 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 136 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2028-2029 τα EBITDA αναμένονται στα 800 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 300 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές εισπράξεις από τις βασικές δραστηριότητες εκτιμώνται στα 2 δισ. ευρώ για την περίοδο 2025-2031, με σημαντική συνεισφορά από τα έργα παραχωρήσεων.
Πιο αναλυτικά
Σε αναβάθμιση της τιμής – στόχου της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωράει η Πειραιώς Χρηματιστηριακή, ανεβάζοντας την στα 31 ευρώ (από 25,20 προηγουμένως), σε συνέχεια της αναβάθμισης του ενεργειακού χαρτοφυλακίου μετά το στρατηγικό deal με την Motor Oil, τη νέα αποτίμηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, που πλέον ανέρχεται στα 2,3 δισ. ευρώ, αλλά και της ισχυρής κερδοφορίας της κατασκευής.
Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της χρηματιστηριακής, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει μια ελκυστική επενδυτική ευκαιρία στον Ευρωπαϊκό τομέα υποδομών, με σημαντικό περιθώριο ανόδου, σε συνέχεια του μεγάλου χαρτοφυλακίου έργων στην Ελλάδα αλλά και τις ευκαιρίες επέκτασης στο εξωτερικό.
Σε μια σημαντική στρατηγική εξέλιξη για την εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Motor Oil ανακοίνωσαν τη συγχώνευση των ενεργειακών τους δραστηριοτήτων σε ένα νέο 50/50 σχήμα. Η νέα εταιρεία θα λειτουργεί ως καθετοποιημένο utility, λειτουργώντας 3 εργοστάσια παραγωγής με συνδυαστική ισχύ 1,7 GW και έχοντας ένα μερίδιο 15,5% (Ιούνιος ’25), αποτελώντας τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η άσκηση αποτίμησης Sum Of The Parts δίνει μια αξία 3,2 δισ. ευρώ (μετά από ένα 10% holding discount) που οδηγεί την τιμή στόχο στα 31 ευρώ ανά μετοχή.
Η αξία των παραχωρήσεων εκτιμάται στα 2,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,8 δισ. ευρώ προέρχονται από τους αυτοκινητοδρόμους (μη συμπεριλαμβανομένου του BOAK) και με την αξία της συμμετοχής στην Αττική Οδό (90%) να ανέρχεται στα 974 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή αποτιμάται στα 0,87 δισ. ευρώ σε συνέχεια των δυνατών ταμειακών ροών και της υψηλής ποιότητας του ανεκτέλεστου. Τέλος στα 0,6 δισ. ευρώ αποτιμάται ο τομέας ενέργειας μετά το στρατηγικό deal με την Motor Oil.
Σε επίπεδο εκτιμήσεων, οι συνολικές πωλήσεις για το 2025 αναμένοντα στα 3,5 δισ. ευρώ με το EBITDA στα 605 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 136 εκατ. ευρώ.
Για το 2026 (και ενοποιώντας με την μέθοδο της καθαρής θέσης πλέον τον τομέα ενέργειας), οι πωλήσεις εκτιμώνται στα 2,4 δισ. ευρώ, με το EBITDA στα 612 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 195 εκατ. ευρώ. Για το 2028 – 2029 τα EBITDA του Ομίλου εκτιμώνται περίπου στα 800 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη περίπου στα 300 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τη ρευστότητα, οι συνολικές εισπράξεις την μητρικής εταιρείας από τις τρεις βασικές δραστηριότητες για την περίοδο 2025 – 2031, εκτιμώνται στα 2 δισ. ευρώ, με άνω του 50% να προέρχεται από τα έργα των παραχωρήσεων, με τη συμμετοχή τους να αυξάνεται όσο προχωράει η ωρίμανση των έργων.
Παράλληλα, οι επενδύσεις (equity) εκτιμώνται σε 1 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο, με τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής εταιρείας να βρίσκονται κοντά στα 0,4 δισ. ευρώ για τα πρώτα χρόνια και να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ από το 2030, οπότε και τα έργα της Εγνατίας Οδού και του IRC θα αρχίσουν να συνεισφέρουν.
Συνοπτικά
- Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή αναβάθμισε την τιμή-στόχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 31 ευρώ λόγω στρατηγικής συνεργασίας με τη Motor Oil.
- Η συγχώνευση με τη Motor Oil δημιουργεί ισχυρή παρουσία στην αγορά ηλεκτρισμού με 3 εργοστάσια παραγωγής.
- Οι προβλέψεις για το 2025 αναμένουν πωλήσεις 3,5 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 136 εκατ. ευρώ.
- Η συνολική αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμάται στα 3,2 δισ. ευρώ με σημαντική συνεισφορά από το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων.