Η Audi αναθεώρησε προς τα κάτω τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2025, επηρεασμένη από τους αμερικανικούς δασμούς και το κόστος αναδιάρθρωσης, με την αναμενόμενη λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων να μειώνεται στο 5%-7% από το αρχικό 7%-9%.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει πτώση κερδοφορίας λόγω των δασμών και της μείωσης των αποστολών σε μεγάλες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική και η Κίνα.
Παρά τις προσπάθειες ανανέωσης του χαρτοφυλακίου της και την εισαγωγή νέων ηλεκτρικών μοντέλων, η Audi αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό και απώλεια μεριδίου αγοράς.
Η εταιρεία εξετάζει τη μεταφορά παραγωγής στις ΗΠΑ και σχεδιάζει να παρουσιάσει νέα υβριδικά μοντέλα, ενώ αναμένει θετική δυναμική από το 2026 και μετά.
Πιο αναλυτικά
Η Audi της Volkswagen μείωσε τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2025, καθώς οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και το κόστος αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της επιβαρύνουν τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο όμιλος Audi – στον οποίο ανήκουν επίσης οι Bentley, Lamborghini και η κατασκευάστρια μοτοσικλετών Ducati – αναμένει πλέον λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων 5% έως 7% για το τρέχον έτος, από 7% έως 9% που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη, μετά την πτώση της κερδοφορίας του πρώτου εξαμήνου λόγω των δασμών. Η μητρική Volkswagen μείωσε τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος την περασμένη εβδομάδα.
Η Audi προσπαθεί να ανανεώσει το χαρτοφυλάκιο μοντέλων της, μετά την πτώση των αποστολών στις περισσότερες μεγάλες αγορές το πρώτο εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας, που παλαιότερα αποτελούσε πηγή κερδών. Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χάνουν μερίδιο αγοράς εκεί λόγω του σκληρού ανταγωνισμού από τους τοπικούς κατασκευαστές, με επικεφαλής την BYD.
Στις ΗΠΑ, οι δασμοί – που σήμερα ανέρχονται σε 15% σύμφωνα με τη συμφωνία που συνήψε ο Τραμπ με την Ευρωπαϊκή Ένωση χθες Κυριακή (27.7.2025) – έχουν αυξήσει το κόστος και την πολυπλοκότητα.
«Η επίδραση της πρόσφατης συμφωνίας για τους δασμούς μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ βρίσκεται υπό αξιολόγηση», αναφέρει η Audi σε δήλωσή της. Ο οικονομικός διευθυντής Jürgen Rittersberger δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνδιάλεξης ότι η εταιρεία επιδιώκει επίσης να διευκρινίσει τα τελικά επίπεδα δασμών για το Μεξικό, όπου η Audi κατασκευάζει το SUV Q5, το οποίο είναι ένα από τα best seller μοντέλα στις ΗΠΑ.
Τα τελευταία χρόνια, η Audi έχει παρουσιάσει σχέδια μοντέλων για να ανταγωνιστεί καλύτερα την Tesla, αλλά πολλά από αυτά ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν. Η μάρκα έχει λανσάρει νέα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το SUV Q6 e-tron, αλλά αυτά δεν έχουν την απόδοση μπαταρίας της σειράς Neue Klasse της BMW, η οποία θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο.
Η Audi, η οποία μειώνει το προσωπικό της στη Γερμανία, δήλωσε ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει δέκα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in μέχρι το τέλος του έτους.
«Πέρασαν οι μέρες που η Audi θεωρούνταν ηγέτης στην καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. «Με χρόνια παρωχημένων προϊόντων, η Audi έχει υποφέρει και μένει να δούμε αν η ουσία των νέων προϊόντων είναι αρκετή για να εντυπωσιάσει τους καταναλωτές και να της επιτρέψει να φτάσει στα σωστά επίπεδα τιμών».
Η κατάρρευση της ζήτησης για προϊόντα πολυτελείας στην Κίνα και οι δασμοί προσθέτουν επείγοντα χαρακτήρα στις συζητήσεις της Audi για την εγκατάσταση της παραγωγής της στις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν ξεκινήσει πολύ πριν από την εκλογή του Τραμπ. Ο κατασκευαστής θα λάβει μια απόφαση πριν από το τέλος του έτους.
Η Audi θα φτάσει στο χαμηλότερο σημείο της φέτος, πριν δει «θετική δυναμική από το 2026 και μετά», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Oliver Blume.
Συνοπτικά
- Η Audi αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις κερδών της για το 2025 λόγω αμερικανικών δασμών και αναδιάρθρωσης.
- Η εταιρεία αντιμετωπίζει πτώση κερδοφορίας και μερίδιο αγοράς λόγω του ανταγωνισμού και της μείωσης αποστολών σε Βόρεια Αμερική και Κίνα.
- Η Audi σχεδιάζει να μεταφέρει παραγωγή στις ΗΠΑ και να κυκλοφορήσει νέα υβριδικά μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους.
- Αναμένει θετική δυναμική από το 2026 και μετά, ενώ εξετάζει τις επιπτώσεις των δασμών της νέας συμφωνίας ΗΠΑ-ΕΕ.