Το άρθρο αναφέρεται σε ένα Peugeot 208 που φωτογραφήθηκε στη Μασσαλία με ασυνήθιστες ζάντες, οι οποίες δεν είναι κανονικές ρεζέρβες αλλά οι λεγόμενες «παγκόσμιες ζάντες» της γαλλικής εταιρίας Enovcar.
Αυτές οι ζάντες προορίζονται για συνεργεία αυτοκινήτων ώστε να μετακινούν οχήματα με βλάβες, όπως κολλημένα φρένα ή χαλασμένα κιβώτια ταχυτήτων, και δεν είναι σχεδιασμένες για χρήση σε δημόσιους δρόμους.
Η Enovcar προειδοποιεί ότι οι τροχοί αυτοί δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται με ταχύτητες άνω των 8 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχει και λειτουργία «spinner» για ευκολότερους ελιγμούς σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.
Παρά τις προειδοποιήσεις, το συγκεκριμένο Peugeot φαίνεται να έχει χρησιμοποιηθεί σε δημόσιους δρόμους με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Πιο αναλυτικά
Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ρεζέρβα ανάγκης στην καλύτερη, αφού και αυτή σε πολλές περιπτώσεις έχει αντικατασταθεί από το κιτ επισκευής ελαστικού. Όσο για κανονική ρεζέρβα είναι πλέον υπερσπάνια να τη δει κανείς κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, γιατί πιάνει πολύ χώρο, προσθέτει έξτρα βάρος και κοστίζει περισσότερα χρήματα στον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Βλέποντας λοιπόν κανείς αυτό το Peugeot 208 νομίζει ότι αντί για κανονικά ελαστικά και ζάντες φοράει ρεζέρβα ανάγκης. Όμως δεν έχει αντικαταστήσει ένα τροχό γιατί κλάταρε για παράδειγμα, αλλά και τους τέσσερις. Με μια προσεκτική ματιά από κοντά διαπιστώνεται ότι δεν πρόκειται για συνηθισμένες εφεδρικές ζάντες, αλλά τις λεγόμενες «παγκόσμιες ζάντες» που κατασκευάζονται από τη γαλλική εταιρία Enovcar. Οι περίεργες αυτές ζάντες έχουν πρακτικό σκοπό και σίγουρα δεν είναι φτιαγμένες για να κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δημόσιους δρόμους, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση όπου το 208 φωτογραφήθηκε σε πάρκινγκ στη Μασσαλία.
Προορίζονται για συνεργεία αυτοκινήτων, προκειμένου να μετακινούν οχήματα που δεν μπορούν να κουνηθούν λόγω βλάβης. Εάν, για παράδειγμα, τα φρένα έχουν κολλήσει ή το κιβώτιο ταχυτήτων έχει χαλάσει, οι τροχοί γενικής χρήσης επιτρέπουν στο όχημα να κινείται. Εξυπηρετούν και στην περίπτωση που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει εμφανίσει δυσλειτουργία και έχει κολλήσει. Ο τροχός γενικής χρήσης τοποθετείται χρησιμοποιώντας έναν αποστάτη που ασφαλίζεται με 10 βίδες και ταιριάζει σε οχήματα με τέσσερα ή πέντε μπουλόνια.
Όμως η Enovcar προειδοποιεί ότι με αυτούς τους τροχούς το όχημα δεν πρέπει να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 8 χλμ./ώρα. Υπάρχει επίσης η λεγόμενη λειτουργία «spinner», στην οποία ο τροχός περιστρέφεται ελεύθερα προς όλες τις κατευθύνσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, προστίθεται ένας περιστρεφόμενος δακτύλιος στον τροχό που διευκολύνει τους ελιγμούς, το παρκάρισμα ή την περιστροφή του οχήματος στη θέση του. Ωστόσο, αυτή η επιλογή λειτουργεί μόνο σε ταχύτητες κάτω των 3 χλμ./ώρα. Παρόλα αυτά είναι μάλλον βέβαιο ότι αυτό το 208 με τους συγκεκριμένους τροχούς θα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 8 χλμ./ώρα κίνησης σε δημόσιους δρόμους με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
Πηγή φωτογραφιών: Instagram.com/parkedinmarseille
Το άρθρο Τί σόι ζάντες φοράει αυτό το Peugeot 208; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.

Συνοπτικά
- Το Peugeot 208 στη Μασσαλία φωτογραφήθηκε με ασυνήθιστες ζάντες από τη γαλλική εταιρία Enovcar, οι οποίες είναι σχεδιασμένες για να μετακινούν οχήματα με βλάβες.
- Οι ζάντες αυτές, γνωστές ως «παγκόσμιες ζάντες», δεν προορίζονται για χρήση σε δημόσιους δρόμους και έχουν περιορισμό ταχύτητας 8 χλμ./ώρα.
- Διαθέτουν λειτουργία «spinner» για ευκολότερους ελιγμούς σε ταχύτητες κάτω των 3 χλμ./ώρα, αλλά το συγκεκριμένο Peugeot φαίνεται να κινείται σε δημόσιους δρόμους με μεγαλύτερες ταχύτητες.
- Οι ζάντες αυτές είναι χρήσιμες για συνεργεία ώστε να μετακινούν οχήματα με κολλημένα φρένα ή χαλασμένα κιβώτια ταχυτήτων.