Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα σημείωσαν άνοδο 5,2% σε αξία και 3,9% σε όγκο, υποδεικνύοντας αυξημένη κατανάλωση από τους καταναλωτές, οι οποίοι επιλέγουν περισσότερο να τρώνε στο σπίτι.
Η κατάργηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους δεν έχει επηρεάσει άμεσα τις τιμές, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν ελεγχόμενες.
Ο τουρισμός συμβάλλει στην ενίσχυση της αγοράς, ειδικά το καλοκαίρι, και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναδεικνύονται νικητές, με σημαντική αύξηση στις πωλήσεις.
Η σταθεροποίηση των τιμών και η αυξανόμενη προτίμηση για PL προϊόντα υποδηλώνουν μια αγορά που αρχίζει να ισορροπεί, αφήνοντας περιθώρια αισιοδοξίας για το υπόλοιπο έτος.
Πιο αναλυτικά
Σημάδια ανάκαμψης εκπέμπει η ελληνική αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, με τις πωλήσεις σε αξία να αυξάνονται κατά 5,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024 και τον όγκο (σε τεμάχια) να κινείται επίσης ανοδικά, κατά +3,9%.
Το γεγονός ότι οι πωλήσεις σε τεμάχια αυξάνονται σχεδόν το ίδιο με την αξία, σημαίνει πως οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα. Όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς, οι καταναλωτές πλέον προτιμάνε να ψωνίσουν από το σούπερ μάρκετ και να φάνε στο σπίτι αντί για έξω, γεγονός που παρατηρείται και στο καλάθι του σούπερ μάρκετ.
Από την κατάργηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στις 30 Ιουνίου, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια άμεση επίπτωση στη συμπεριφορά των καταναλωτών ή στην πορεία των τιμών, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς. Παρά τις γενικότερες πληθωριστικές πιέσεις – ιδιαίτερα σε ενέργεια και μεταφορές – το λιανεμπόριο δείχνει να κρατά ισορροπίες, με τις ανατιμήσεις να κινούνται σε πιο ήπιους ρυθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της αγοράς φαίνεται να διαδραματίζει και ο τουρισμός, σύμφωνα με τις πηγές, καθώς η αυξημένη κατανάλωση στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές ενισχύει τον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) αναδεικνύονται μεγαλύτεροι κερδισμένοι της περιόδου, σύμφωνα με τις πηγές, καταγράφοντας όχι μόνο τη μεγαλύτερη άνοδο σε πωλήσεις αξίας (+5,8%), αλλά και αύξηση 4% στα τεμάχια και 1,7% στη μέση τιμή.
Αυτό δείχνει αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών, με ενδείξεις πως τα PL προϊόντα σταδιακά αναβαθμίζονται.
Τα επώνυμα προϊόντα, αν και υπολείπονται ελαφρώς, εμφανίζουν αξιόλογη ανάπτυξη (+5,0% σε αξία, +3,8% σε τεμάχια), υποδηλώνοντας ότι παραμένουν κυρίαρχη επιλογή στα ράφια.
Η τιμή του καλαθιού έχει σταθεροποιηθεί το 2024-2025, δείχνοντας επιβράδυνση της αύξησης τιμών. Τα PL προϊόντα, όμως, παραμένουν σημαντικά φθηνότερα.
Η θετική εικόνα του πρώτου εξαμήνου του 2025 αποτυπώνει μια αγορά που αρχίζει να ισορροπεί, ύστερα από δύο χρόνια μεταβλητότητας και αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για το υπόλοιπο έτος.
Συνοπτικά
- Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 5,2% σε αξία και 3,9% σε όγκο το πρώτο εξάμηνο του 2025.
- Η κατάργηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους δεν επηρέασε άμεσα τις τιμές, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν ελεγχόμενες.
- Ο τουρισμός και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων.
- Η αγορά δείχνει σημάδια σταθεροποίησης, αφήνοντας περιθώρια αισιοδοξίας για το υπόλοιπο έτος.