Το νέο ηλεκτρικό SUV της Mazda, το EZ-60, καταγράφει εντυπωσιακή επιτυχία στην Κίνα πριν καν κυκλοφορήσει επίσημα, με τις προ-παραγγελίες να ξεπερνούν τις 33.000.
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Σαγκάης τον Απρίλιο και θα κυκλοφορήσει το Σεπτέμβριο, ενώ αναμένεται να έρθει και στην Ευρώπη ως CX-6e.
Το EZ-60 προσφέρεται αρχικά ως range extended με κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία και αργότερα θα προστεθεί αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού, ενώ ξεχωρίζει για την επιτυχημένη κατανομή βάρους και την υψηλή αυτονομία.
Πιο αναλυτικά
Δεν πρόλαβε να παρουσιάσει το EZ-60 η Mazda στην Κίνα και ήδη, τα βιβλία παραγγελιών κοντεύουν να γεμίσουν! Τέτοια είναι η αποδοχή του νέου ηλεκτρικού SUV, ώστε οι ντίλερ τρέχουν και δεν φτάνουν για να προλάβουν τη ζήτηση.
Το EZ-60 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Σαγκάης, στις 23 Απριλίου, και μέσα σε 48 ώρες πρόλαβε να καταγράψει πάνω από 10.000 προ-παραγγελίες (10.060). Σύμφωνα με τους Κινέζους, μέχρι τις 11 Ιουλίου ο αριθμός είχε σκαρφαλώσει στις 33.000 – κι ακόμα το αυτοκίνητο δεν έχει λανσαριστεί επίσημα! Όχι μόνο αυτό, αλλά αυτή τη στιγμή δεν ανακοινώνεται τιμοκατάλογος, κάτι που κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό το γκελ του ηλεκτρικού SUV της Mazda στον κόσμο, δεδομένου ότι στην αγορά θα βγει το Σεπτέμβριο. Προς το παρόν προσφέρεται μόνο το range extended EZ-60 REV, που διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη τετρακύλινδρο να λειτουργεί ως γεννήτρια για τη μπαταρία των 31,7 kWh, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί ένα ηλεκτρομοτέρ 255 ίππων στον πίσω άξονα. Αργότερα θα προστεθεί και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με τον ίδιο κινητήρα αλλά μεγαλύτερη συστοιχία. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση τοποθετείται σε περισσότερα από 1.000 χλμ., ενώ στη δεύτερη στα 600 χλμ. (σε κύκλο CLTC, οπότε σε WLTP περιμένουμε αρκετά πιο κάτω).
Η Mazda αναφέρει περήφανα πως οι μηχανικοί της πέτυχαν κατανομή βάρους 50-50 στο range extended, ενώ το EV είναι στο 47-53 λόγω μεγαλύτερης μπαταρίας φορώντας σε κάθε περίπτωση ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με τους τροχούς στην κορυφαία έκδοση να φτάνουν το 255/40 R21. Το EZ-60 περιλαμβάνει 9 αερόσακους στο στάνταρ εξοπλισμό, όπως επίσης σύστημα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου L2 που υποστηρίζεται από 5 κάμερες HD, ραντάρ κυμάτων πέντε χιλιοστών και 12 αισθητήρες υπερήχων. Το σύστημα ασφάλειας μπαταριών, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την CATL και την CALB, περιλαμβάνει 8 στρώματα προστασίας και έχει σχεδιαστεί για να πληροί ή να υπερβαίνει τα ρυθμιστικά πρότυπα της Κίνας του 2026.
Όπως είπαμε, στην Κίνα θα λανσαριστεί το Σεπτέμβριο. Αργότερα θα έρθει και στην Ευρώπη, με το όνομα CX-6e, αλλά δίχως να ανακοινώνεται ακριβές χρονοδιάγραμμα.
Το άρθρο Σπάει ταμεία το νέο ηλεκτρικό Mazda EZ-60 εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Mazda EZ-60 καταγράφει εντυπωσιακή επιτυχία στην Κίνα με πάνω από 33.000 προ-παραγγελίες πριν την επίσημη κυκλοφορία του.
- Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Σαγκάης και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη ως CX-6e.
- Το όχημα προσφέρεται αρχικά ως range extended και αργότερα θα διατεθεί αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
- Διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υψηλή αυτονομία, με έμφαση στην κατανομή βάρους και την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού.