Ο Χρήστος Σταϊκούρας, τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέδειξε τη σημασία της ασφάλειας των σιδηροδρόμων ως κρίσιμο κοινωνικό και εθνικό ζήτημα, τονίζοντας ότι αυτό δοκιμάζει την κοινωνική εμπιστοσύνη.
Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων στη Βουλή, υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο ενισχύει μια στρατηγική ευθύνης και συνέπειας, αποτελώντας συνέχεια μιας οργανωμένης εθνικής προσπάθειας που ξεκίνησε πριν το δυστύχημα των Τεμπών.
Ο Σταϊκούρας ανέφερε ότι η πρόοδος στον σιδηρόδρομο είναι τεκμηριωμένη και βασίζεται σε πέντε άξονες: θεσμικό πλαίσιο, τεχνολογία, χρηματοδοτήσεις, έργα και προσωπικό.
Το νομοσχέδιο αποσκοπεί στη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, περιορισμό του ανθρώπινου λάθους και δημιουργία ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας.
Πιο αναλυτικά
«Tο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων δεν είναι απλώς τεχνικό, αλλά βαθιά κοινωνικό και εθνικό, καθώς δοκιμάζει την ικανότητα να επιδείξουμε συνέχεια και σοβαρότητα σε ένα ζήτημα που αγγίζει τον πυρήνα της κοινωνικής εμπιστοσύνης: την ασφάλεια των σιδηροδρόμων» τόνισε ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τοποθετούμενος στην ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την «αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων».
Όπως υπογράμμισε, το εν λόγω σχέδιο νόμου, αποτελεί επιβεβαίωση μιας στρατηγικής επιλογής ευθύνης και συνέπειας και την εξέλιξη μίας σταθερής, οργανωμένης εθνικής προσπάθειας που ξεκίνησε πριν το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, συνεχίστηκε μετά εντατικά και αποτελεσματικά και, σήμερα, εδραιώνεται περαιτέρω και τεχνικά.
Σημείωσε, επίσης, ότι το νομοσχέδιο υπηρετεί αυτή ακριβώς τη λογική, αποτελώντας επιχειρησιακή ωρίμανση και ενίσχυση της ευρύτερης προσπάθειας για τον σιδηρόδρομο, με βάση τον Νόμο 5167/2024, που θεμελίωσε την οργανωτική και λειτουργική αναδιάρθρωσή του.
Ακολούθως, είπε ότι η πρόοδος στον σιδηρόδρομο δεν είναι θεωρητική, είναι τεκμηριωμένη και αναγνωρισμένη με συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα και εδράζεται σε πέντε άξονες:
-Θεσμικό πλαίσιο και παρακολούθηση.
-Τεχνολογικά συστήματα.
-Χρηματοδοτήσεις.
-Έργα, υποδομές, τροχαίο υλικό.
-Προσωπικό σιδηροδρομικών φορέων και υπηρεσιών.
«Οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί, τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, οι πρωτοβουλίες που υλοποιούνται, καθώς και όσα θα ξεκινήσουν με το παρόν σχέδιο νόμου, έχουν ως σκοπό τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, τον περιορισμό των πιθανών επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και τη συγκρότηση ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας του σιδηροδρόμου», επεσήμανε ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας τονίζοντας ότι συνεχίζεται η προσπάθεια με όλα όσα έγιναν, αλλά και νέες δομές, πλατφόρμες, θεσμούς, τεχνολογία, επενδύσεις και ανθρώπους, που θα κάνουν το σιδηρόδρομο αξιόπιστο, ασφαλή και λειτουργικό.
Συνοπτικά
- Ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέδειξε την ασφάλεια των σιδηροδρόμων ως κρίσιμο κοινωνικό και εθνικό ζήτημα που δοκιμάζει την κοινωνική εμπιστοσύνη.
- Το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων αποτελεί συνέχεια μιας οργανωμένης εθνικής προσπάθειας και ενισχύει στρατηγική ευθύνης και συνέπειας.
- Η πρόοδος στον σιδηρόδρομο βασίζεται σε πέντε άξονες: θεσμικό πλαίσιο, τεχνολογία, χρηματοδοτήσεις, έργα και προσωπικό.
- Στόχος του νομοσχεδίου είναι η διαρκής ενίσχυση της ασφάλειας, ο περιορισμός του ανθρώπινου λάθους και η δημιουργία ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας.