Η SKAG, γνωστή για το εμβληματικό μπλε τετράδιο της, επιδεικνύει ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από ψηφιακή υπεροχή και δημογραφικές προκλήσεις.
Παρά τη μείωση της ζήτησης για παραδοσιακά σχολικά είδη λόγω υπογεννητικότητας, η εταιρεία ανανεώνει τη στρατηγική της μέσω διαφοροποίησης σε τομείς όπως γραφική ύλη, δημιουργικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια.
Υπό την καθοδήγηση της τρίτης γενιάς, η SKAG επεκτείνει την παρουσία της σε 17 χώρες και επενδύει σε καινοτόμες εκτυπωτικές τεχνολογίες, με στόχο να αναδειχθεί σε ηγέτιδα στον τομέα των εκτυπωτικών λύσεων.
Η πρόσφατη επένδυση σε ψηφιακή εκτυπωτική μονάδα ενισχύει την παραγωγική της ευελιξία και την προστιθέμενη αξία των προϊόντων της, ενώ το rebranding του 2023 εστιάζει στη μάθηση και την οργάνωση.
Πιο αναλυτικά
Σε μια εποχή ψηφιακής υπεροχής, όπου η οθόνη εκτοπίζει το χαρτί, το εμβληματικό μπλε τετράδιο «Super Διεθνές» της SKAG εξακολουθεί να γράφει ιστορία. Παρά τη συρρίκνωση της κατανάλωσης σχολικών ειδών, η εταιρεία που ίδρυσε το 1956 ο Θεόδωρος Σκαγιάς, δεν αντέχει απλώς, αλλά μετασχηματίζεται ριζικά, διατηρώντας σταθερό τον αξιακό της πυρήνα.
«Ο αδερφός μου, Κώστας Σκαγιάς, ήταν πρόεδρος της εταιρείας και εγώ διευθύνουσα σύμβουλος», δηλώνει σε συνέντευξή της η Πόπη Σκαγιά, σημερινή εμπορική διευθύντρια της SKAG. Όπως σημειώνει, «δώσαμε τη σκυτάλη στον ανιψιό μου, Θεόδωρο Σκαγιά του Κωνσταντίνου, όπως ακριβώς ήταν και ο ιδρυτής της εταιρείας».
Η τρίτη γενιά αναλαμβάνει την ευθύνη του μετασχηματισμού, σε ένα περιβάλλον όπου ο δημογραφικός παράγοντας (υπογεννητικότητα) και οι τεχνολογικές αλλαγές συρρικνώνουν τις παραδοσιακές αγορές. Ενδεικτικά, τη δεκαετία του ’80, με τις γεννήσεις στις 144.000, η SKAG παρήγαγε 32 εκατ. τετράδια ετησίως. Σήμερα, όπως υπογραμμίζει η κα Σκαγιά, «έχουμε επεκτείνει τη δραστηριότητά μας σε τομείς, όπως γραφική ύλη, στυλό, δημιουργικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια».
Η SKAG βρίσκεται αντιμέτωπη με τη συρρίκνωση της ζήτησης για τετράδια, λόγω και της υπογεννητικότητας. Είναι ενδεικτικό ότι στη δεκαετία του 1980, οπότε οι γεννήσεις τοποθετούνταν σε περίπου 144.000, η εταιρεία παρήγαγε 32 εκατ. τετράδια. Αυτό είναι το υπόβαθρο επί του οποίου η SKAG έχει διαφοροποιήσει τη δραστηριότητά της. «Έχουμε μπει και σε άλλους κλάδους, όπως στυλό, γραφική ύλη, δημιουργικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια», υπογραμμίζει η κυρία Σκαγιά.
Η στρατηγική διαφοροποίησης αποτυπώνεται σε τέσσερις πυλώνες: μάθηση, οργάνωση, δημιουργικότητα και παιχνίδι. «Κάναμε ένα πολύ σοβαρό rebranding το 2023», αναφέρει, προσθέτοντας ότι οι δύο βασικές κατηγορίες είναι η μάθηση και η αρχειοθέτηση.
Η SKAG παραμένει εξωστρεφής, εξάγοντας σε 17 χώρες. Το 2024 ο κύκλος εργασιών της ενισχύθηκε κατά 3%, αγγίζοντας τα 9 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2025 εκτιμάται αύξηση της τάξεως του 5% – 7%.
Το 1990 η SKAG λάνσαρε, πρώτη παγκοσμίως, το κλασέρ γραφείου. Οι εγκαταστάσεις της στο Κρυονέρι Αττικής διαθέτουν ημερήσια δυναμικότητα 74.000 τετραδίων και 20.000 κλασέρ.
Πρόσφατα, η εταιρεία προχώρησε σε επένδυση 1,2 εκατ. ευρώ για την απόκτηση υπερσύγχρονης ψηφιακής εκτυπωτικής μονάδας — της πρώτης του είδους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όπως σημειώνει η κα Σκαγιά, η επένδυση «ενισχύει τη δυνατότητα ανάπτυξης προϊόντων με μεγαλύτερη ευελιξία, αναβαθμισμένη αισθητική, υψηλότερη αντοχή και προστιθέμενη αξία».
«Οδεύουμε να γίνουμε μια εταιρεία εκτυπωτικών λύσεων», καταλήγει, σκιαγραφώντας το επόμενο κεφάλαιο της SKAG, η οποία αποτελεί μέλος του φορέα «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».