Η Hyundai αναγνωρίζει ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων χάνει τη δημοτικότητά του, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν πλέον αυτόματα κιβώτια, ηλεκτρονικά χειρόφρενα και ψηφιακούς πίνακες οργάνων.
Ο επικεφαλής του Τεχνικού Κέντρου της εταιρείας στην Ευρώπη, Tyrone Johnson, επισημαίνει ότι η ζήτηση για χειροκίνητα κιβώτια είναι ελάχιστη.
Παράλληλα, υπογραμμίζει την ταχεία πρόοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), σημειώνοντας ότι σε μια δεκαετία έχουν σημειώσει πρόοδο που τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης χρειάστηκαν 100 χρόνια για να πετύχουν.
Αν και αντιλαμβάνεται την επιθυμία για την αίσθηση που προσφέρουν τα θερμικά αυτοκίνητα, ο Johnson υποστηρίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις, αμφισβητώντας τη νοσταλγία για τα παραδοσιακά σπορ αυτοκίνητα.
Πιο αναλυτικά
Δεν είναι κάποιο μυστικό ότι το χειροκίνητο κιβώτιο κοντεύει να εξελιχθεί σε collector’s item, ακόμα και στα σπορ αυτοκίνητα. Η Hyundai το γνωρίζει, το αναγνωρίζει, αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται πως υπάρχει λόγος για αυτή την εξέλιξη. Κυριότερη όλων, πως πλέον δεν έχει ζήτηση.
Ο επικεφαλής του Τεχνικού Κέντρου της εταιρίας στην Ευρώπη παραχώρησε συνέντευξη, όπου δήλωσε ότι η μηχανική μετάδοση απευθύνεται πια σε ελάχιστη μερίδα του αγοραστικού κοινού: «Κανείς δεν θέλει χειροκίνητο κιβώτιο σήμερα, ούτε κλασικά χειρόφρενα ή αναλογικά όργανα» είπε ο Tyrone Johnson, ζωγραφίζοντας στην ουσία την εικόνα του σύγχρονου αυτοκινήτου: αυτόματο, με ηλεκτρονικό χειρόφρενο και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Είπε κι άλλα, όμως, σχετικά με την ηλεκτροκίνηση: «Τα μοντέλα μας με θερμικό κινητήρα και τα ηλεκτρικά μοιάζουν στα όργανα, το εσωτερικό, τον εξοπλισμό και τα χειριστήρια. Είναι απίστευτη η εξέλιξη των EVs. Σε μια δεκαετία έχουν κάνει τέτοια άλματα προόδου, που τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης τους πήρε 100 χρόνια!»
Ο Johnson είναι φαν του ηλεκτρικού ρεύματος και δεν το κρύβει, παρότι 40 χρόνια στο χώρο της αυτοκίνησης. Με τέτοια εμπειρία βέβαια, αναγνωρίζει ότι τα ηλεκτρικά χάνουν σε ορισμένους τομείς: «Καταλαβαίνω γιατί πολλοί θέλουν τους ήχους, τους κραδασμούς, τέτοια πράγματα, από ένα θερμικό σε ένα ηλεκτρικό. Αυτά τα αισθητήρια σε βοηθούν να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τί κάνει το αυτοκίνητο, πώς αποδίδει, να σου δώσει χειροπιαστή αίσθηση για τη συμπεριφορά του. Εξ ου και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα, που έχουμε εξελίξει για το Ioniq 5 N και οσονούπω το Ioniq 6 N». Ειδικά για το θέμα της απόδοσης και των επιδόσεων, ο άνθρωπος είναι κάθετα υπέρ των EV: «Δεν καταλαβαίνω την γκρίνια κι αυτό που λένε πολλοί, ότι τα performance cars πεθαίνουν. Αν θες να πας γρήγορα, δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από ηλεκτρικό. Δεν μπορώ να καταλάβω όλη αυτή τη νοσταλγία».