Από τις 7 Ιουλίου 2025, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις μεταδημότευσης στο gov.gr, είτε λόγω διετούς κατοικίας είτε απόκτησης αρχικής δημοτικότητας.
Η υπηρεσία, που εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0», καλύπτει ατομικές αιτήσεις και ειδικές περιπτώσεις, όπως κοινές αιτήσεις συζύγων ή συμφώνου συμβίωσης και μεταδημότευση ανηλίκων με τους γονείς τους.
Οι πολίτες εισέρχονται με κωδικούς TaxisNet και OTP, ενώ τα στοιχεία αντλούνται αυτόματα από τα αρχεία. Η αίτηση διαβιβάζεται στον αρμόδιο Δήμο και η απάντηση αναρτάται στη Θυρίδα Πολίτη στο gov.gr.
Όλα τα έγγραφα έχουν ηλεκτρονική σφραγίδα και μοναδικό αριθμό επαλήθευσης.
Πιο αναλυτικά
Διαθέσιμη είναι από σήμερα (7.7.2025) στο gov.gr, η υποβολή αιτήσεων μεταδημότευσης λόγω διετούς κατοικίας ή απόκτησης αρχικής δημοτικότητας. Η ψηφιακή υπηρεσία καλύπτει τόσο ατομικές αιτήσεις, όσο και ειδικές περιπτώσεις, όπως κοινή αίτηση μεταδημότευσης συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης και μεταδημότευση ανήλικων παιδιών μαζί με τους γονείς τους.
Η υπηρεσία για αίτηση μεταδημότευσης μέσω gov.gr υλοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών και εντάσσεται στο έργο «Σχεδιασμός, Υλοποίηση, θέση και υποστήριξη της Παραγωγικής Λειτουργίας της Ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων (CRM)», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Οι πολίτες βρίσκουν την υπηρεσία στο gov.gr στην ενότητα «Οικογένεια» και στην υποενότητα «Οικογενειακή κατάσταση».
Η διαδικασία υποβολής για αίτηση μεταδημότευσης, είναι η ακόλουθη:
• Οι πολίτες εισέρχονται στην υπηρεσία με κωδικούς TaxisNet και τη χρήση κωδικού μιας χρήσης (OTP), ο οποίος αποστέλλεται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου του πολίτη στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
• Κατά την αίτηση, αντλούνται αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία από το Μητρώο Πολιτών, το Φορολογικό Μητρώο και το ΕΜΕπ.
• Στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία μεταδημότευσης, αναρτούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και η αίτηση διαβιβάζεται αυτόματα στον αρμόδιο Δήμο μέσω του Μητρώου Πολιτών για έλεγχο και διεκπεραίωση.
Τόσο η αίτηση όσο και η απάντηση του Δήμου αναρτώνται στην προσωπική Θυρίδα Πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Όλα τα έγγραφα φέρουν προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και διαθέτουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, και μπορούν να αποσταλούν ηλεκτρονικά ή να κατατεθεί εκτυπωμένο αντίγραφό τους.
Συνοπτικά
- Από τις 7 Ιουλίου 2025, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις μεταδημότευσης στο gov.gr για διετή κατοικία ή απόκτηση αρχικής δημοτικότητας.
- Η υπηρεσία καλύπτει ατομικές αιτήσεις και ειδικές περιπτώσεις όπως κοινές αιτήσεις συζύγων και μεταδημότευση ανηλίκων με τους γονείς τους.
- Οι πολίτες εισέρχονται με κωδικούς TaxisNet και OTP, με αυτόματη άντληση στοιχείων από τα αρχεία και η απάντηση αναρτάται στη Θυρίδα Πολίτη.
- Όλα τα έγγραφα φέρουν ηλεκτρονική σφραγίδα και μοναδικό αριθμό επαλήθευσης για επεξεργασία και αποστολή.