Η τελευταία γενιά του Subaru WRX αντιμετωπίζει προκλήσεις στις πωλήσεις, κυρίως λόγω της απουσίας έκδοσης STI και της περιορισμένης αύξησης ισχύος. Παρά την αναβάθμιση στην πλατφόρμα και τον νέο κινητήρα, η ζήτηση στην Αμερική έχει μειωθεί δραματικά, με πτώση άνω του 30% το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η Subaru αναφέρει ότι οι πωλήσεις πλήττονται όχι μόνο από τη μειωμένη ζήτηση, αλλά και από προβλήματα στην παραγωγή. Το WRX προσφέρει σημαντικές τεχνικές βελτιώσεις, όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και νέο κινητήρα 2.4 λίτρων, αλλά η εμπορική του πορεία παραμένει απογοητευτική.
Πιο αναλυτικά
Η τελευταία γενιά Subaru WRX αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό και έντονη αμφισβήτηση, ειδικά από τη στιγμή που έγινε γνωστό πως δεν θα υπήρχε έκδοση STI. Παρότι βασίζεται σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα και διαθέτει νέο κινητήρα, η ελάχιστη αύξηση στην ισχύ (4 άλογα όλα κι όλα) και η έλλειψη αύρας Subaru Tecnica International (άλλο που υπάρχουν ένα σωρό ειδικές εκδόσεις, «στο περίπου» STI) είχε επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις τον πρώτο καιρό. Εν συνεχεία υπήρξε μια ανάταση, αλλά όπως αποδείχτηκε εντελώς προσωρινή.
Θετικό εμπορικό πρόσημο, ο «Ρεξ» έχει ξεχάσει πότε είδε τελευταία φορά. Μια από τα ίδια και στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου φέτος, καθώς η ζήτηση για το ιαπωνικό sport sedan (ας το πούμε και «rally replica», χάριν της ιστορίας του) στην Αμερική έκανε «βουτιά» που ξεπέρασε το 30% (30,8%). Μόνο 6.431 WRX βρήκαν σπιτικό φέτος στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, με τον τελευταίο μήνα να είναι ο πλέον αποκαρδιωτικός. Μόλις 350 ταξινομήσεις καταγράφηκαν τον Ιούνιο, αντιστοιχώντας σε μια κατακρήμνιση της τάξης του -74% σε σχέση με πέρσι! Η Subaru υποστηρίζει πως το πρόβλημα δεν είναι μόνο η ζήτηση, αλλά και ότι αυτή που υπάρχει δεν καλύπτεται λόγω αλλαγών στη γραμμή παραγωγής, στην Ιαπωνία.
Το WRX βασίζεται στην πλατφόρμα Global, προσφέροντας 28% περισσότερη στρεπτική ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει διαχωρισμός εκδόσεων, με την πλουσιότερη GT να κάνει πρεμιέρα και να φέρνει μαζί της -επίσης για πρώτη φορά- ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Στο μηχανοστάσιο κατοικοεδρεύει ένας νέος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος boxer, που αριθμεί 2.4 λίτρα (από 2.0 του απερχόμενου). Η απόδοση τοποθετείται στα 271 άλογα και τα 349 Nm στις 2.000-5.200 σ.α.λ., με το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive να συνεργάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με κιβώτιο CVT. Το δεύτερο μάλιστα είναι η αποκλειστική επιλογή για την κορυφαία έκδοση GT