Ο Μελ Γκίμπσον επισκέφθηκε πρόσφατα την Μονή Χιλανδαρίου στο Άγιο Όρος, αναζητώντας πνευματική γαλήνη μακριά από την κοσμική ζωή και τη βιομηχανία του θεάματος. Ο 68χρονος ηθοποιός και σκηνοθέτης, γνωστός για τη χριστιανική του πίστη, μίλησε για την εχθρότητα που δέχεται αυτή η πίστη στο Χόλιγουντ, αναφέροντας ότι είναι η μόνη θρησκεία που επιτρέπεται να λοιδορείται.
Η επερχόμενη ταινία του, που θα κυκλοφορήσει το 2026, θα πραγματεύεται την ανάσταση του Χριστού, και ο Γκίμπσον τονίζει πως η πίστη του αποτελεί θεμέλιο της καλλιτεχνικής του ταυτότητας. Παρά τις προκλήσεις, συνεχίζει να προσεγγίζει την πνευματικότητα μέσω τόπων όπως το Άγιον Όρος, χωρίς να επιδιώκει δημοσιότητα.
Πιο αναλυτικά
Στην Ελλάδα βρέθηκε τις προηγούμενες μέρες ο Μελ Γκίμπσον και συγκεκριμένα στη σερβική αυτοκρατορική Μονή Χιλανδαρίου στο Άγιο Όρος.
Ο 68χρονος σταρ του Χόλιγουντ, γνωστός τόσο για τις ερμηνείες του σε blockbusters όπως το Braveheart και το Φονικό Όπλο, όσο και για το σκηνοθετικό του έργο σε ταινίες Τα Πάθη του Χριστού, δεν έχει κρύψει την πίστη του στον Θεό και ενδεικτικό είναι πως η νέα του ταινία που θα κυκλοφορήσει το 2026, θα πραγματεύεται την ανάσταση του Θεανθρώπου.
Πνευματικό καταφύγιο στην Ελλάδα για τον Μελ Γκίμπσον
Σε ένα διάλειμμα από τα γυρίσματα, ο Μελ Γκίμπσον αποφάσισε να απομονωθεί και να απέχει από τον έξω κόσμο, αναζητώντας πνευματικότητα και γαλήνη. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης έχει επανειλημμένα μιλήσει για τον έντονο σκεπτικισμό – αν όχι εχθρότητα – που, κατά τον ίδιο, δέχεται ο Χριστιανισμός μέσα στη βιομηχανία του θεάματος.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον podcast του Τζο Ρόγκαν, ο Μελ Γκίμπσον μίλησε έξω απ’ τα δόντια για το πώς αντιμετωπίζεται η χριστιανική πίστη στο Χόλιγουντ, λέγοντας χαρακτηριστικά πως είναι η μόνη θρησκεία που «επιτρέπεται να λοιδορείται ανοιχτά». Ειδικά μετά την κυκλοφορία των Παθών του Χριστού το 2004, ο σκηνοθέτης ένιωσε, όπως είπε, ότι του επιβλήθηκε μια σιωπηλή ποινή από τους «προοδευτικούς κύκλους» της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Μακριά από τις κάμερες, κοντά στον Θεό
Ο ίδιος θεωρεί ότι η πίστη του αποτελεί θεμέλιο τόσο της προσωπικής, όσο και της καλλιτεχνικής του ταυτότητας, μια πίστη που όπως φαίνεται συνεχίζει να ενισχύεται μέσα από πνευματικά καταφύγια όπως το Άγιον Όρος.
Ο Μελ Γκίμπσον δεν θέλησε να τραβήξει τα βλέμματα στο Άγιον Όρος, ωστόσο δεν δίστασε να φωτογραφηθεί με μοναχούς που τους το ζήτησαν. Για τον ίδιο η ενασχόλησή του με τα Πάθη του Χριστού ήταν πρωτίστως μια πράξη πίστης και εσωτερικής ανάγκης, παρά μια απλή κινηματογραφική επιλογή. Γι’ αυτό και δεν σταματά να πιστεύει, αντίθετα συνεχίζει να βρίσκεται κοντά στον Θεό, κόντρα στα αρνητικά σχόλια που μπορεί αυτό να φέρνει.