Η Tesla αντιμετωπίζει σοβαρή πτώση στις πωλήσεις της στην Ευρώπη, με τις ταξινομήσεις να σημειώνουν πτώση 37,1% στο πρώτο πεντάμηνο του 2025 σε σχέση με πέρσι. Η εταιρεία, που συνήθως πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις, βλέπει την εικόνα της να πλήττεται από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, κυρίως από κινεζικές εταιρείες όπως η BYD, καθώς και από τις αμφιλεγόμενες δημόσιες δηλώσεις του ιδρυτή της, Ίλον Μασκ.
Οι πωλήσεις τον Μάιο μειώθηκαν κατά 27,9%, φτάνοντας τις 13.863 μονάδες, ενώ τον Απρίλιο οι πωλήσεις είχαν καταρρεύσει κατά 49%. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές φαίνεται να απομακρύνονται από τα αυτοκίνητα της Tesla, δημιουργώντας ανησυχία για τη μελλοντική πορεία της εταιρείας στην περιοχή.
Πιο αναλυτικά
Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα Tesla σε ρόλο πρωταγωνιστή, όταν μιλάμε για πωλήσεις. Ό,τι ανεβαίνει, όμως, αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα κατέβει. Η κάμψη στη ζήτηση έχει εμφανιστεί από πέρσι για την αμερικανική εταιρία, ειδικά με τον ανταγωνισμό (κυρίως από Κίνα μεριά, λέγε με BYD) να φουντώνει διαρκώς. Κι όταν υπάρχει ένας Ίλον Μασκ να κάνει τα δικά του, παρέα με τον Ντόναλντ Τραμπ, η εικόνα της εταιρίας -και αναπόφευκτα οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων της- ζημιώνεται περαιτέρω.
O χαμός που προκλήθηκε από τις δηλώσεις, τους χαιρετισμούς και τις πολιτικές τοποθετήσεις του Μασκ φαίνεται πως εκτός από τις μετοχές, επηρέασαν και τις πωλήσεις της Tesla. Στην Ευρώπη, δε, τις βύθισαν. Και δεν μιλάμε για μεμονωμένο περιστατικό ή σποραδική κατάσταση, αλλά για κάτι που τείνει να παγιωθεί. Για πέμπτο σερί μήνα οι ταξινομήσεις Model Y, Model 3, Model S και Model X χαρακτηρίζονται από αρνητικό πρόσημο. Ο Μάιος έκλεισε στο -27,9% και μόλις 13.863 μονάδες, βελτιώνοντας ωστόσο την εικόνα συγκριτικά με το «μακελειό» του Απριλίου, όταν η Tesla είχε πουλήσει 7.261 αυτοκίνητα όλα κι όλα και είχε δει τα ποσοστά να καταβαραθρώνονται στο -49% (πάντα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2024).
Συνολικά στο πρώτο πεντάμηνο του 2025, η αμερικανική φίρμα έχει βιώσει μια ποσοτική απώλεια που ξεπερνά το 1/3 συγκριτικά με πέρσι, καθότι η ποσοστιαία συρρίκνωση βρίσκεται στο -37,1%. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έκανε κάποιες διορθώσεις στα νούμερα, τοποθετώντας τελικά τις συνολικές ταξινομήσεις της Tesla στις 76.459 μονάδες (από 75.196 κομμάτια), για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, οπότε η μείωση είναι λίγο μικρότερη από το -37,1%. Όπως και να έχει, γεγονός είναι ότι οι Ευρωπαίοι έχουν γυρίσει για τα καλά την πλάτη τους στα αυτοκίνητα του -επιεικώς- αμφιλεγόμενου και εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου.