Η Bugatti Bolide, ένα από τα πιο ακριβά hypercars στον κόσμο, απαιτεί εξαιρετικά υψηλό κόστος συντήρησης, γεγονός που την καθιστά προσιτή μόνο σε λίγους. Ο Ιρανός επιχειρηματίας Manny Khoshbin, ιδιοκτήτης της, δεν ανησυχεί για οικονομικά ζητήματα, καθώς οι απαιτήσεις της Bolide είναι εξαιρετικά αυστηρές.
Τα ελαστικά της κοστίζουν 8.000 δολάρια και έχουν διάρκεια ζωής μόλις 60 χλμ. σε πίστα.
Ο κινητήρας W16 με 1.600 ίππους καταναλώνει 78,4 λίτρα/100 χλμ., περιορίζοντας την αυτονομία σε μερικούς μόνο γύρους. Επιπλέον, χρειάζεται ειδική βενζίνη 110 οκτανίων και προσεκτική ψύξη μετά από τη χρήση, καθιστώντας τη συντήρηση της Bolide μια ακριβή και απαιτητική διαδικασία.
Πιο αναλυτικά
Δεν περιμένει κανείς να είναι οικονομικό στη συντήρηση ένα hypercar εκατομμυρίων, όπως η Bugatti Bolide. Τα πάντα σε τέτοιες κατασκευές, από την τεχνολογία και την ισχύ μέχρι την τιμή αγοράς και τα πάγια έξοδα, απαντώνται σε υπερθετικό βαθμό. Ωστόσο, παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον το πόσο στοιχίζει η συμβίωση με ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Η εν λόγω Bolide ανήκει στον Ιρανό βασιλιά των κτηματομεσιτικών, Manny Khoshbin, ο οποίος έχει στην συλλογή του μερικά από τα πιο σπάνια τετράτροχα του πλανήτη. Προφανέστατα τα χρήματα περισσεύουν, οπότε δεν απασχολείται με προβλήματα του στυλ να βρει το φθηνότερο συνεργείο ή το πιο ποιοτικό ιμιτασιόν ανταλλακτικό, μπας και γλιτώσει τίποτα από τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Τέτοιες κατασκευές εξάλλου, απαιτούν αποκλειστικά εξουσιοδοτημένο «χέρι» και γνησιότατα, αποκλειστικά σχεδιασμένα για αυτές, εξαρτήματα. Καλή ώρα τα ελαστικά, για να κάνουμε την αρχή.
Μόνα τους κοστίζουν 8.000 δολάρια (6.900 ευρώ) και αντέχουν 60 χλμ. οδήγησης σε πίστα, όλα κι όλα. Συν τοις άλλοις χρειάζονται ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση 3 φορές μετά από κάθε stint, ώστε να διασφαλίζεται πως όλες οι παράμετροι είναι σύμφωνες με τα εργοστασιακά στάνταρ, ενώ θα πρέπει να ζεσταίνονται στους 80 βαθμούς Κελσίου πριν τη χρήση, όπερ εστί απαραίτητα ηλεκτρικές κουβέρτες. H διάρκεια ζωής τώρα, ακόμα κι αν κάποιος αγοράσει Bolide για να την κοιτάει, περιορίζεται στα 5 χρόνια. Τα βροχολάστιχα αντέχουν ακόμα λιγότερο, μια τριετία, αλλά τουλάχιστον ζεσταίνονται ταχύτερα (στους 30 βαθμούς). Από την άλλη, όμως, περιορίζουν τη μέγιστη ταχύτητα στα 300 χλμ./ώρα.
Περνάμε και στην καρδιά του κτήνους. Ο 8.0 W16 και τα 4 τούρμπο του θέλουν πολύ, μα πάρα πάρα πολύ, «φαΐ». Αν ο οδηγός εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους 1.600 ίππους του κινητήρα, η κατανάλωση φτάνει το εξωσυμπαντικό νούμερο των 78,4 λίτρων/100 χλμ!! Σημειωτέον, το ρεζερβουάρ δεν ξεπερνά τα 72 λίτρα σε χωρητικότητα. Συνεπώς η αυτονομία στην πίστα, περιορίζεται σε μερικούς γύρους – σίγουρα πάντως, τα λάστιχα θα τελειώσουν νωρίτερα από τη βενζίνη. Η οποία βενζίνη, με τη σειρά της δεν είναι ό,τι κι ό,τι. Η Bolide μπορεί στην ανάγκη να καταναλώσει αμόλυβδη 93 οκτανίων, αλλά κανονικά χρειάζεται «ζωμό» 110 οκτανίων. Επίσης, θέλει και καλό κρύωμα μετά τα «πατήματα». Είτε ήρεμους γύρους μέχρι να κρυώσουν μοτέρ-φρένα, είτε σταματάς και μέσα σε 10 δλ. πρέπει να έχεις βάλει ειδικούς ανεμιστήρες (κατά προτίμηση με ξηρό πάγο, όπως στη Formula 1) στους ανάλογους αεραγωγούς.