Το νέο Suzuki Alto, που κυκλοφορεί στην Ιαπωνία, επαναφέρει το δημοφιλές kei car στην αγορά με μοντέρνα σχεδίαση και βελτιωμένη τεχνολογία. Διαθέτει τρικύλινδρο κινητήρα 658 κ.εκ.
με ήπιο υβριδικό σύστημα, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση 3,5 λίτρων/100 χλμ. Το Alto ξεχωρίζει για την πρακτικότητα και την εργονομία του, με χαρακτηριστικά όπως οθόνη αφής 7 ιντσών και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.
Η τιμή του ξεκινά από 6.800 ευρώ, προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Πιο αναλυτικά
Το Suzuki Alto αγαπήθηκε όσο λίγα μικρά στη χώρα μας, διατηρώντας πιστό κοινό για πάνω από 20 χρόνια. Τα τελευταία χρόνια δεν διατίθεται στην Ευρώπη, λόγω του γνωστού περιβαλλοντικού «φρένου», όμως σε άλλες αγορές συνεχίζει κανονικότατα. Στην Ιαπωνία δε, μόλις απέκτησε καινούργια μορφή. Στην εγχώρια αγορά, το Alto συγκαταλέγεται στην κατηγορία των kei cars από το 1998. Την πρώτη φορά δηλαδή, που κατέβηκε στην κατηγορία των 660 κ.εκ. Λιλιπούτειο τρικύλινδρο κινητήρα παρόμοιας χωρητικότητας έχει και η νέα του γενιά, αλλά προσαρμοσμένη στα σύγχρονα δεδομένα. Με άλλα λόγια, σε συνδυασμό με υβριδική τεχνολογία. Πριν εμβαθύνουμε στο μοτέρ, που αποτελεί την ατραξιόν του αυτοκινήτου, να ρίξουμε μια ματιά έξω και μέσα.
Εμφανισιακά, το νέο Alto ξεχωρίζει από το σχεδόν κάθετο εμπρός μέρος και τα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα. Η εμπλουτισμένη παλέτα των χρωμάτων, που περιλαμβάνει μέχρι «μπανανί» και ροζ επιλογές, σε συνδυασμό με άλλη απόχρωση στην οροφή, δίνει έξτρα πόντους χαριτωμενιάς ενώ πίσω συναντάμε δυο κάθετα τοποθετημένα φανάρια. Καθαρές γραμμές και τετράγωνο μοτίβο, με τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος και μεγιστοποίηση της καμπίνας επιβατών συνθέτουν την προσέγγιση των σχεδιαστών για το μικρό Suzuki. Το μήκος δεν ξεπερνά τα 3.395 χλστ. (2.460 χλστ. το μεταξόνιο, ιδιαίτερα μακρύ αναλογικά με το μήκος), ωστόσο η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική ευκολία 4 ενήλικους επιβάτες.
Στο εσωτερικό συνεχίζει η προσήλωση στην πρακτικότητα και την εργονομία, με την οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό να δίνει τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων και των περισσότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως τα συστήματα ασφαλείας. Σε αυτά περιλαμβάνονται στάνταρ τεχνολογίες όπως προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος (για να μην ξεχνιέται ο οδηγός στα φανάρια) και αυτόματη ρύθμιση της μεγάλης σκάλας των φωτιστικών σωμάτων.
Πάμε τώρα και στο μηχανοστάσιο. Ο τρικύλινδρος των 658 κ.εκ. συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μια γεννήτρια μίζας (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου. H Suzuki δεν ανακοινώνει νούμερα ισχύος, αλλά δηλώνει πως το mild hybrid σύνολο εξασφαλίζει μια μέση κατανάλωση της τάξης των 3,5 λίτρων/100 χλμ. Το ίδιο μοτέρ προσφέρεται και σε απλή μορφή, δίχως να αναφέρονται απαιτήσεις σε καύσιμο. Το μόνο σίγουρο είναι πως σε κόστος αγοράς, εμφανίζονται εξίσου περιορισμένες με του MHEV σε βενζίνη.
Το Alto MK9.5 ξεκινά στην Ιαπωνία από τα 1.142.900 γεν, που ισοδυναμούν σε μόλις 6.780 ευρώ! Ακόμα και η κορυφαία έκδοση, με τον mild hybrid κινητήρα και σύστημα τετρακίνησης, δεν υπερβαίνει τα 1.639.000 γεν (9.721 ευρώ).